Ljubljana – Slovenski izvozniki so lani najbolj prispevali k dvigu našega BDP. Slovenija je namreč od januarja do novembra lani izvozila za 6,5 odstotka več blaga kot v istem času predlanskim, samo v lanskem novembru pa za 7,9 odstotka več kot v predlanskem. Spodbudno je zlasti, da se v našem izvozu veča delež izdelkov, v katerih je več znanja, je pa premalo geografsko razpršen, saj ga kar 78 odstotkov uresničimo na trgu EU.
Kolektor z izvozom uresniči približno 80 odstotkov prodaje. Natančneje, lani so malo več kot 350 milijonov evrov realizacije uresničili na tujih trgih in tudi letos bo njihov izvoz najmanj tolikšen ali pa še večji, pravijo v Kolektorju.
Globalna navzočnost
Riko pa je imel lani 145 milijonov evrov prometa in približno 70 odstotkov ga je uresničil na tujih trgih. Za letos pa načrtujejo 150 milijonov evrov prometa in delež izvoza v njem bo predvidoma ostal enak. Največ so izvozili v Belorusijo in Rusijo, ki sta njihova tradicionalna trga, in lani so prvič vstopili tudi na moldavski trg.
V Rusiji plačila v evrih
Glede posledic sankcij EU proti Rusiji in ruskih protiukrepov v Riku pravijo, da so v vseh pogodbah, ki jih uresničujejo, dogovorjena plačila v evrih, tako da za zdaj sankcije niso veliko vplivale na tekoče poslovanje Rika. »Seveda pa dolgoročno gledano zmanjšana oziroma oslabljena investicijska moč ruskih partnerjev zagotovo ne bo pozitivno vplivala na naš izvoz,« pravijo v Riku.
Največ pekarn v EU in na Vzhod
Bisol izvaža v 57 držav
Bisol je imel lani za 30 milijonov evrov izvoza, za letos pa ga načrtuje še za pet milijonov evrov več, pravi predsednik uprave Uroš Merc. Kupci Bisolovih izdelkov so v kar 57 državah, 30 odstotkov izvoza uresničijo v državah Beneluksa.
Bisol v Veliki Britaniji, Belgiji, Franciji in Italiji. Letos si bodo prizadevali še bolj okrepiti razpršenost izvoza, tržna porazdelitev pa bo precej odvisna od večjih projektov, ki jih načrtujejo. A v Evropi bodo še naprej ostali močni trgi držav Beneluksa, Francije, Italije in Velike Britanije. Sicer pa precej aktivnosti namenjajo tudi trgom Srednje Azije.
Duol pa je lani izvozil malo več kot 90 odstotkov svoje proizvodnje in prihodke, glede na leto prej, povečal za 30 odstotkov. Kot pravi generalni direktor Dušan Olaj, so imeli namreč v lanskem letu malo več kot šest milijonov evrov prometa in od tega so ga 5,5 milijona uresničili z izvozom. Lani je bila njihova prodaja enakomerno porazdeljena med Skandinavijo, Rusijo, zalivskimi državami in tretjim svetom. V Ukrajini se jim je prodaja ustavila, so se pa usmerili na tri nove trge, in sicer v Veliko Britanijo, Afriko in arabske države.
Priložnosti v kmetijstvu
Z vstopom v kmetijski sektor bodo letos utrjevali svoj položaj predvsem za priložnosti na trgih afriških držav, v športnem in industrijskem segmentu pa so postali zanimivi za trg celotne Azije. Sicer pa je Duol še vedno najbolj zastopan v segmentu športne infrastrukture, kjer so sposobni za majhen delež cene zidanih objektov prekriti športna igrišča in objekte, pravi Dušan Olaj.
Pritisk šibkega rublja
In kako gre Duolu na ruskem trgu? Rusija in drugi trgi z rusko govorečim prebivalstvom imajo približno četrtinski delež v Duolovem skupnem prometu. Posledic ruskih proti ukrepov na evropske sankcije neposredno lani ni občutil, je pa bil, tako kot vsi drugi tuji dobavitelji, pod pritiskom zaradi nizke vrednosti rublja. Razmeram se prilagajajo skupaj s svojimi kupci in partnerji na tem trgu.