Minister Koprivnikar podpisal pismo o nameri z Uberjem

Uber korenito spreminja urbano mobilnost, pravi minister, ki se z gospodarsko-razvojno delegacijo mudi v Silicijevi dolini.

Objavljeno
23. september 2016 12.41
reut*UBER TECH-LYFT/PROBE
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana − Minister za javno upravo Boris Koprivnikar in izvršna direktorica za komunikacije v podjetju Uber Betsy Mansiello sta ob obisku slovenske gospodarsko razvojne delegacije v Silicijevi dolini podpisala skupno pismo o nameri. S tem vzpostavljata dialog, katerega cilj je izkoristiti socialni, okoljski in gospodarski potencial rastočega sodelovalnega in digitalnega gospodarstva, sporočajo z ministrstva.

Podpis skupnega pisma o nameri je podlaga za sklenitev memoranduma o soglasju med vlado in Uberjem do konca leta. S tem bo vzpostavljeno partnerstvo, namenjeno spodbujanju razvoja sodelovalnega in digitalnega gospodarstva v Sloveniji, še posebej na področju urbane mobilnosti, in bo pripomoglo k oblikovanju najnaprednejšega okolja za razvoj poslovnih modelov sodelovalnega gospodarstva v Evropi, so prepričani v ministrstvu.

Koprivnikar pa je ob podpisu pisma dejal, da »se velik izziv in priložnost, ki ga pred sodobne družbe postavlja digitalna preobrazba, odraža v pojavu in hitrem vzponu tako imenovanih sodelovalnih platform. V okviru pozicioniranja Slovenije kot Zelene referenčne države v digitalni Evropi želimo tudi za delovanje teh platform zagotoviti urejeno in pošteno okolje za njihovo delovanje in razvoj.«

Nove zaposlitvene možnosti

»Uber s svojo dejavnostjo prinaša korenite spremembe v urbano mobilnost, pozitivno pa vpliva tudi na zaposlitvene možnosti in splošen gospodarski razvoj ter boljšo kakovost življenja. Prenos platform, ki so nastale v ameriškem gospodarskem okolju, v Evropo postavlja poseben izziv, ki ga lahko rešijo v tesnem sodelovanju samo odgovorna proaktivna vlada in partner, ki razume drugačne koncepte delovanja evropskega poslovnega ekosistema,« pravi Koprivnikar.

Uber deluje v več kot 500 mestih po svetu, med drugim tudi v 21 državah članicah EU. Njegove storitve bogatijo obstoječe ekosisteme urbane mobilnosti z novo možnostjo prevoza, ki je varna, zanesljiva in cenovno dostopna, še poudarjajo na ministrstvu.

Uberjeve storitve dopolnjujejo sistem javnega potniškega prevoza in zmanjšujejo potrebo po zasebnem lastništvu avtomobilov, kar je ključno za razvoj zelenih in pametnih mest prihodnosti. Tovrstni prevozi pa so dobrodošli v hitro rastočih turističnih destinacijah, kakršna je Ljubljana, Zelena prestolnica Evrope 2016.

Slovenija ima s svojim geostrateškim položajem v srcu Evrope, visoko usposobljeno delovno silo in sodobno infrastrukturo priložnost postati ena vodilnih v Evropi na področju digitalnega in sodelovalnega gospodarstva, zato ministrstvo za javno upravo usmerja vsa vladna prizadevanja v uresničevanje nacionalne digitalne agende.

Slovenija dobra odskočna deska

Tretji dan obiska slovenske delegacije v Silicijevi dolini, ki jo organizira AmCham Slovenija, ob podpori Javne agencije Spirit Slovenija, je 26 predstavnikov podjetij iz različnih panog, inštitutov in akademskih ustanov poleg Uberja obiskalo še Microsoft, Salesforce in Celtro (globalno podjetje, ki so ga ustanovili Slovenci).

Ob obisku Microsoftovega tehnološkega centra so se dotaknili vseh najpomembnejših vidikov digitalne preobrazbe, kot sta internet stvari in veliki podatki, predstavili pa so tudi holografski računalnik HoloLens ter Surface Hub.

»Danes je tehnologija prisotna že skoraj povsod: količine podatkov še naprej rastejo, saj jih ustvarjajo tipala in druge 'stvari', povezljivost pa je povsod na voljo storitvam v oblaku, ki skrbijo za inteligentna dejanja. Organizacije, ki razmišljajo in delujejo kot digitalna podjetja, na novo postavljajo pravila igre, usmerjajo rast ter ustvarjajo plodna tla za nove poslovne modele, izdelke, storitve in izkušnje,« je ob obisku delegacije povedal generalni direktor Microsoft Slovenija Robert Trnovec.

Celtra je globalno podjetje, ki s svojim produktom AdCreator ponuja najboljšo rešitev za mobilno oglaševanje. Trenutno ima Celtra na svoji platformi več kot 3000 blagovnih znamk (med njimi več kot 300 »Fortune 500« znamk), več kot 400 založniških hiš (kot so CNN, Bloomberg, Time Inc.), v enem letu pa servirajo približno 50 milijard prikazov oglasov.

»Celtra je ameriško podjetje s slovenskim srcem in možgani. Naša ekipa v Ljubljani ni posledica zasledovanja stroškovne učinkovitosti, temveč je strategija zasledovanja izjemnega talenta, ki ga lahko privabimo v naše podjetje - to je za nas ključno,« je ob obisku delegacije dejal Celtrin ustanovitelj in direktor Miha Mikek, ko je pojasnil zakaj kljub globalnemu delovanju Celtra razvoj ohranja prav v Sloveniji.

Celtrina soustanoviteljica in vodja financ Maja Mikek pa je dodala, da je Celtra za svoj uspeh primarno zahvalna prav slovenskemu talentu in slovenski infrastrukturi, od šolskega sistema, finančne podpore in nasploh ugodnega okolja.

V naslednjih dneh bo delegacija obiskala še Teslo, LinkedIn, Facebook, Google, Univerzo Stanford in uradno odprtje Global Home ABC Acceleratorja v Silicijevi dolini.

Organizacije so zgrožene

»Takoj odstopite od kakršnegakoli sodelovanja s podjetjem Uber!« so poziv na ministra naslovile štiri organizacije: Sindikat Mladi Plus, Svobodni sindikat Slovenije, Gibanje za dostojno delo in socialno družbo in Društvo Svetovalnica za migrante. Ministra pozivajo, da nemudoma odstopi od kakršnegakoli sodelovanja s podjetjem Uber, katerega storitve so prepovedane širom sveta zaradi prakse, ki se izogiba odgovornosti do svojih zaposlenih in potrošnikov.

Ob tem še opozarjajo na neskladnost tovrstne prakse z dokumentom Za dostojno delo, ki ga je ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti javno objavilo v začetku letošnjega marca. V njem piše, da je eden izmed primerov prekarnosti pojav »prikritih delovnih razmerij«, »ko se razmerje med delavcem in delodajalcem navzven prikazuje drugače, kot je v resnici, z namenom izničenja ali zmanjšanja zaščite delavcev oziroma zaradi izogibanja plačilu prispevkov in davkov.«

Kot še opozarjajo v pozivu, se podjetje Uber samo v Združenih državah Amerike sooča s 173 tožbami delavcev. Storitve podjetja Uber so prepovedane v Bruslju, na Danskem pa je bila novembra 2014 sprožena policijska preiskava, ki ugotavlja, ali sta Uber Black in UberPop zakoniti. Uporabo UberPop storitev je prepovedalo tudi sodišče v Frankfurtu, prav tako so UberPop prepovedali v Italiji in na Nizozemskem.