»Ljubljana s Slovenijo je kongresna destinacija v vzponu«

Od tri do šest let traja, da pritegneš naročnika, tudi deset let smo že tekli maraton, pravi Breda Pečovnik.

Objavljeno
18. januar 2016 10.25
Damjan Viršek
Damjan Viršek

»Vsi akterji v kongresnem turizmu se trudimo, da bi Ljubljano uvrstili med prvih deset zanimivih lokacij za organizacijo kongresa v Evropi. Na leto si želimo, da bi za Slovenijo pridobili 20 kongresov s tisoč ali več udeleženci,« pogumno pravi Breda Pečovnik, direktorica kongresnega programa v Cankarjevem domu (CD). Zdaj Slovenija na leto gosti od tri do štiri kongrese te ravni, v CD pa na leto pripravijo okoli 20 (večinoma manjših) kongresnih dogodkov.

Kako ocenjujete utrip Ljubljane in Slovenije kot kongresne destinacije? V preteklih letih ste bili zaradi krize zelo zaskrbljeni. So se razmere zdaj izboljšale?

Res je, kar pravite o preteklosti, lahko pa tudi rečemo, da se razmere nekoliko izboljšujejo. Ljubljana in tudi Slovenija v širšem smislu je kot kongresna destinacija v vzponu. Vsaka regija Slovenije ima določene prednosti, Ljubljana pa je na stičišču vseh in je tudi zelo blizu Dunaja, Benetk ali Zagreba.

To je zanimiva popestritev za udeležence velikih mednarodnih kongresov, ki prihajajo z drugih celin. Če organizirate kongres v Ljubljani, potem boste lahko zagotovili hiter dostop z letališča, dobro uro oddaljene izlete in udeležencem pokazali vso Slovenijo. Ne nazadnje je Slovenija in z njo Ljubljana zanimiva tudi zaradi trenutnih varnostnih razmer v svetu ...

Slovenija torej velja za varnejšo državo?

Tako je, govoriva o varnostnem vidiku. Svetovne razmere so prepletene s terorističnimi napadi kar za Slovenijo, na srečo, za zdaj še ne velja. Že potrjene kongrese na ogroženih destinacijah prestavljajo na varnejša območja. Slovenija je zanimiva tudi zaradi naravne in kulturne dediščine, ekološkega in zelenega turizma ter še nekaj stvari bi se našlo. Veliko bomo morali še narediti v turizmu, da bomo zanimivejši in boljši – tako je pri vsakem proizvodu ali storitvi. Moraš biti drugačen, atraktivnejši, najboljši.

Kateri pa so dejavniki, ki določajo to razliko in pripomorejo, da kongres »pride« k nam?

Ljubljani manjka zelo dobra infrastruktura hotelskih namestitev od hotelov s tremi do petimi zvezdicami do prisotnosti vsaj ene priznane hotelske verige, po kateri sprašujejo naročniki, to je mednarodna združenja, pri skoraj vsaki oddaji kandidature. Zdaj se zdi, da bo Ljubljana do leta 2017 dobila hotel s petimi zvezdicami. V Slovenijo zato ne moremo pripeljati večjega kongresa kot takega z največ 2500 udeleženci.

Letališče je premajhno in logistika letalskih prevozov je nezadovoljiva ter zaostaja za razvitejšimi državami. Manjkajo tudi lokacije, kjer bi bilo za udeležence mogoče pripraviti večerno druženje ali veliko slavnostno večerjo, posebno če je dan deževen. In še kaj bi se našlo. Vendar se je infrastruktura za izpolnitev zahtev kongresnih gostov v zadnjih letih, izboljšala, razen glede letalskih, železniških in cestnih povezav.

A je Ljubljana v zadnjih letih prav po obsegu hotelskih zmogljivosti napredovala?

Res je, včasih je bil to problem. Največja dvorana, ki lahko gosti plenarno zasedanje kongresa, je Gallusova dvorana Cankarjevega doma, ki lahko sprejme 2500 udeležencev. Če seveda ne govorimo o športnih objektih. Tam manjka druga infrastruktura, ki je potrebna za izvedbo kongresa. Hotelske namestitve s 2500 posteljami Ljubljana ima, zato ni treba, da udeležencem kongresov ponujamo prenočišča kje na obrobju mesta. Sicer pa za Slovenijo lahko rečemo, da imamo tri kongresna središča, kjer organiziramo nacionalne in mednarodne kongrese, to so Ljubljana, Portorož in Bled.

Kakšno pa je sodelovanje med prireditelji kongresov v Sloveniji?

Cankarjev dom je odprt za vse vrste povezav in stike imamo z vsemi akterji prireditvenih dejavnosti. Smo profesionalni kongresni organizator, ki ob upoštevanju know-howa, zakonitosti v organizaciji kongresa, prireditve lahko izvedemo tudi na drugih destinacijah in prizoriščih, lahko tudi v tujini.

Torej, kadar naročnik kongresa iz kakršnih koli razlogov noče biti v Ljubljani, ga lahko pripravimo drugje?

Natanko tako. Drugo lokacijo svetujemo in kongres izvedemo glede na potrebe in želje naročnika tudi zunaj Slovenije. Leta 2016 imamo takšen primer. Izurjena ekipa CD opravlja organizacijo, izvedbo kongresov in prireditev z visokim strokovnim potencialom tako tehnično kot storitveno-komunikacijsko. Kongresno-prireditvena dejavnost CD pa s svojim znanjem, usposobljenostjo in izkušnjami poskrbi za organizacijo in izvedbo prireditve najmanjšim potankosti.

