Mlada podjetnika leta Anja in Alen Marić

Pred komisija je »pitchalo« vseh pet finalistov, zmagala trgovina, ki prodaja ročno narejene lesene izdelke Woodway.

Objavljeno
17. junij 2015 21.23
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana -Zmagovalec šestega izbora najboljšega mladega podjetnika sta Anja in Alen Marić iz podjetja Woodway. Njuna podjetniška zgodba se je začela, ko je Anja v Stockholmu našla leseno uro, v katero se je popolnoma zaljubila. Decembra 2013 je skupaj s partnerjem vzpostavila slovensko spletno trgovino, aprila lani pa že odprla prvo trgovinico v Radovljici, ki je bila pravi mali hit. V enem letu sta z ene prišla na šest trgovin v Sloveniji. Odprla sta tudi spletno trgovino za Hrvaško, kjer želita odpreti šest fizičnih trgovin, od letos pa je Woodway prisoten tudi v Skandinaviji.  Podjetje je v resnih pogovorih tudi za franšizni sistem v Londonu in Singapurju.

Med pet finalistov so se uvrastili še Luka Stanovnik iz BrightVisuals, Nastja Kramer iz Malinca.si, Nastja Verdnik s pasjo pekarno HOV-HOV ter Ana in Irenej Suban iz Silux.si.

Organizator izbora Zavod mladi podjetnik z vsakoletnim izborom išče nekoga, ki se je s svojim dosedanjim delom v podjetju izkazal za nadpovprečno uspešnega, inovativnega ter prodornega. Pomembno je, da deluje v etični panogi, je bolj ali manj samorasel podjetnik oziroma podjetnica in deluje v panogi, ki je bodočim mladim podjetnikom zanimiva in čimbolj dosegljiva. Hkrati želijo, da zmagovalec, kot uspešen mladi podjetnik, služi kot zgled vsem slovenskim mladim podjetnikom in tistim, ki začenjajo s podjetništvom. Med kriteriji za izbor so seveda še prihodki in perspektivnost panoge, v kateri delujejo.

Vse se odvije hitro

Lanska zmagovalka Jana Fleišer je dejala, da potrebujemo čim več ljudi, ki so drzni in si upajo stopiti na podjetniško pot. Sama uživa v tem kar počne. »Ko verjameš vase in delaš na svoji blagovni znamki, začnejo v to verjeti tudi drugi,« je povedala. V enem letu po izboru se ji je vse odvijalo hitro, spremenila je pogled na svojo znamko vrtec Dobra teta, odprla je nekaj novih enot, v načrtu so še nove, prevzeli pa so tudi vodenje zasbenega vrtca, ki je dvakrat večji od njihovih. Tako imajo zdaj že 60 zaposlenih. Načrtov pa pravtako veliko, predvsem na temo vzgoje otrok in izobraževanja tako staršev kot vzgojiteljic. Želijo pa podjetniško vzgojo vpeljati že v vrtec.

Posel je kot šah

In kaj mladim podjetnikom svetuje uspešni Dušan Olaj iz Duola, ki svoje napihljive hale postavlja po svetu? »Nikogar ni mogoče prehiteti, če stopamo po njegovih odtisih. To si zapomnite, ko boste šli ven. Slovenija je namreč premajhen trg, zato boste morali s svojo dobro idejo na tuje trge. Ko smo osvajali Rusijo, nismo šli v Moskvo, ker so bili tam vsi. Šli smo v Samaro in drugi so prišli za nami,« pravi. Mladim podjetnikom je še dal nasvet svojega mentorja: A4 list in tri minute. »Ko ste z nekom, ki odloča o vaši usodi, imate natanko toliko časa, da ga prepričate,« je dejal in dodal, da morate svojo idejo znati spraviti na en list papirja.

Posel primerja s šahom, kjer si uspešen le, če spoštuješ nasprotnika in vidiš eno potezo več kot on. S prvo potezo še ne zmagaš, ampak moraš zanjo graditi. Da postaneš dober, je potreben čas. »Vedeti morate, da je za vsakim uspehom, ki pride čez noč 15 let trdega dela,« poudarja in dodaja: »Ko si boste znali odgovoriti na vprašanje zakaj? boste dobili tudi odgovore kako. V življenju so napačne in pravilne odločitve, a prevzemite že odgovornost in se odločite. Ni važno, ali bo pravilno ali napačno, važno je, da se odločite.« Ob tem je dejal, da je bila njegova najslabša in hkrati najboljša odločitev prav ustanovitev podjetja.

Olaj bo čez dve leti prepustil vodenje Duola drugim, ostal bo kot prokurist. »Duol je danes odrasel, ne potrebuje me več. Moji nasledniki so določeni. Sem človek, ki išče nove tržne priložnosti in to bom počel še naprej,« pravi uspešen podjetnik.