Madžarska je nepopisan list za slovenska podjetja

Pri prodaji elementov za rolkanje na Madžarsko podjetju Varis Lendava pomaga tudi duhovnik, navdušen rolkar.

Thu, 21.01.2016, 07:00

Madžarska je sosednja država, poznamo mentaliteto ljudi in Pomurci tudi jezik, a ta desetmilijonski trg je premalo izkoriščen, poudarja prokurist Varisa Lendava in predsednik pomurske gospodarske zbornice Štefan Sobočan.

Z njim smo se pogovarjali o poslovnih priložnostih za slovenska podjetja in »pastoralni reklami«, s katero v vzhodno sosedo prodira Varis top.

Kaj Varis dela na Madžarskem?

Za štirizvezdični hotel v sosednjem Lentiju smo lani dobavili sto končanih kopalnic v vrednosti slabih 650.000 evrov. Poleg tega je Varis aktiven s svojo hčerinsko družbo Varis top, ki na Madžarsko proda veliko elementov za parke za rolkanje.

Na Madžarskem so ugotovili, da so prava rešitev naprave za rolkanje iz betona, ne pa iz kovine ali lesa. Madžarska ureja prostore za mlade, da se družijo v skate parkih in s tem preprečijo, da bi se družili pod mostovi, se skrivali in počeli kaj drugega.

Pri prodaji elementov za rolkanje vam pomaga duhovnik Zoltan Lendvai, navdušen rolkar.

Pomaga nam odpirati vrata. Ko pa so vrata odprta, so pomembni kakovost, roki, prednosti, slabosti. Ker je izdelek dober, nimamo težav in smo zelo hvaležni, da nam duhovnik pomaga s pastoralno reklamo.

Kakšno je poslovanje z Madžarsko, kakšne so značilnosti tega trga?

Varis je izvozno podjetje in lahko primerja Madžarsko z drugimi trgi. Na Madžarskem ni nič drugače kot drugje, pomembna je kakovost, roki, cena in tako dalje. Nič ni takega, kar bi lahko poudaril kot posebnost.

Ali je slovensko gospodarstvo izkoristilo vse priložnosti poslovanja z Madžarsko, glede na to, da gre za sosednjo državo?

Ne. Ker gre za sosednjo državo, je transport cenejši, poznamo mentaliteto ljudi, nam v Pomurju je tudi jezik bližji, ampak ta desetmilijonski trg je premalo izkoriščen in tega potenciala se premalo zavedamo.

Kakšne so priložnosti za povečanje sodelovanja?

Madžarski obrtniki ob meji v Sloveniji že opravljajo nekatera dela. Naša priložnost pa je, da bi prek pomurskih ljudi in izkušenj koristili ta potencial za vso Slovenijo. Luka Koper, Gorenje in nekatera večja podjetja sodelujejo z Madžarsko, vendar premalo. Jezik ni težava, saj mlajši govorijo angleško in nemško, starejši pa nemško.

Hodimo v Brazilijo in Indijo, Madžarska pa je pred nosom in nepopisan list za slovenska podjetja. Madžarov je deset milijonov, od tega desetina bogatih, kar je pol Slovenije. To je velik potencial za luksuzne izdelke. Priložnost za Pomurje je tudi v obmejnem turizmu.

Prijavi sovražni govor