Mercedesi sprožili revolucijo v Luki Koper

Prva redna povezava za prevoz avtov z Evrope na Daljnji vzhod. Prva linija med Luko Koper in Daljnim vzhodom.

Objavljeno
15. oktober 2015 20.42
Luka Koper, Koper 26. avgust 2013
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Današnje prvo natovarjanje Mercedesovih avtomobilov za kitajski trg v Luki Koper je majhna logistična revolucija. Ne gre le za približno 120.000 avtov, ki naj bi jih nemški Daimler izvozil na leto prek Luke na Daljnji vzhod, ampak za spremembo logistične poti in za prvo tedensko redno povezavo na Daljnji vzhod, ki bo v Koper pritegnila še druge tovore.

Danes so na veliko nosilko avtomobilov japonskega ladjarja MOL, ki lahko prepelje 4000 avtov, natovorili prvih 600 avtov za Daljnji vzhod. Daimlerju iz Stuttgarta so (po neuradnih virih) v Nemčiji že očitali, da se je odpovedal severnonemškim pristaniščem, vendar imajo pri najuglednejšem nemškem proizvajalcu avtomobilov dober argument: iz Kopra je pot do Kitajske sedem dni krajša pa tudi po kopnem je pot od tovarn do slovenskega pristanišča krajša. V Kopru bodo na primer pretovarjali tudi Mercedesove smarte, ki jih sestavljajo v Revozu.

Daimlerjevih avtomobilov za Daljnji vzhod bo za približno petino lanskega pretovora vozil v Kopru (519.000 vozil). V letošnjih prvih devetih mesecih pa jih je bilo že 433.000. Kar 40 odstotkov vseh vozil v Kopru pretovorijo iz skupin Volkswagen, Audi in Škoda, precej prepeljejo tudi za Kio (Slovaška) in Hyundai (Češka).

Pogodba je pomembna ne le zaradi precejšnjega povečanja prometa, ampak zato, ker je vzpostavljen redni servis za Daljni vzhod (večina izvoza drugih vozil gre za sredozemske države). Na takšen servis pa se bo lepil še drug tovor (na kolesih) tudi iz drugih držav. »Mislite, da bo, denimo, BMW ob tej Daimlerjevi potezi ostal križem rok? Niti ladjar ne bo prihajal prazen po vozila v Koper,« nas je opozoril poznavalec teh poslov. Edina slabost koprskega pristanišča je en sam tir. »Če bi imeli zgrajen drugi tir, bi Koper v hipu prehitel Barcelono po pretovoru avtov, zdaj nekoliko zaostaja, koprski avtomobilski terminal pa je tako in tako že zdaj največji v Sredozemlju, saj imajo v Barceloni več manjših terminalov,« še navaja naš vir.

Neslutene logistične možnosti

»Odločitev Daimlerja za Luko Koper je velika čast, hkrati pa velika obveznost. A prepričani smo, da bomo s kakovostnimi storitvami in zanesljivimi transportnimi povezavami pristanišča z zaledjem upravičili zaupanje nemških partnerjev,« je izjavil prvi mož Luke Koper Dragomir Matić, ki je moral s prvim možem Slovenskih železnic v Nemčiji osebno zagotoviti, da so Slovenske železnice sposobne prepeljati toliko avtomobilov v Koper. Ladja bo iz Kopra vsak teden odpeljala povprečno 2000 avtov.

O novem poslu tudi predsednik uprave Intereurope Ernest Gortan meni, da se odpirajo neslutene logistične možnosti: »Preusmeritev tovora na južno transportno pot lahko povzroči nesluteno rast. Če bi pridobili več tovora iz Bavarske, bi prišli do potenciala, o kakršnem lahko samo sanjamo. Koper bi se iz tranzitnega pristanišča razvil v pravo logistično-distribucijsko središče srednje Evrope.«