Mimovrste v lasti nizozemskega holdinga

Netretail Holding je svoj lastniški delež v spletni trgovini povečal na 100 odstotkov.

Objavljeno
03. december 2012 18.20
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Največji slovenski spletni trgovec Mimovrste je z decembrom v celoti pristal v lasti nizozemskega Netretail Holdinga (NRH). NRH je bil manjšinski, 27,8-odstotni lastnik slovenskega trgovca od septembra 2011, za prevzem pa se je odločil zaradi dobrih izkušenj na slovenskem trgu.

NRH je eden največjih spletnih trgovcev v srednji in vzhodni Evropi, zdaj pa še v Sloveniji. Po ustanovitvi leta 2000 na Češkem je odigral pionirsko vlogo v širitvi spletne prodaje v tem delu Evrope. Po zadnjih podatkih ima registriranih 2,9 milijona kupcev, raste s 40-odstotno letno stopnjo. Nadzorni delež v NRH ima podružnica južnoafriškega spletnega velikana Naspers, MIH Allegro. Direktor in ustanovitelj NRH Ondrej Fryc je ob prevzemu pojasnil: »Dobro leto odličnega sodelovanja z Mimovrste je potrdilo pravilno odločitev vstopa na slovenski trg. Za investicijo v Mimovrste smo se odločili, ker vidimo številne priložnosti za nadaljnji razvoj dejavnosti spletne trgovine v Sloveniji in velik potencial za nadaljnjo širitev v regiji.«

V podjetju Mimovrste pravijo, da gre za največjo investicijo na področju slovenske spletne trgovine, zneska pa nočejo razkriti.

In kašna je prevzemna tarča? Direktor Mimovrste Darko Butina je povedal, da so lani ustvarili 23,3 milijona evrov prihodkov, kar je 20 odstotkov več kot leto prej. Je tako visoka rast v času krize sploh še realna? »Tudi od začetka krize leta 2009 smo vsako leto dosegali rast, od deset- do 15-odstotno,« pravi Butina. »Sedanje gospodarske razmere v Sloveniji niso nič boljše, kot so bile pred tremi leti, a kljub temu zdaj rastemo po še višji stopnji. To si obetamo tudi v prihodnje. Do neke mere je naš uspeh rezultat splošne rasti dejavnosti spletne trgovine v Sloveniji in tudi rasti uporabe interneta. Najpomembnejši dejavnik, ki pripomore k rasti naše spletne trgovine, pa je dejstvo, da skrbimo za veliko izbiro izdelkov po ugodni ceni in ponujamo strankam najboljšo možno storitev. Na slovenskem trgu smo prisotni že deset let, kar dokazuje, da smo vredni visoke stopnje zaupanja.«

Zanima jih tudi širitev na balkanske trge, in sicer zaradi bližine in dobrega poznavanja teh trgov ter visoke stopnje penetracije interneta, predvsem na Hrvaškem in v Srbiji.