Luka Koper prvo pristanišče za avstrijsko gospodarstvo

Tretjina blaga, pretovorjenega v koprskem pristanišču, je avstrijskega.

Objavljeno
17. junij 2015 12.32
Luka Koper
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo

Koper - Po podatkih, ki jih je objavil avstrijski specializirani časopis s področja logistike Verkehr, je avstrijsko gospodarstvo tudi lani največ čezmorskega prometa opravilo preko koprskega pristanišča. S skoraj šestimi milijoni ton je bil tržni delež Luke Koper na avstrijskem trgu ocenjen na 30 odstotkov, med južnoevropskimi pristanišči pa kar na 67 odstotkov.

Dobro sodelovanje s Cargo Centrom Gradec

»Avstrija je že tradicionalno najpomembnejši trg Luke Koper. Od skupnih 18 milijonov ton, ki smo jih lani pretovorili v Kopru, je bilo avstrijskega blaga kar tretjina. Pretovarjamo ga na vseh naših terminalih, glede na blagovne skupine pa prednjačijo les, papir, premog, železova ruda in raznovrstno blago, ki potuje v kontejnerjih. Slednjih je bilo lani skoraj 145.000 TEU. Velik del teh kontejnerjev se z redno kontejnersko blok vlakovno povezavo vsak dan odpelje v Cargo Center Gradec, ki velja za enega najpomembnejših distribucijskih centrov v Avstriji«, je pomen Avstrije za Luko Koper poudaril njen predsednik uprave Dragomir Matić, ki je prejšnji teden z obema direktorjema Cargo Centra Gradec Christianom Steindlom in Franzem Glanzem podpisal sporazum o sodelovanju, od katerega si v Luki Koper v prihodnje obetajo še večji pretovor blaga v kontejnerjih za avstrijska podjetja.

Veliko železove rude in premoga

Med pomembne avstrijske partnerje sodi tudi jeklar Voest Alpine, s katerim Luka Koper sodeluje že tri desetletja, in ki jim je oktobra lani podelil priznanje za najboljši člen v oskrbovalni verigi. V začetku sodelovanja je bila Luka Koper le njihovo oskrbovalno pristanišče za surovine in energente, zadnja leta pa prek Kopra izvažajo vse več železovih izdelkov.

V Voestove tovarne je namenjena največja količina železove rude, ki je v začetku tedna prispela z ladjo Julian N, na kateri je bilo 222.523 ton železove rude. Poleg nje je privezana še ladja Orient Cavalier z 98.995 tonami premoga, ki je prav tako namenjen v Avstrijo.