Mladinska knjiga tik pred novim krogom prodaje

V zgodbi o prodaji večinskega svežnja delnic Mladinske knjige Založbe prihaja do manjših sprememb.

Objavljeno
17. marec 2014 22.56
Knjigarna Mladinska Knjiga 2. april 2013
Igor Bratož, N. G.
Igor Bratož, N. G.
Ljubljana – V zgodbi o prodaji večinskega svežnja delnic Mladinske knjige Založbe (MKZ), ki je po propadu holdinga Zvon Dva končal v stečajni masi, s katero so razpolagale banke upnice NLB, Abanka in Hypo Alpe-Adria-Bank in so se pogajale z različnimi ponudniki, prihaja do manjših sprememb, veliki dogodek pa se še pričakuje.

Kot je znano, ponujanje 69-odstotnega deleža doslej ni bilo uspešno, po lanskih nezavezujočih ponudbah podjetja Kompas MTS in nekega ameriškega sklada ter opravljenem skrbnem pregledu do odločitve o prodaji ni prišlo. Prodajni konzorcij je julija razpisal prvo licitacijo celotnega paketa delnic po izklicni ceni 22,56 milijona evrov, a se nanjo ni prijavil nihče, pozneje se je kot potencialni kupec z nezavezujočo ponudbo pojavila založba Učila International, tudi druga dražba jeseni ni prinesla novega kupca. Vmes smo izvedeli, da je konzorcij založbi izrecno prepovedal kakršen koli angažma pri iskanju strateških vlagateljev, nov podatek je tudi, da je zaradi svojih razlogov iz konzorcija izstopila ena od članic, Hypo Alpe-Adria-Bank, zato bo na bližnji novi dražbi na prodaj manjši delež MKZ, nekaj več kot petdesetodstotni.

Trije potencialni kupci, eden prihaja iz Litve

Med zdajšnjimi potencialnimi kupci, ki so po naših podatkih založba Učila International, podjetje Ram Holding in litovska založba Alma Littera Group, ni pa združenja neodvisnih založnikov oziroma iniciative Skupaj za knjigo – upravljanje z naložbami, ki se je konec prejšnjega leta registrirala kot delniška družba in na začetku letošnjega leta dala tudi nezavezujočo ponudbo za nakup delnic MKZ.

Alma littera Group, ki ima sedež v litovski prestolnici Vilna, je največja založniška skupina v baltskih državah, saj upravlja največji tamkajšnji založbi, Alma Littera in Šviesa, največjo verigo knjigarn Pegasas in vodilni litovski knjižni klub Knygų klubas. Litovska založba se je na skrbni pregled resno pripravila in poslala v Slovenijo skoraj desetčlansko ekipo.

Ram holding, ki je v lasti Franja in Zvonke Žnidar, pa se prek svoje družbe Ram 2 ukvarja s prodajo pisarniškega materiala, šolskih potrebščin, elektronskih in tudi medicinskih naprav. Ram 2 je leta 2012 ustvaril 12,9 milijona evrov prihodkov od prodaje in zabeležil 391 tisoč evrov čistega dobička. Franjo Žnidar ima v lasti tudi pooblaščenega uvoznika in prodajalca mobilnih telefonov Samsung, to je družba Janus Trade, ki je lani ustvarila skoraj 52 milijonov evrov prihodkov in 2,9 milijona evrov čistega dobička.

Najprej zavezujoče ponudbe, nato dražba

Po oddaji zavezujočih ponudb bo sledila dražba deleža v MKZ. Bančni konzorcij bo novo dražbo pripravil do sredine aprila. Če ne bo uspešna, pa se bodo banke verjetno obrnile na ponudnike, ki jim je bil omogočen še dopolnilni skrbni pregled.

Nekateri naši sogovorniki so kljub neuspešnim prodajam MKZ tokrat optimistični in pričakujejo, da bo strateški partner poslovno prestrukturiral največjo slovensko založbo. Skupina Mladinska knjiga je leto 2012 že tretjič zapored končala v rdečih številkah, z dvema milijonoma evrov izgube. Prihodki skupine pa od leta 2009 neprestano padajo in so predlani znašali 92,9 milijona evrov.

MKZ: vse aktivnosti v soglasju z bankami

Stanje MKZ se je, kot je pred dnevi poročal časnik Dnevnik, delno spremenilo, saj se uprava založbe glede hrvaškega podjetja Profil Mozaik, kjer je bila doslej polovični lastnik, dogovarja o strateškem partnerstvu z založbo Algoritam, kar bi pomenilo, da bi imela slovenska založba le še četrtinski delež. Poleg tega, smo izvedeli iz neimenovanih virov, menda potekajo tudi pogajanja o prodaji logističnega centra Mladinske knjige in knjigarne na Wolfovi ulici v Ljubljani.

Uprava MKZ je sicer junija lani predlagala program poslovnega in finančnega prestrukturiranja skupine Mladinska knjiga, ki ga je potrdil tudi nadzorni svet. »Vse pomembnejše aktivnosti v zvezi s tem vodimo v soglasju z nadzornim svetom in z vednostjo prodajnega konzorcija. S temi aktivnostmi bomo dodatno utrdili jedrne dejavnosti podjetja in s tem povečali njegovo vrednot,« so pojasnili v Mladinski knjigi.