Lufthansa iz Berlina v Washington

Prvi let je bil slabo popolnjen. Bo med prazniki bolje?

Objavljeno
09. november 2017 18.01
A. S.
A. S.

Ljubljana – Z letališča Tegel je v sredo, 8. novembra, prvič po 16 letih poletelo Lufthansino letalo na liniji med Berlinom in ZDA, natančneje v Washington. Na teh linijah je namreč zadnja leta letel Air Berlin, katerega letala pa od konca prejšnjega meseca ne letijo več.

V Lufthansi priznavajo, da je prodaja letalskih vozovnic za berlinske linije zaenkrat skromna. Naslednji štirje tedni, do prazničnega vrhunca, bodo težki, potem pa se bo izkazalo, ali bo posel uspel, pravi član poslovodstva Harry Hohmeister. Z glavo pa ne bodo rinili v zid: če ne bo šlo, ne bo šlo. Hohmeister še pojasnjuje, da so slab odziv pričakovali, saj za pripravo medcelinskih letov ponavadi potrebujejo 12 mesecev, za krajše lete pa šest mesecev, seadj pa so imeli na voljo le šest tednov. Tokrat so pač na hitro vskočili, ker je bila črna luknja pri letih med nemško prestolnico in ZDA.

Lufthansa - oziroma njen hčerinski nizkocenski regionalni prevoznik Eurowings - bo sicer prevzela 81 letal propadlega Air Berlin in okrog 3500 članov posadk, Easyjet pa 23 airbusov A320 in okrog tisoč pilotov in kabinskega osebja. Oba pa morata še pred tem pridobiti soglasje evropskih konkurenčnih organov, ki jih pričakujeta v decembru.

Izvršni direktor berlinskih letališč Engelbert Lütke Dalderup se zaveda, da se bo pri njih rast prometa začasno zaustavila, a upa, da se bo položaj hitro normaliziral. Easyjet je menda že obljubil, da bo hitro okrepil svoj dosedanji promet na Teglu. V Berlinu tudi še vedno upajo, da bo Lufthansa tudi na tamkajšnjih letališčih oblikovala svoj hub, pomembno letališče.

V Lufthansi se zavedajo, da bodo nekatera Air Berlinova dovoljenja za pristajanje (slote) vrniti in niso stvar sklenjene pogodbe. Včeraj, 8. novembra, je v zgodbi stečaja britanskega Monarcha tamkajšnje sodišče odločilo, da sloti tega prevoznika niso del stečajne mase. Stečajni upravitelji prizemljenega Monarcha so sicer ocenjevali vrednost slotov na okrog 60 milijonov funtov. Za Monarchove slote, posebej na londonskih letališčih Gatwick in Luton, so se že zanimali British Airways, Easyjet, Norwegian in Wizzair.

V bojazni pred brexitom je britanski Easyjet že sredi julija ustanovil evropsko podružnico Easyjet Europe s sedežem na Dunaju. Tam je tudi pridobil potrebne letalske dokumente (AOC), tako da na vedno številnejših letalih dosedanje oznake, ki se začenjajo z G (Adria Airways ima na primer oznako JP) menjajo z avstrijskimi OE. Fizično pa menjajo te "registracije" v Adrii Tehniki na Brniku.