Lummie je prva naložba Startup studia Delo

S pomočjo Dela želijo postati enoten slovenski »hub« za inštrukcije, kjer bo ponudba na enem mestu, pestra in pregledna.

čet, 14.09.2017, 07:00

Koliko se v povprečju porabi za inštrukcije?

Raziskavo trga, ki so jo izvedli pri Lummieju, kaže, da na primer v Angliji povprečna družina za otroka, za inštrukcije na leto porabi 2758 angleških funtov, v Združenih državah pa ta znesek na leto varira od približno 1300 dolarjev pri družinah z nižjim prihodkom, pa vse do 9000 dolarjev pri bogatih družinah.

»V Ameriki so celo pisali, da je industrija inštrukcij imuna na recesijo. Zanimiv je tudi podatek iz Anglije, da ima v Londonu že 44 odstotkov vseh otrok svojega inštruktorja, medtem ko je delež otrok, ki živijo zunaj glavnega mesta, nekoliko nižji, in sicer samo 22 odstotkov. Porast povpraševanja po inštruktorjih je zaznati tako rekoč povsod po svetu. V Sloveniji se je povpraševanje po inštrukcijah od leta 2000 pa do danes kar podvojilo,« razlaga Matjaž Knez.

Ljubljana − Zagonsko podjetje Lummie, ki je razvilo platformo, kjer se srečujeta ponudba in povpraševanje inštrukcij, je prepričalo z delujočim produktom in poslovnim modelom. Lummie je sicer prvi, a ne edini, saj so v prvem krogu natečaja Startup studia Delo pogodbo podpisali z dvema.

Medijska hiša Delo v okviru svojega projekta Delo Startup išče nove projekte, ki so povezani z ustvarjanjem medijskih vsebin in njihovo distribucijo. »S projektom Startup studio se želimo umestiti tudi kot mecen in promotor svežih, inovativnih idej na digitalnem področju. Navsezadnje je pomemben cilj novi načini monetizacije vsebin in potencialni dodatni prihodki družbe. Spletne tržnice so prihodnost, generirajo vse več obiska pa tudi vse več storitev in prihodkov gre prek digitalnih kanalov,« poudarja glavna direktorica Dela Irma Gubanec.

Lummie je prepričal, ker je predstavil delujoč produkt oziroma postavljeno spletno rešitev tržnice in tudi delujoč model poslovanja. »Zagotovo je znanje eno od področij, ki nima starostne omejitve in ga tako rekoč iščemo prav vsi. Bodisi starši za otroke ali pa za učenje novih hobijev. Na drugi strani pa je veliko takih, ki bi znanje rade volje delili. Spletna platforma in storitve pa se ne omejujejo samo na Slovenijo, kar je pomembno za potencial razvoja družbe Lummie,« razlaga Gubančeva.

Že ob prijavi na natečaj Startup studia Delo so pri Lummieju poudarjali, da se zavedajo, da jim Delo prek svojih edicij lahko omogoči dostop do tako rekoč vseh Slovencev. Tako so z vstopom Dela v družbo dobili tudi možnost promocije, ki si je sicer sami ne bi mogli privoščiti. Na drugi strani pa je to za Delo učni proces. Poleg tega je s stvarnim vložkom v obliki oglasnega prostora tveganje za družbo manjše, kot bi to bilo v primeru denarne investicije.

Še platforma Peep

V Startup studiu Delo so v prvem krogu natečaja, ki se je zaključil marca, izbrali dva projekta. Prvi je Lummie, pred kratkim pa so podpisali pogodbo še z enim startupom. Gre za drugačen tip, ne za tržnico (angl. marketplace), pač pa za platformo Peep, prek katere si digitalni vplivneži oziroma »social media influencerji« gradijo svojo skupnost sledilcev, ki so pripravljeni plačati za sledenje.

»Projekt je globalno zastavljen, produkt je delujoč, a ga bo razvijalec še dodeloval s pomočjo drugih investitorjev,« razlaga Gubančeva, ki dodaja, da Delo nadaljuje projekt Startup studia: »Obenem pa v družbi Delo vidimo tudi možnosti širšega sodelovanja pri startup projektih, s povezovanjem z ostalimi mediji v Sloveniji.«

 

Matjaž Knez, direktor in soustanovitelj Lummieja. Foto: Jože Suhadolnik/Delo


Iskali inštruktorja harmonike, razvili platformo

»Lummie je projekt in zgodba, ki se je začela v mojih mislih dogajati že sredi leta 2015, ko smo v naši družini za sina iskali inštruktorja harmonike. Ker inštruktorjev seveda ne poznaš, niti ne veš, kje jih iskati, smo se najprej lotili iskanja po spletu, vendar tudi, ko smo jih nekaj našli, nismo vedeli, ali so dobri, kako učijo, kaj se pri njih da naučiti, kakšne so metode dela itd. Prav tako so eni ponujali to in ono, nekje takšna cena, drugje drugačna,« o tem, kako je nastala ideja za Lummie, razlaga soustanovitelj in direktor podjetja Matjaž Knez in dodaja, da jim je iskanje pravega inštruktorja vzelo kar precej časa. Z njim smo se pogovarjali o nastanku, načrtih in ciljih Lummieja.

