Ime dneva: Matej Gaser, Nizkocenovci.si

Razvijajo iskalnik za raziskovanje poceni letalskih povezav. 

Objavljeno
24. oktober 2014 18.55
Matej Gasar iz podjetja Nizkocenovci. com. V Ljubljani 24.10.2014
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Razvili so iskalnik nizkocenovnih letalskih povezav, s katerim želijo olajšati iskanje najbližjih nizkocenovnih letov po Evropi. Konkurenca so jim veliki igralci, kot so Google, Kayak in Skyscanner, a kot pravijo v ekipi, bo njihov izdelek boljši.

Idejo za iskalnik Nizkocenovci.si je Matej Gaser dobil na podlagi lastnega problema. S prijatelji so iskali let za Berlin in niso bili zadovoljni z obstoječimi iskalniki letov, ker ne pokrivajo dobro iskanj nizkocenovnih letov. Tako so začeli razvijati minimalni produkt, ki bi rešil izbiro najbližjega in najcenejšega nizkocenovnega leta in najprej naredili stran, ki ne pokaže letov, ampak na zemljevidu le linije, prek katerih lahko naprej raziskuješ nizkocenovne povezave.

Zadnje pol leta so to nadgrajevali, tako da po novem lahko uporabnik v rezultatu vidi tudi ceno in let. »Objavili bomo drugo verzijo izdelka in nato vsako novo po malem nadgrajevali glede na odzive in potrebe uporabnikov,« pravi Gaser.

Prvih 10 mesecev so razvoj spletne strani in iskalnika financirali iz lastnega žepa, nato sta jih podprla vlagatelja Branko Drobnak in Borut Rismal, čakajo pa še na konec razpisa za semenski kapital, ki ga je nedavno objavil Slovenski podjetniški sklad. So v fazi, ko potrebujejo še več znanj in povezav iz industrije potovanj.

Za zdaj Nizkocenovci.si še ne prinašajo denarja, a kot pravi Gaser, bodo verjetno na koncu tako kot vse potovalne spletne strani prodajali tudi karte. »A to ni tako enostavno, saj moramo kot start-up skleniti veliko partnerskih dogovorov z letalskimi družbami,« poudarja Gaser.

V zadnjega pol let se je trend prevesil v možnost raziskovanja, ne le iskanja poceni poletov, zato veliko na tem področju vlaga Google, ki je pred leti za 700 milijonov dolarjev kupili program ITA. »A še vedno mislim, da bomo mi naredili boljši iskalnik za raziskovanje, kot je njihov,« o konkurenci pove Gaser. Tudi drugi iskalniki, kot sta Kayak in Skyscanner, so začeli vlagati v raziskovanje.

»V tej industriji gre za velike igralce, ki vložijo milijardo dolarjev na leto za nakup google adwords. Zato menim, da moraš imeti, če želiš postati resen igralec v industriji potovanj, dobro podporo vlagateljev tveganega kapitala,« razlaga Gaser. Na vprašanje, ali bi svojo rešitev prodali morebitnemu velikemu igralcu, kot je Google, pa Gaser odgovarja, da je vse vprašanje ponudbe.

Ekipa Nizkocenovci.si sodeluje s češkim start-upom, ki jim zagotavlja podatke 80 letalskih prevoznikov za njihov iskalnik. »Zaradi teh podatkov bomo lahko zgradili iskalnik, s katerim lahko delamo bolj fleksibilne in večje poizvedbe. Torej lahko z manj kliki in hitreje prikažemo najcenejše lete. Naš cilj je iskalnik, ki bo ljudem rešil problem pri iskanju poceni letov. Iskalnik za določen del ljudi, ki radi raziskujejo in iščejo poceni lete najbolje na svetu,« pravi Gaser.