Mercator bo jamčil za najnižje cene

Nova censka politika: konkurenčne cene vsak dan v tednu, kupcu pa največ za njegov denar.

Objavljeno
12. marec 2014 21.13
Znižanja cen na Mercatorju. V Ljubljani 12.3.2014
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – O tem, da se nekaj dogaja tudi v Mercatorju, ne samo z družbo kot predmetom prodaje, pričajo številni plakati in letaki, ki jih te dni prejemajo potrošniki. Mercator spreminja svojo censko politiko, saj noče več veljati za najdražjega trgovca. To bo moč preveriti od danes naprej v vseh njegovih 540 prodajalnah po Sloveniji.

Nova censka politika Mercatorja sloni na analizi stanja v trgovini, spremenjenih navad kupcev in sledi tudi Mercatorjevim strateškim ciljem. Kupec je postal racionalen (v trgovino hodi večkrat na teden, svoje nakupe razprši, obiskuje več trgovcev) in je censko čedalje bolj občutljiv. Kar pa, ugotavljajo v Mercatorju, ne pomeni, da išče zgolj najnižjo ceno, ampak pričakuje največjo vrednost za svoj denar. Zato njihov censki projekt ne gre le v smeri znižanja cen, ampak je splet različnih potez.

Na zadovoljstvo oziroma censko zaznavo kupca najbolj vplivajo konkurenčne redne cene (bolj kot akcijske ponudbe), sledijo izkušnje in navade, dejstvo, da je izdelek vedno na zalogi, da ima trgovec dovolj široko izbiro najbolje prodajanih izdelkov, izpis cen na policah, šele temu sledijo akcijske ponudbe, pa videz trgovine, ponudba trgovskih blagovnih znamk itn.

Dosedanje censke ugodnosti Mercatorja ter njegovi znani torkovi in četrtkovi popusti torej kupcu niso najbolj pisani na kožo in ne ustrezajo več njegovemu načinu nakupovanja. Kupec bolj ceni, da ima konkurenčno ponudbo na voljo kadar koli med tednom, ne le na določene dneve, odveč so mu omejitve pri uveljavljanju popustov (status npr. upokojenca, pogojenost z višino zneska nakupa).

Zato v Mercatorju uvajajo spremembe. Znižali so redne cene 10.000 izdelkom iz vseh blagovnih skupin. To je dvakrat več, kot je izbira povprečnega Mercatorjevega marketa. Za kolikšno znižanje cene gre, nam v Mercatorju niso hoteli razkriti, ker da gre za poslovno skrivnost, povedali so le, da so jih spustili na raven ključnih konkurentov. V trgovini teh razlik ne bo opaziti, videli jih bodo pač le tisti, ki so poznali dosedanje cene.

Izpostavljena pa bo ponudba iz drugega nabora: za 800 najbolje prodajanih artiklov priznanih blagovnih znamk Mercator poslej jamči najnižjo redno ceno. Izbrali so izdelke, ki sestavljajo kar 45 odstotkov vseh nakupovalnih košaric (alpsko mleko, salama poli, barcaffe, kruh jelen, pašteta argeta ...). Njihova cena bo enaka najugodnejši na trgu, pri čemer se Mercator primerja s Sparom, Tušem, Lidlom in Hoferjem. Načelo jamčevanja je preprosto in že preizkušeno: če kupec najde v kateri od naštetih trgovin identičen izdelek, ki je cenejši, mu trgovec vrne razliko na njegovo kartico Pika, obenem pa (drugače od Spara in Leclerca, ki to že počneta) samodejno zniža ceno in tako prenese koristi tudi na ostale potrošnike. Vzpostaviti nameravajo tudi spletno stran, na kateri bo mogoče v vsakem trenutku preveriti, kakšne so cene teh 800 izdelkov pri posameznem od primerljivih petih trgovcev. Tedensko bodo pregledovali te cene in če bo kdo od konkurentov izdelek pocenil, ga bo takoj za njim tudi Mercator.

Koliko jih bo stal projekt obvladovanja cen, nočejo razkriti, pravijo le, da je bil skrbno načrtovan in da je v skladu s strategijo poslovnega prestrukturiranja oziroma osredotočanja na osnovno dejavnost in na kupca. Investicija naj bi se povrnila že letos.

Veliko pozornost bodo posvetili obveščanju kupcev ter jasnejšemu označevanju najcenejših izdelkov v posameznih blagovnih skupinah (bonus plus). Torkove in četrtkove popuste bodo ukinili, ohranili pa bodo popuste pri nakupih s kartico Pika in tudi sezonske akcijske popuste. »Naša osnovna filozofija ni, da mora biti Mercator absolutno najcenejši – navsezadnje zagotavljamo kakovostno izbiro izdelkov in visoko raven trgovske storitve –, ampak mora dati kupcu največ za njegov denar,« pravijo v Mercatorju.