Po posvetu z nekaterimi ljudmi in hitri raziskavi trga se je Knez odločil, da je treba narediti portal za inštruktorje, kjer bo iskalec znanj oziroma veščin na enem mestu našel želenega inštruktorja za katerakoli znanja, kjer bo mogoče inštruktorje primerjati med seboj, videti njihove reference, metode dela ter na koncu nekoga izbrati.

Kako je nastajal Lummie?

To je bila izvorna ideja. Začel sem sestavljati ekipo. Najprej sem v ekipo povabil kolegico Vasko Pejič, nato sta se pridružila še grafični oblikovalec in designer Matic Gabriel, IT strokovnjak Anže Špegel, ki skrbi za razvoj platforme, ter na koncu še prijatelj Franc Preložnik, direktor podjetja Etra, ki s svojo ekipo, inovativnostjo in izvrstnostjo na področju avtomatizacije procesov in »gradnje« online platform, predstavlja sam svetovni vrh.

Februarja lani smo se sestavili v kompetentno ekipo in že po nekaj mesecih trdega »brainstorminga«, razvijanja in udejanjanja ideje, na trg poslali prvo, testno različico platforme. Lummie danes deluje kot spletna platforma, tržnica in stičišče, kjer se »srečujeta« ponudba znanja v obliki inštrukcij in povpraševanje po znanju, veščinah.

Poleg tega rešuje dva problema. Prvič omogoča inštruktorjem enoten prostor (hub), kjer se lahko lokalno in globalno oglašujejo ter hkrati primerjajo s svojo konkurenco. Kot nam je bilo povedano, imajo inštruktorji nemalokrat problem, kje in kako se oglaševati in da nekateri celo nimajo dovolj dela. Torej rešujemo na neki način tudi brezposelnost. Drugič pa Lummie platforma predstavlja prostor, kjer iskalci znanja lahko najdejo vsa želena znanja, na enem mestu. Naša prednost je, da zaenkrat na portalu združujemo devet kategorij oziroma različnih področij – od šole, jezikov, športa itd.

Kakšen pa je vaš poslovni model?

Poslovni model spletne platforme je od samega začetka temeljil na provizijah, vendar smo letos zaradi uporabniških izkušenj, ki so pokazale, da se ljudje dogovarjajo mimo naše platforme, ter zaradi praktičnosti in zato, da je platforma za uporabnike še bolj cenovno zanimiva, prešli na naročniški model. Inštruktorji z oddajo oglasa, za katerega plačajo naročnino, oglašujejo svojo dejavnost in s tem polnijo ponudbo spletne Lummie tržnice, na drugi strani pa so otroci, dijaki, študentje in tudi odrasli, ki zaradi različnih razlogov iščejo znanje, veščine in lahko, sami, po svoji presoji, v pestri ponudbi izbirajo in izberejo želeno znanje, inštruktorja in kraj inštruiranja.

Kako širite ponudbo in koliko uporabnikov imate?

Največ povpraševanja je po inštrukcijah iz šolskih predmetov, pri čemer prednjačijo inštrukcije matematike, fizike, kemije in jezikov, in po inštrukcijah glasbenih inštrumentov. S ponudbo se lepo polni tudi poslovna kategorija, kjer imamo najrazličnejše »coachinge«. Na platformi imamo tudi učitelje plesa, joge, celo dekoracije peciva ali restavriranja starega pohištva se lahko naučite.

Naša prednost je tudi ta, da na željo inštruktorjev zanje odpremo kategorije, ki ji na platformi še ni. Skratka, smo zelo prilagodljivi. Trudimo se pripraviti ponudbo teh inštruktorjev, tudi tako, da inštruktorje osebno povabimo in zanje pripravimo vsebinski oglas, ki ga nadgradimo s promocijskimi videomateriali. Trenutno je na portalu že več kot 140 oddanih oglasov, večina v Sloveniji, inštruktorji pa prihajajo že iz več kot 15 držav.

Platforma je zasnovana tako, da jo lahko brez težav uporabljajo ljudje, ki so samo osnovno računalniško pismeni. Kljub temu je, predvsem ko se ljudje prvič spoznavajo s platformo, zelo veliko vprašanj, zato smo zanje pripravili nabor odgovorov. Razmišljamo pa tudi o on-line uporabniški pomoči, vendar so nekatere izvedbe aktivnosti odvisne tudi od hitrosti širitve ekipe.

Kako preverjate učitelje, ki sodelujejo prek platforme?

Veliko učiteljev, ki so na platformi, smo k sodelovanju povabili osebno in so preverjeni, predvsem v smislu referenc in prepoznavnosti v okoljih, kjer delujejo. Trenutno je edini kriterij ali pa pogoj, da učitelji, inštruktorji sodelujejo na naši platformi, registrirana dejavnost.

