Na pogorišču CMC raste Ahačev VOC

Po odkupu VOC od CMC v stečaju postaja nekdanji vzdrževalec cest ena večjih gradbenih družb v branži

Objavljeno
13. november 2014 17.12
VOC
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Celje - »Delovna mesta v VOC več niso ogrožena, postali smo največji v regiji in postajamo eden večjih v državi,« pravi Roman Moškotevc, direktor VOC Celje. Odpravili so tudi nezaupanje med njimi in stečajno upraviteljico CMC, od katere so odkupili tudi veliko vozil in delovnih strojev.

CMC je bil večinski lastnik VOC, sredi lanskega leta pa je Moškotevc, lastnik družbe in skupine Ahac, iz stečaja CMC kupil večinski delež v družbi VOC Celje, ki ima državno koncesijo za vzdrževanje cest. Lani in letos je VOC začel rasti, zaposlil pa je tudi veliko iz CMC odpuščenih delavcev ter tako prevzema oziroma nadaljuje nekdanjo gradbeno dejavnost celjske CMC.

Zdaj, kot pravi lastnik Ahaca in direktor VOC Moškotevc, zaključujejo že drugo uspešno gradbeno sezono. Družba s 340 zaposlenimi v matičnem podjetju in 40 v družbi Ahac MG, ki ima asfaltno bazo in kamnoloma na Stranicah in v Grižah, se še vedno ozira tudi po velikem kamnolomu v Veliki Pirešici, ki je v lasti CMC v stečaju. Med danes zaposlenimi je namreč okoli 150 nekdanjih delavcev CMC in tudi letošnja dejavnost VOC kaže, da se ta vse uspešneje uveljavlja na trgu nizkih gradenj, kjer je prej vsaj v širi regiji kraljeval CMC.

Letos je VOC samostojno delal ali sodeloval pri 80 gradbenih projektih, med drugim so asfaltirali predor Karavanke, vozišča na več odsekih štajerske avtoceste, urejali lokalne ceste v Celju in Šentjurju, kolesarsko stezo v Podčetrtku, čistilno napravo v Sedlarjevem, zgradili nov most v Celju, in bili pri velikem projektu gradnje železniškega nadvoza v Grobelnem pri Šentjurju.

»Z našo ekipo strokovnjakov smo uspeli povrniti delovni zagon v podjetje in ponovno se utrjujemo na slovenskem gradbenem trgu,« pravi Moškotevc in dodaja, da na trgu visokih gradenj razmere še niso primerne za večji angažma. VOC je v samo nekaj več kot letu dni že postal največji gradbinec v regiji.

Ob tem VOC ostaja koncesionar za letno in zimsko vzdrževanje državnih cest v Savinjski regiji in na Koroškem. Vodja vzdrževanja cest Bogdan Kočevar dodaja, da bodo letos iz te dejavnosti, tudi s pogodbami za občine, ustvarili okoli 40 odstotkov dohodkov, če se bo nadaljevala njihova rast pri investicijskih delih pa za prihodnje leto iz vzdrževanja računajo le še na 30 odstotkov prihodkov.

Podobo kot pred prevzemom VOC, ko je Ahac zagotavljal obratni kapital za VOC, ga tudi zdaj za premostitve za financiranje naročil zagotavlja Ahac. »Banke nas večinoma spremljajo z garancijami, VOC pa se približuje razmeram, ko bo lahko sam zagotavljal potreben obratni kapital,« pravi Moškotevc.