Luka Koper povečuje pretovor in dobiček

Matična družba je imela 96,4 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za desetino več od primerljivega obdobja lani.

Objavljeno
30. avgust 2016 19.29
jsu*Luka Koper
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Koper − Luka Koper je na ravni skupine poleg tega med januarjem in junijem zabeležila 11,3 milijona ton ladijskega pretovora, kar presega pretovor lanske prve polovice leta za šest odstotkov.

Dobiček iz poslovanja je v prvem polletju znašal 28,1 milijona evrov oziroma 17 odstotkov več kot v enakem lanskem obdobju.

Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) pa je znašal 41,4 milijona evrov oziroma deset odstotkov več kot lani, je Luka po današnji seji nadzornega sveta objavila na Seonetu.

Matična družba je medtem zabeležila 96,4 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje, kar je za deset odstotkov več od primerljivega obdobja v letu 2015. Dobiček iz poslovanja je znašal 25,7 milijona evrov (17 odstotkov več kot v prvi polovici lanskega leta), EBITDA je bil s 38,5 milijona evrov višji za deset odstotkov, čisti dobiček pa je bil s slabimi 22 milijoni evrov za 23 odstotkov višji kot v prvem lanskem polletju.

Po napovedih predsednika uprave koprske družbe Dragomirja Matića bodo na poslovanje v tretji četrtini leta vplivale že tradicionalno nižje količine pretovora v poletnih mesecih.

Dobili nekaj neutemeljenih napovedi škodnih zahtevkov

»Ne pričakujemo pa, da bi nepredvidljiva, neodvrnljiva in nepremagljiva spontana prekinitev dela s strani zaposlenih v začetku julija kakorkoli vplivala na poslovne rezultate družbe ali skupine. Do sedaj smo prejeli le nekaj neuradnih sporočil oziroma neutemeljenih napovedi škodnih zahtevkov, ki so bili, ob upoštevanju vseh navedenih okoliščin, ustrezno obravnavani,« je dodal Matić.

Skupina Luka Koper je za naložbe v prvem polletju namenila 27,9 milijona evrov. Med drugim so nadaljevali gradnjo treh novih rezervoarjev za potrebe terminala tekočih tovorov, gradnjo novih železniških tirov in novega mostu čez preliv za potrebe kontejnerskega terminala ter prekritje kasete na čelu drugega pomola za potrebe povečanega pretovora avtomobilov.

Začelo se je dograjevanje kamionske polnilnice na terminalu za tekoče tovore, reorganizacija skladiščnih blokov na kontejnerskem terminalu za polne in prazne kontejnerje ter gradnja proge za nova mostna dvigala, so navedli v Luki.

Po Matićevih besedah se bodo intenzivne investicije, predvsem v kontejnerski terminal, nadaljevale tudi v prihodnjem obdobju. Pri tem je po njegovem ključno, da družba čim prej pridobi gradbeno dovoljenje za podaljšanje prvega pomola, saj bo od te naložbe odvisen nadaljnji razvoj pristanišča.

Prvi mož Luke Koper je napovedal tudi skorajšnji začetek gradnje večnamenskega skladišča na drugem pomolu, ki bo služil potrebam terminalov za sipke in za generalne tovore.