Pri vsakem projektu, ki se ga lotevamo, je najpomembnejši cilj popolno zadovoljstvo naročnika in vseh udeležencev prireditve. In ta cilj tudi uspešno dosegamo.

Za katere vrste dogodkov oziroma kongresov je Ljubljana privlačna destincija, za katere manj?

Privlačna je za vse vrste prireditev, dogodkov in kongresov. Želimo si tudi več tako imenovanih korporativnih dogodkov. To so dogodki, kjer je glavna vsebina predstavitev ali promocija nekega podjetja ali njegove blagovne znamke, navadno je namenjena poslovnim partnerjem korporacije.

Kaj je zdaj trend?

Tudi v kongresni dejavnosti vlada moda izbora destinacije kongresov. Je pa tako, da tudi v kongresni industriji vlada moda – enkrat so ene destinacije bolj moderne, drugič druge. Aktualne svetovne destinacije so v azijskem in arabskem svetu, in tudi v Afriki in Južni Ameriki, še vedno je stalnica celina Evropa. Te destinacije imajo pri odločanju mednarodnih združenj, kje kongres bo, velike prednosti: v določenem deležu namreč zagotavljajo finančne vire za poravnavanje stroškov, ki nastanejo pri organizaciji kongresa.

Kongres tako rekoč kupijo, da poteka na določeni destinaciji. Pomembna je ponudba obkongresnih dejavnosti, družabnega programa. Pomembna je strokovna, programska vsebina, novosti in inovacije na določenem področju znanosti. Udeleženci si kongres zapomnijo tudi po družabnem programu, kulinariki, dogajanju na sprejemih, slavnostnih večerjah, izletih.

Kako pomemben je ogled kulturnih in naravnih znamenitosti?

Na vsakem kongresu je nekaj ur namenjenih poznavanju utripa mesta, kjer se udeleženci lahko sprehajajo med arhitekturnimi biseri in križarijo po reki, galerijah, muzejih ali obiščejo katerih izmed predstav v mestu, zlasti v pomladnih in poletnih mesecih, v prednovoletnem času pa uživajo ob nepopisnem vrvežu in pestri ponudbi uličnega dogajanja. Kongresni čas v letu je še vedno pozno spomladansko-poletni in zgodnje jesenski, z izjemami tudi v drugih mesecih. In še eno merilo velja v kongresni industriji, da vsako leto ni kongresno leto in upoštevati je treba časovne intervale kolobarjenja.

Je za vas v Sloveniji lažje organizirati kongres kot v tujini?

Če si posloven, etičen in profesionalen, je vseeno, kje organiziraš kongres. Kot vsak drug posel, je težko pridobiti tudi kongres. Večina kongresov, ki jih pridobimo, prihaja iz mednarodnih združenj. Navadno prek slovenskih »ambasadorjev«, se pravi, slovenskih članov v odborih teh združenj.

Za promocijo kongresne industrije v Sloveniji na nacionalni ravni skrbi Kongresni urad Slovenije in na mestnem Kongresni urad Ljubljana. Oba nastopata, skupaj s kongresnimi akterji, na mednarodnih kongresnih borzah in promocijskih obiskih ter skrbita za pojavnost Slovenije in Ljubljane kot kongresne destinacije.

Ker torej nenehno plujemo v mednarodnih vodah, je tudi kongresna dejavnost Cankarjevega doma včlanjena v Mednarodno kongresno zvezo ICCA in Mednarodno zvezo profesionalnih kongresnih organizatorjev IAPCO. Sodelujemo na mednarodnih kongresnih borzah v Frankfurtu, Barceloni in smo v nenehnem stiku s tujimi organizatorji, in to so tudi ene izmed poti do naročnikov v svetu.

Kako dolgo traja, da pridobite organizacijo velike kongresne prireditve?

Od dveh do šestih let, tudi deset let smo že »tekli maraton«, da smo pridobili kongres. Če nam ne uspe v prvem koraku, nam lahko v drugem ali tretjem, nič pa se ne zgodi na en-dva-tri.

Kateri dejavniki pa odločajo, ali kongres pride v Slovenijo?

Več jih je. Mednarodna združenja imajo pravila, po katerih organizirajo enkrat kongres v Evropi, potem na kakšni drugi celini in se v Evropo vrnejo šele čez nekaj let. Prisoten je še vpliv »modne muhe«, kot sem to prej opisala, in lobiranje ambasadorjev znanosti pri odločevalcih v mednarodnih združenjih. To je nekakšen začetek …

Zakaj pa vaši naročniki izberejo Cankarjev doma?

CD je v samem središču glavnega mesta, imamo vso infrastrukturo, ki je pomembna za organizacijo kongresa ali prireditve. Gostimo tudi kulturne dogodke, kar je dodana vrednost za udeležence kongresa, in vse ponujamo v eni hiši, razen namestitev. Hoteli in vse druge potrebe, ki jih zahtevni kongresni gost potrebuje, so od tri do deset minut hoda, do starega mestnega jedra z možnostjo zabave, kulinarike in ogleda kulturnih znamenitosti, možnostjo ogleda ljubljanskega gradu. Nekateri tuji naročniki se ob destinacijskem obisku velikokrat čudijo, da je vse tako rekoč na dosegu roke.