Moč potrošnika se bo z digitalizacijo še krepila

Trgovino bodo zaznamovali milenijski kupci, mobilna trgovina, vseprisotno oziroma večkanalno nakupovanje in internet stvari.

Objavljeno
21. oktober 2016 19.01
Cveto Pavlin
Cveto Pavlin

Ljubljana - Razvoj trgovine bo temeljil na razvoju spletne trgovine, vendar bo mobilno nakupovanje postalo bolj priljubljeno od nakupovanja s pomočjo osebnih in tabličnih računalnikov. Prodaja se bo razvijala v smeri uresničevanja potreb in želja posameznega potrošnika, saj se bo moč potrošnika v prihodnjih letih še krepila. Informacije, ki jih potrebujejo za nakup, poiščejo sami in nakup opravijo na način, kot jim najbolj ustreza.

To ne pomeni, da se vloga trgovcev v tem procesu zmanjšuje. Nasprotno. Če bodo trgovci znali prepoznati potrebe potrošnikov, jih uresničiti ter jim posredovati informacije, ki jih potrebujejo in želijo, se bo vloga trgovcev še okrepila. Biti v koraku s časom bo za trgovino in trgovce v prihodnjih dveh letih še bolj pomembno, kot je bilo v preteklosti.

O tem, kakšni bodo poslovni modeli v trgovinski dejavnosti v prihodnosti z vidika digitalne preobrazbe, so spregovorili tudi na 10. strateški konferenci o trgovini. V sodelovanju z Inštitutom za strateške rešitve so izdali tudi kongresni zbornik Trgovinski odsev, v katerem so na podlagi ugotovitev tujih analitskih hiš obdelali sile in trende, ki bodo v letih 2017 in 2018 ključno vplivali na razvoj trgovinske dejavnosti v svetu in tudi v Sloveniji.

Krepi se vloga milenijskih kupcev

Pri Deloittu kot glavne sile, ki bodo sooblikovale trgovinsko dejavnost navajajo splet, dostavo, podatke in diskonte (glej grafiko).

Infografika: Delo

Trendi, ki bodo v letih 2017 in 2018 zaznamovali trgovinsko dejavnost so milenijski kupci, mobilna trgovina, vseprisotno oziroma večkanalno nakupovanje in internet stvari.

Koncept tako imenovanih milenijskih kupcev, torej potrošnikov rojenih med 1978 in 1995, se v slovenskem prostoru še ni povsem uveljavil. Te kupce, ki jih pogosto označujejo kot generacijo y, povezuje ljubezen do tehnologije in družabnih omrežij. Zadnja so del njihovega življenja in hkrati tudi njihov vir informacij. Vloga in kupna moč milenijskih kupcev se bosta v prihodnjih letih še krepili, zato je za trgovce pomembno poznavanje teh kupcev in njihovih navad.

Povprečni milenijski kupec je dobro informiran, skeptičen do oglaševanja in se za nakupovanje odloča pogosto na podlagi mnenja drugih potrošnikov. Kar polovica takšnih kupcev pred nakupom kakega izdelka prebere mnenja in ocene ljudi, ki so tak izdelek že kupili in se na podlagi tega odloči, ali je izdelek vreden nakupa. Milenijski kupci se bolj kot drugi opazno nagibajo k znamkam, s katerimi se lahko poistovetijo. Po raziskavi Bazaarvoice kar 63 odstotkov milenijskih kupcev bolj zaupa trgovcem, ki so družbeno odgovorni, pri čemer jih je 58 odstotkov za izdelek pripravljenih plačati več, če bo trgovec zagovarjal iste vrednote, kot jih tudi sami.

Bolj kot spletna se krepi mobilna trgovina

Ker se zelo hitro povečuje uporaba mobilnih in pametnih telefonov, se v zadnjih letih močno krepi tudi mobilna trgovina, celo hitreje kot spletna. Ameriška maloprodajna zveza (NRFa) ocenjuje, da naj bi do leta 2018 svetovna spletna trgovina samo prek prodaje z mobilnimi telefoni presegla 638 milijard dolarjev.

Nakupovanje s pomočjo mobilnih telefonov ni lokacijsko omejeno. Edina omejitev je internetna povezava, kar pomeni, da bodo morali trgovci kupcem v trgovinah omogočiti brezplačno internetno povezavo in vzpostaviti uporabnikom mobilnih telefonov prijazne spletne strani. Mobilnem nakupovanju bodo morale slediti tudi različne možnosti plačevanja z mobilnimi napravami, pri tem pa bo treba zagotoviti varnost osebnih podatkov.

Vseprisotno nakupovanje in internet stvari

V prihodnjih letih se bo močneje razvijalo tudi vseprisotno nakupovanje (omnichannel shopping), ki bo omogočalo tesno integracijo vseh prodajno-nakupovalnih kanalov in iskanje kreativnih in cenejših načinov prodaje. Gre za strategijo, ki omogoča sinhrono delovanje tradicionalne (fizične) in spletne trgovine ter promocije na družabnih omrežjih, v medijih, prek različnih spletnih in mobilnih aplikacij in še marsičesa drugega.

Internet stvari se uveljavlja tudi v trgovinski dejavnosti. Zajema komunikacijo stvari z ljudmi, med stvarmi in med napravami. Internet stvari bo trgovcem olajšal zbiranje, merjenje in analiziranje različnih podatkov in informacij, ki bodo segali vse od načrtovanja izdelkov pa do marketinga in končne prodaje. Posledica uveljavljanja koncepta interneta stvari bo v prihodnjih letih prinesla prenos moči od trgovca k potrošniku.