Lek ima novo skladišče za 11.300 palet

V Lendavi že deluje največja Novartisova naložbo v Sloveniji doslej v sodobno skladišče in pakirni center.

Objavljeno
16. oktober 2015 21.37
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Celoten objekt je dolg 113 metrov, širok 41, visok 31, logistični most pa je dolg 65 metrov. V visokoregalnem skladišču je prostora za 11.300 paletnih mest. Naložba je stala več kot 24 milijonov evrov. Dobavitelji opreme so iz Slovenije, le visokoregalna dvigala je dobavil švicarski Swisslog.

Lek, član Novartisove skupine Sandoz, je v Lendavi sredi prejšnjega meseca odprl najsodobnejši pakirni in logistični center, ki je eden od dveh takšnih strateških centrov in ga bodo skladno s Sandozovo strategijo dinamično povečevali tudi v prihodnje. Center je namenjen preskrbovanju več kot 60 evropskih in svetovnih trgov z zdravili iz Sandozovih tovarn po vsem svetu.

Center v Lendavi obratuje od leta 2009. Z gradnjo novega, najsodobnejšega in popolnoma avtomatiziranega visokoregalnega in nizkoregalnega skladišča in logističnega mosta, ki povezuje skladiščni del s proizvodno stavbo, ter s širitvijo pakirnih in proizvodnih zmogljivosti se je njegova zmogljivost močno povečala.

Vse domače, le visokoregalna dvigala dobavil Swisslog

Novi logistični center so začeli graditi septembra lani in končali v rekordnih 11 mesecih avgusta letos. Zaradi močvirnatega terena oziroma visokega nivoja podtalnice so za statično stabilnost v globino 10 do 12 metrov zabili betonske pilote. Celoten skladiščni objekt tako skupaj podpira 175 pilotov, v katere je vgrajenih dobrih 120 ton armaturnega železa in 870 ton betona.

Na pilote so postavili temeljno ploščo iz armiranega betona debeline 50 centimetrov, dolžine 113,2 in širine 15,5 metra, na kateri stoji visoko regalno skladišče. Na betonsko ploščo so montirali konstrukcijo visokoregalnega skladišča za 11.300 paletnih mest, za kar so porabili 610 ton jeklene konstrukcije. Skupaj z nizkoregalnim skladiščem dolžine 72,6 metra, širine 25,7 in višine 15 metrov, je bilo za skladiščni objekt v celoti porabljenih tisoč ton jekla.

Celoten objekt v dolžino meri 113 metrov, v širino 41, visok pa je 31 metrov. Logistični most, ki povezuje skladiščni del s proizvodno stavbo, je dolg 65 metrov. Dobavitelji opreme so vsi iz Slovenije, razen izdelovalca treh visokoregalnih dvigal, švicarskega podjetja Swisslog. Vrednost teh dvigal je približno milijon evrov.

Električni viličarji, sodoben IT-sistem …

Idejna zasnova skladišča in projekti za gradnjo so bili v celoti narejeni v Sloveniji, z domačim znanjem. Za pripravo tehnične dokumentacije so poskrbela štiri projektantska podjetja s 16 projektanti. Pri gradnji je sodelovalo šest glavnih izvajalcev, ti pa so imeli še 18 podizvajalskih podjetij. Skupaj je pri izvedbi sodelovalo približno 210 delavcev. Gradbena in zaključna dela je opravil SGP Pomgrad, jeklene konstrukcije, fasade in strehe AG-MA, električne instalacije Elektro-VMS, energetske strojne instalacije Paragimont, klimatske stroje instalacije OMP, za tehnologijo skladiščenja in logistike pa so poskrbeli IBL Sistemi.

V skladišču uporabljajo IT-sisteme SAP in Atlas. Osnovni namen delovanja sistema Atlas MFCS je kontrolirano in avtomatizirano upravljanje materialnih tokov iz visokega regalnega skladišča v proizvodnjo in obratno. S tem sistemom se izvaja vskladiščenje in izskladiščenje blaga prek transportnih nalogov iz SAP/Weruma in Atlas MFCS. Sicer uporabljajo električne viličarje, imajo pa tudi poseben viličar, ki ima funkcijo inicialnega dviga, saj lahko dvigne dve paleti hkrati, kar jim omogoča njihovo hitrejše nalaganje na tovornjake.

