Na SŽ bodo danes vedeli, kdaj bo spet vlak do Kopra

Strateško železniško žilo Ljubljana–Koper nenehno čisti po 250 delavcev. 

Objavljeno
06. februar 2014 08.37
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Postojna – Na Slovenskih železnicah so nam sinoči povedali, da bodo šele danes popoldne lahko natančneje povedali, kdaj bo odprta proga Ljubljana–Koper. Progo nenehno čisti po 250 delavcev.

Včeraj je ostalo nepočiščene še približno ena tretjina (kakih 10 do 12 kilometrov) proge med Borovnico in Pivko. Razmere pri vzpostavljanju ponovne prevoznosti dveh tirov med Ljubljano in Pivko so nadvse težke. Vodja službe za gradbene dejavnosti Simon Kovačič, ki koordinira dela na tej progi, nam je včeraj povedal, da delajo v treh fazah. V prvi je skupina, ki prodira in čisti, da se lahko premikajo drezine in delovni vagoni. V drugi fazi so električarji, ki sicer skrbijo za vzdrževanje vozne mreže in odstranjujejo dele električne vozne mreže. Pomagajo jim delavci Tegrada in drugih služb SŽ pa tudi vojaki. Odpadle dele vozne mreže je treba odrezati, naložiti na vagone ter jih zbrati in skladiščiti v Pivki. Ker gre tudi za dragocene kovine, morajo ves ta material ustrezno spraviti in zavarovati. Drevje in led s tirov pa pobirajo druge službe, za drevje so predvsem odgovorni gozdarji.

Tretja faza čiščenja bo, ko bo promet že stekel, in bo trajala še vsaj dva meseca. Tedaj bodo čistili tudi dodatne tire (na postajališčih), ki jih v prvih dveh fazah še ne bodo, saj je prednostna naloga odprtje proge.

»Čiščenja železniških tirov smo se lotili z več strani hkrati. Z Borovnice proti Verdu gre ena ekipa, druga z Logatca proti Verdu. Posebna ekipa rešuje Logatec, ker je tam padla vsa konstrukcija z vozno mrežo. Ena ekipa gre z Rakeka proti Postojni. Tri pa gredo od Pivke proti Ljubljani in so že počistile progo do Postojne. Pri Verdu so padli betonski stebri zaprli progo. Za odstranjevanje težkih stebrov je potrebna mehanizacija. Na srečo smo imeli znotraj območja med Borovnico in Pivko dva delovna stroja na tirih in se spopadamo z odstranjevanjem ovir tudi z notranje 'fronte',« je dejal Kovačič.

Morda že v petek

Proga bo zagotovo odprta že ta teden, morda že v petek. Hitenje je logično, saj imajo SŽ vsaj 400.000 evrov škode na dan, dodatno škodo pa tudi druga podjetja. Proga Ljubljana–Koper je strateško pomembna tudi zato, ker so v Luki državne rezerve za gorivo, iz pristanišča pa prav tako vozijo druge strateške surovine za srednjo Evropo.

Po sporočilu iz SŽ so sinoči začeli ponovno voziti električni potniški vlaki med Ljubljano in Borovnico. Na progi Zidani Most–Celje so postopoma vključevali elektromotorne vlake, delno tudi dizelske, zato so bile še manjše zamude. Med Ljubljano in Kranjem naj bi električni potniški vlaki začeli voziti danes zjutraj. Med Kranjem in Jesenicami bodo vozili dizelski, s prestopanjem v Kranju. Zaradi pomanjkanja dizelskih potniških vlakov bodo še možne zamude.

Namesto vlakov bodo avtobusi prevažali potnike med Ljubljano in Sežano, Rušami in Prevaljami, Jesenicami in Bohinjsko Bistrico, Jesenicami in Beljakom ter nočnih vlakov v München in Zürich. Večje zamude pričakujejo tudi iz Avstrije.