Luka Koper ima novo največje skladišče

Skupaj z novimi privezi je strateška naložba vredna 42 milijonov evrov, a ostaja še brez dovoljenj za pomol.

Objavljeno
27. september 2017 10.29
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Tik pred praznovanjem 60. obletnice podjetja danes Luka Koper slavi novo delovno zmago. Enajst let potem, ko so zgradili podobno skladišče, danes uprava reže trak pred novim največjim skladiščem, ki bo omogočilo več pretovora in boljše storitve. To je tudi letošnja največja naložba pristaniškega podjetja. Skupaj z novimi privezi bo znašala kar 42 milijonov evrov.

Povpraševanje na trgu terja, da morajo nekatere tovore skladiščiti pod streho in jih zavarovati pred vremenskimi vplivi. Dve med seboj povezani skladišči, s površino 16.000 kvadratnih metrov, omogočata skladiščenje sipkih tovorov (to so predvsem soja, krmila, žita in nekatere rudnine). Poleg njih pa tudi generalne tovore, to so različni težji kosovni tovori, kot na primer valjana pločevina v kolutih (za avtomobilsko industrijo), jekleni profili, konstrukcije in palice. Ker ti tovori ne smejo biti na prostem, so ob osmih avtomatskih vratih namestili tudi nadstrešnice.

»Novih skladiščnih prostorov v Luki nismo zgradili od leta 2006, skladišča za sipke tovore pa še dalj časa. Tako bomo omogočili večji pretovor in torej večje prihodke. Skladišči sta zgrajeni v bližini silosa za žita zato, ker načrtujemo njuno povezavo s silosom. Z naložbo, vredno 42 milijonov evrov, predvidevamo tudi nadgradnjo priveza pri silosu in izgradnjo novega priveza na južni strani pomola,« je povedal član uprave Luke Koper Andraž Novak. Novo skladišče je zgradilo koprsko podjetje Adriaing v enem letu. Dolgo je 195 in široko dvakrat po 40 metrov, v slemenu pa sega 24 metrov visoko. Vanj so vgradili 4000 ton jekla. Iz takšne količine bi lahko zgradili 40 kilometrov železniške proge. Površina pločevine, ki obdaja skladiščni hali, znaša toliko, kot površina štirih nogometnih površin (27.000 kvadratnih metrov).

Koprska Luka je lani pretovorila približno 7,5 milijona ton razsutih in sipkih tovorov, od tega tretjino sipkih, zato je skladišče, ki med drugim omogoča skladiščenje kakih 60.000 ton soje, pomembna pridobitev.

Do leta 2020 še tri večje naložbe

Omenjena naložba je letos največja za pristaniško družbo in ena od štirih ključnih v strategiji naložb od leta 2016 do 2020, ko naj bi podjetje investiralo skupaj za okoli 300 milijonov evrov. V tem naložbenem načrtu so všteti trije rezervoarji za kerozin (po 20.000 kubičnih metrov), ki so jih zgradili lani za skoraj 14 milijonov evrov. V kratkem bodo (spet) z razpisom iskali izvajalca za gradnjo velike garažne hiše za 6000 avtov (skupaj z opremo je ocenjena na skoraj 19 milijonov evrov, zgradili jo bodo prihodnje leto in bo omogočila povečanje pretovora za okoli 162.000 avtov).

Največje in zdaj najpomembnejše naložbe, to je podaljšanje prvega pomola in novi vhodi na območje tovornega pristanišča, pa še zmeraj nimajo potrebnih soglasij države in dveh občin. Za podaljšanje prvega pomola in ureditev vseh izboljšav na kontejnerskem pomolu načrtujejo 235 milijonov evrov naložb. Od tega so februarja že zgradili pet novih tirov in namestili nova mostna dvigala v vrednosti 20 milijonov evrov. V Luki še zmeraj ne vedo, kdaj bodo lahko gradili daljši prvi (kontejnerski) pomol, ki ga je prostorsko tako in tako predvidel tudi državni prostorski načrt. Vedo pa, da takšno zavlačevanje očitno zadržuje tudi njihov razvoj.