Mercator ob polletju s 15 milijoni evrov dobička

Za izboljšanje gre zasluga osredotočanju na trgovsko dejavnost in dobičkonosne trge ter optimizaciji stroškov.

Objavljeno
25. avgust 2015 21.04
Mercator center Parmova 26.junija 2014
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – V Mercatorju so v prvem polletju letos pomembno izboljšali poslovanje: ob za odstotek manjših prihodkih od prodaje je skupina ustvarila kar 33,4 milijona evrov dobička iz poslovanja. To je več kot trikratno izboljšanje glede na lani, so zadovoljni v Mercatorju.

Prihodki od prodaje so bili za odstotek manjši kot v istem obdobju lani in so znašali 1,287 milijarde evrov. Primerjava sicer ni povsem na mestu, saj se je po konsolidaciji trgovske dejavnosti pod okriljem novega lastnika, hrvašekga Agrokorja, spremenila struktura prihodkov. Okrepilo se je poslovanje na srbskem trgu, bistveno manjši pa so bili prihodki iz Hrvaške in BiH (kjer pod Mercatorjevo znamko še delujejo Modiana in Intersport ter oddaja nepremičnin Konzumu).

Kot so sporočili iz Mercatorja po seji nadzornega sveta (nadzorniki so se seznanili s poslovanjem, na dnevnem redu menda niso imeli drugih tem), je »pomembno izboljšanje poslovanja je na eni strani rezultat osredotočanja na osnovno dejavnost, ki se kaže skozi povečane investicije v prenovo obstoječe maloprodajne mreže, okrepljene aktivnosti za večanje konkurenčnosti Mercatorja na trgu, osredotočanja na bolj dobičkonosne trge v okviru konsolidacije trgovske dejavnosti v regiji znotraj novega lastnika ter uspešnega nadaljevanja ukrepov stroškovne optimizacije«.

Izboljšanje je bilo opazno tudi v finančnem delu poslovanja Mercatorja, saj se je skupina po spremembi lastništva uspešno finančno prestrukturirala. Na ta račun je v prvem polletju znižala neto finančne odhodke kar za 43 odstotkov glede na isto obdobje lani.

Zato pa je lahko več vlagala. Investicije so za 2,5-krat presegle primerljive lanske (znašale so 26,5 milijona evrov). Več kot dve tretjini denarja je šlo za obnovo maloprodajne mreže v Sloveniji, namreč za 12 sosedskih prodajaln, pet supermarketov, dva hipermarketa in eno priročno prodajalno. Dobro petino investicij je bilo usmerjenih v logistiko, informatiko in netrgovsko dejavnost.

Mercator se je tudi uspešno dezinvestiral. Prodal je blagovni znamki mlete kave Santana in Loka ter pred tem Pekarno Grosuplje. Prav danes je Agencija za varstvo konkurence izdala dovoljenje za prevzem pekarne, tako da bosta kupec Don Don in Mercator lahko v drugi polovici leta zaključila transakcijo.