Mercator z 22 milijoni izgube

V prihodnje se vidijo kot najuspešnejši in učinkoviti trgovec v regiji, kar bodo dosegli s strokovnostjo in prijaznostjo.

Objavljeno
13. november 2012 14.05
Posodobljeno
13. november 2012 14.20
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Upravi Mercatorja do konca devetmesečja ni uspelo obrniti negativnih poslovnih trendov, družba se do takrat še ni otresla čiste izgube. Nasprotno, ta se je kopičila s skoraj enakim tempom kot v prvi polovici leta in na zadnji septembrski dan dosegla 22 milijonov evrov.

Danes je nadzorni svet Mercatorja potrdil poslovno poročilo za prvih devet mesecev. V tem času je skupina ustvarila 2,1 milijarde evrov čistih prihodkov od prodaje ali 0,7 odstotka več kot v istem obdobju lani. Na slovenskem trgu so se prihodki znižali za dva odstotka, na tujih so se zvišali za 4,4 odstotka.

Poslovanje so ovirali gospodarsko nazadovanje v regiji, dolžniška kriza, padec uvoza in izvoza v Sloveniji in negativna tečajna gibanja v Srbiji. Zgolj tečajne razlike so rezultat znižale za 10,5 milijona evrov. Rastoča brezposelnost in znaten padec povpraševanja v Sloveniji in na drugih trgih, kjer posluje Mercator, so izgubo še povečale, in sicer s 16,5 milijona evrov ob polletju na devetmesečnih 22 milijonov evrov. EBITDA je v omenjenem obdobju znašala 95 milijonov evrov (61,8 odstotka načrtovane za vse leto), dobiček iz poslovanja pa 33,8 milijona evrov ali 44,2 odstotka načrtovanega na letni ravni.

Uprava je že sredi leta začela izvajati racionalizacijo vseh vrst stroškov. Prvi učinki v višini pet milijonov evrov so opazni že v tretjem četrtletju letos; brez njih bi bila torej izguba še večja. Učinke optimizacije in prenove tekstilne, tehnične in bencinske dejavnosti pričakujejo konec leta, občutneje pa na srednji rok. Ukrepi ostajajo ena prvih prednostnih nalog tudi za naprej, podprti pa so s trženjskimi aktivnostmi, kot sta osvežitev onudbe in izboljšanje komunikacije s kupci. Kot zagotavljajo v Mercatorju, merjenje tržnih deležev kaže, da se negativni trendi zaustavljajo. Kako, nismo izvedeli.

Mercator je za investicije v maloprodajno mrežo v omenjenem obdobju porabil skoraj 56 milijonov evrov in pridobil več kot 43.000 kvadratnih metrov novih bruto površin. Nadaljeval je monetizacijo nepremičnin; pridobil je več nezavezujočih ponudb zainteresiranih investitorjev. Zdaj poteka drugi krog pogajanj, v katerem pričakujejo zavezujoče ponudbe.