Platforma je zasnovana po principu tržnice, kar pomeni, da se lahko vsak, ki ima za to pogoje in si to želi, pri nas oglašuje. Na drugi strani so iskalci inštrukcij, ki lahko svoje izkušnje z inštruktorji podajo, izrazijo v obliki javnega ocenjevanja in komentiranja inštruktorjev. Učitelji, inštruktorji, ki imajo oziroma bodo imeli dobre ocene in dobre komentarje, bodo med ponudbo vidnejši in povpraševanje po njih se bo povečevalo. Gre za naravni, selektivni sistem – kdor je boljši, ima več dela.

Foto: Shutterstock

Z vstopom Dela v partnerstvo verjamemo, da bo platforma postala največja v Sloveniji in si bodo inštruktorji, učitelji želeli postati del naše platforme, saj bo to enoten slovenski »hub« za inštrukcije, kjer bo ponudba na enem mestu, pestra in pregledna.

Koliko ste vložili v razvoj platforme in kje je potekal?

Ves razvoj je potekal v Celju in je plod našega lastnega znanja. Imamo srečo, da v ekipi sodelujejo entuziasti, ljudje, ki so strokovnjaki na svojem področju in dajejo v uresničitev ideje svoj maksimum. Težko je odgovoriti na vprašanje, koliko smo vložili v projekt. Ne gre samo za porabljeni denar, ampak tudi za število ur, ki smo jih porabili za projekt. Lahko bi tudi dejal, da je biti del startup podjetja tudi način življenja, ki nam je prinesel bogate izkušnje. Sam konkretno delujem v akademskem okolju in lahko rečem, da tudi pri svojem delu na univerzi dnevno črpam iz izkušenj startup okolja, kjer se stvari odvijajo zelo hitro.

Kakšna je konkurenca na trgu?

Konkurenca na področju podobnih platform obstaja tako lokalno kot globalno, kar jemljemo kot pozitivno. Ko smo pripravljali nabor funkcionalnosti, izgled platforme itd., smo se zgledovali po platformah, ki so nam bile všeč. Spremembe se na področju, kjer delujemo, dogajajo zelo hitro, konkurenca napreduje, zato moramo zelo hiteti z razvojem, tako v funkcionalnem smislu kot tudi v smislu izgradnje platforme na način, da je uporabniška izkušnja čim bolj prijetna.

Želimo si, da uporabnik s čim manj kliki oziroma operacijami pride do želenega rezultata in to je tudi ena izmed naših konkurenčnih prednosti. Tako za inštruktorje kot iskalce inštrukcij smo zgradili sistem koledarja, kjer imajo zavedene rezervirane ure. Gradimo namreč sistem, ki bo nekakšna virtualna pisarna, kot pomoč inštruktorjem za lažje usklajevanje in razporejanje rezerviranih učnih ur. Novosti bo še več, a jih za zdaj še ne morem razkriti.

Vaši načrti so povezani tudi s tujino. Kam gledate?

Ko smo na trg lansirali prvo različico platforme, je bila ta samo v angleškem jeziku, saj smo nadobudni »startupovci« imeli velike cilje – osvojiti ves svet. Zdaj, ko smo stari že skoraj dve leti, ko smo nekoliko bolj spoznali panogo ter nekatere zakonitosti trga, ki se jih ne da naučiti in jih moraš preprosto izkusiti, so naši cilji še vedno zelo optimistični, vendar nekoliko bolj realni in postopni. To pomeni, da je trenutno naš cilj postati največja tovrstna platforma v Sloveniji, zato je platforma letos pred poletjem zaživela tudi v slovenskem jeziku. Za prihodnje leto pa že razmišljamo o »skoku« onkraj meje Slovenije. Tukaj se že pogovarjamo s strateškimi partnerji, ki bi nam pri tem lahko in radi pomagali. Naš cilj bo za zdaj (še) evropski trg, čeprav že imamo nekaj pobud sodelovanja partnerjev zunaj EU.

Zakaj ste se prijavili na natečaj Startup studia Delo in kaj vam to prinaša?

Za platformo, kot je naša, je ključen marketing, ki pa v današnjih časih pomeni predvsem velik proračun, ki pa ga zagonsko podjetje, kot smo mi, preprosto nima. Zato smo iskali ne samo finančnega, ampak predvsem strateškega partnerja. Letos januarja smo se prijavili na Delo startup, kjer smo spoznali Nika Klanška, ki je z nami opravil prve intervjuje, predstavil našo idejo upravi Dela, bil naš podpornik in svetovalec vse do podpisa pogodbe in nam zdaj pomaga in svetuje.

Za nas je podpis pogodbe nova prelomnica v kratki zgodovini podjetja, saj je to prva investicija, ki smo jo prejeli. Zaradi ekipe Startup studia Delo, imena in ugleda družbe Delo in energije, ki jo s tem dobivamo, Lummie ne dobiva samo marketinške podpore, ampak tudi mrežo izkušenih mentorjev.

Prijavi sovražni govor