Maersk namerava "pobrati črepinje" za Hanjinom

Presečišče: Bo načrtovani prevzem priložnost za rast ali kamen za vratom?

Objavljeno
30. september 2016 17.47
Andrej Kotar
Andrej Kotar
Danska ladijska družba, ki velja za največjega upravljavca kontejnerskih ladij na svetu, razmišlja o prevzemu dveh južnokorejskih ladijskih družb – Hanjin Shipping in Hyundai Merchant Marine. S prevzemom bi danska družba močno utrdila svoj položaj na območju Tihega oceana.

Ladijska družba A. P. Moller-Maersk je bila ustanovljena na začetku 20. stoletja na Danskem in se razvila v eno najuspešnejših ladijskih družb na svetu. Sedanja poslovna skupina A. P. Moller-Maersk se ukvarja z ladijskim transportom in energetiko ter upravlja pristaniške terminale, vse od konca prejšnjega stoletja pa velja za največjega upravljavca kontejnerskih ladij na svetu. Družba ima predstavništva v več kakor sto državah po vsem svetu in zaposluje več kakor 88.000 ljudi, lani je imela 40,3 milijarde dolarjev prihodkov. Prav kontejnerski ladijski transport ustvarja največ njenih prihodkov, in sicer skoraj polovico vseh prihodkov družbe Maersk. Maersk Line je največja podružnica družbe Maersk in je vodilno podjetje na globalnem trgu kontejnerskega ladijskega prometa, saj ima približno 15-odstotni delež na tem trgu.

Kontejnerski ladijski promet se že več let spopada s težavami zaradi prevelike ponudbe na trgu in padajočih cen prevoza, zato se ladijski prevozniki združujejo med seboj in delijo ladje drug z drugim, da bi znižali stroške poslovanja. V Maersku so se pred kratkim tako odločili, da zaradi trenutnih razmer na trgu kontejnerskega ladijskega prevoza ne bodo gradili novih ladij, da ne bi preplavili že tako prenasičenega trga z novimi plovili, ampak jih bodo raje pridobili z novimi prevzemi drugih ladijskih družb. Razmišljajo tudi o nakupu dveh največjih južnokorejskih ladijskih družb – Hanjin Shipping in Hyundai Merchant Marine.

Hanjin Shipping ima resne težave s poplačilom svojih dolgov upnikom, Hyundai Merchant Marine pa je sredi programa prestrukturiranja dolgov, zato bi bil za obe družbi koristen močan poslovni partner. Maersk mora kljub svojemu vodilnemu položaju na globalnem trgu kontejnerskega ladijskega prometa priznati, da je na območju Tihega oceana z osemodstotnim tržnim deležem šele na tretjem mestu, z nakupom obeh južnokorejskih podjetij pa bi lahko hitro podvojil svoj tržni delež na območju Tihega oceana. Družba Hyundai Merchant Marine ima namreč približno dvoodstotni delež na globalnem trgu, Hanjin Shipping pa približno triodstotni delež. Podrobnosti o prevzemu družb Hanjin Shipping in Hyundai Merchant Marine v vodstvu družbe Maersk še niso bili pripravljeni komentirati.