Popolna avtomatiziranost

Regalno skladišče ima tri hodnike, v katerih obratujejo tri avtomatska regalna dvigala. Ta se premikajo s hitrostjo 3,6 metra na sekundo po tirnici, dolgi sto metrov, in blago dvigajo v višino do 30 metrov. Pretok materiala poteka po avtomatskih transporterjih (valjčni in verižni); skupaj jih je približno 80. Za pretok materiala med visokim regalnim skladiščem in pakirnico je zgrajen logistični most, po katerem vozita dva vozička. Vsak lahko vozi po dve paleti hkrati (primarni in sekundarni material) v pakirnico in po dve paleti zdravil vrača nazaj v skladišče. Vozički vozijo s hitrostjo štiri metre na sekundo.

Za odpremo končnega materiala je v nizkoregalnem skladišču zgrajen pretočni regal, ki služi avtomatski odpremi. Skladišče popoldne naroči material, nato sistem avtomatsko čez noč zvozi palete v pretočni regal po točno določenem vrstnem redu, na primer najprej palete za Kranj, nato Ljubljano in na koncu Celje. Tako je lahko zjutraj že pripravljena odprema za tri tovornjake. Skladiščniki samo še pobirajo palete z regalov in jih zlagajo na tovornjake.

V skladišču sta stalno zagotovljeni temperatura od 15 do 25 stopinj Celzija ter relativna vlaga med 30 in 70 odstotki, za kar skrbi centralni nadzorni sistem. Vsi klimatski sistemi izkoriščajo toploto tako imenovanega odpadnega zraka.

Večja obseg proizvodnje in število zaposlenih

»Zaradi povečanja potreb po pakiranju zdravil ter odličnega in zanesljivega dela naših zaposlenih se je Novartis odločil za novo naložbo v Lendavi, ki je največja posamična Novartisova naložba v Sloveniji doslej. V gradnjo novega pakirnega centra smo namreč vložili več kot 24 milijonov evrov. Skupno je Novartis v pakirni center Lendava vložil že dobrih 55 milijonov evrov, v celotno lendavsko lokacijo pa v zadnjih desetih letih že več kot 110 milijonov,« je ob odprtju povedal predsednik Lekove uprave Vojmir Urlep.

Obseg proizvodnje se v Pakirnem centru Lendava od njegovega odprtja v letu 2009 nenehno povečuje. Medletna rast v povprečju presega 35 odstotkov. Od začetka obratovanja do zdaj so skupno odpremili več kot 280 milijonov pakiranj zdravil na več kot 60 trgov po vsem svetu.

Skladno z večanjem obsega proizvodnje se povečuje število zaposlenih tudi v pakirnem in skladiščnem centru: ob začetku obratovanja leta 2009 jih je bilo 35, zdaj pa jih je že več kot 250, saj so jih v prvi polovici letošnjega leta zaposlili več kot 20. Če bo šlo vse po načrtih, jih bodo do konca leta še toliko.

Tehnološke inovacije in okoljska učinkovitost

Tako kot vse Novartisove naložbe je morala tudi ta že v fazi načrtovanja zadovoljiti visoke Novartisove standarde okoljske odgovornosti in energetske varčnosti. Za novo skladišče in širitev proizvodnih zmogljivosti je bila izdelana strokovna ocena vplivov na okolje. Končno pakiranje trdnih farmacevtskih izdelkov in njihovo skladiščenje nista vir večjih obremenitev okolja.

Vse naložbene projekte v Leku spremljajo tehnološke inovacije in izboljšave učinkovitosti procesov, kar velja tudi za novi pakirni in logistični center Lendava. Vsi klimatski sistemi izkoriščajo toploto tako imenovanega odpadnega zraka. Vgrajeni so sistemi, ki izkoriščajo toploto kondenzata pare, in vodni hladilniki z visokim izkoristkom energije.

Vse energetske naprave so opremljene s frekvenčnimi regulatorji, ki prilagodijo porabo energije trenutnim potrebam. Vgrajeni so tako imenovani sistemi stand-by z možnostjo ekonomične porabe energije. Vse energetske in klimatske sisteme nadzoruje centralni nadzorni sistem, kar zagotavlja dodatne prihranke energije.