Najverjetnejši snubci za Gorenje so menda Kitajci

Velenjska družba naj bi prihodnje leto dobila novega strateškega lastnika.

Objavljeno
21. december 2017 12.35
Posodobljeno
21. december 2017 12.35
Gorenje
Maja Grgič, Ba. P.
Maja Grgič, Ba. P.

Velenje - Gorenje bi lahko v drugi polovici prihodnjega leta dobilo strateškega partnerja, pričakujejo v velenjski družbi. Intresentov je po neuradnih informacijah kar nekaj, kot je mogoče izvedeti, pa glavni kandidati prihajajo iz Azije, kar pomeni, da bi Gorenje lahko dobilo večinskega tujega lastnika.

Gorenje je v skladu z napovedmi konec novembra začelo iskati strateškega kupca za podjetje, to nalogo pa je zaupalo družbi Rothschild Italija, ki je del mednarodne investicijske banke Rothschild & Co, za pravno podporo postopku pa so izbrali Odvetniško pisarno Jadek & Pensa iz Ljubljane. Kot razlog so takrat navedli tudi nedoseganje ciljev iz sprejetega strateškega načrta družbe, predsednik uprave velenjske družbe Franjo Bobinac pa je včeraj poudaril, da je povezovanje s strateškim partnerjem nujno tudi zaradi konsolidacije panoge, kjer Gorenje ostaja najmanjši igralec.

Trije scenariji

Po njegovih besedah je pri tem možno povezovanje z enim velikim ali z večimi manjšimi partnerji iz panoge bele tehnike, tretja možnost pa je partner izven te panoge, ki prav tako deluje na področju elektornike.

V Gorenju konkretnih imen ne komentirajo, neuradno je mogoče izvedeti, da je interesentov kar nekaj, glavni kandidati pa menda prihajajo iz Azije, natančneje iz Kitajske. V Delu smo že razkrili, da sta med možnimi strateškimi partnerji kitajska skupina Midea in Haier, oba iz panoge bele tehnike. Poleg tega se omenjata še kitajski proizvajalec televizorjev Hisense in prav tako kitajska korporacija Gree, ki je vodilni proizvajalec klim na svetu.

Med očitki, ki v zadnjih tednih letijo na poslovanje Gorenja, je tudi prepočasno razdolževanje družbe in neugodno razmerje med neto dolgom in EBITDA, ki je bilo konec septembra 5. Na vprašanje, ali je glede na to, da ima družba več kot 400 milijonov evrov finančnih obveznosti, v igri tudi vstop strateškega lastnika prek dokapitalizacije, Bobinac odgovarja, da ne.

Strateg naj bi torej kupil obstoječe deleže. Lastniška sestava Gorenja je sicer precej razpršena, največji delničar pa je s 16,4-odstotki Kapitalska družba, ki pa tega deleža zaenkrat ne more prodati, saj je velenjsko podjetje v strategiji upravljanja opredeljeno kot pomembno.

Kot je znano, se je za prevzem Gorenja lani zanimal Panasonic, a je od tega odstopil. Bobinac je zavrnil namige, da zato, ker bi bilo kaj narobe pri skrbnem pregledu. Že nekaj časa se omenja, da bi lahko Japonci prodali tudi svoj 10-odstotni delež v Gorenju, a po Bobinčevem vedenju Panasonic tega deleža za zdaj ne prodaja.

Skrivnostno sponzoriranje ruskega nogometa

Bobinac je moral včeraj odgovarjati tudi na vprašanja o sponzoriranju ruskega nogometnega kluba Torpedo in zavrnil očitke, da je šlo za pregledne in sporne posle. V uredništvu smo pridobili dokumente, da je Gorenje 25. septembra 2014 s slovaško družbo Emmani, ki naj bi bila pooblaščeni zastopnik Torpeda sklenil sponzorsko pogodbo za 1,541 milijona evrov za sezono 2014/2015. Le dan za tem pa je enako pogodbo sklenil še s češko družbo Algoritm Company. Zadnji dan septembra 2014 pa je Gorenje z obema družbama sklenilo še tripartitno pogodbo, iz katere izhaja, da je Emmani 1,5 milijona evrov terjatve do Gorenja odstopila Algoritmu. Z isto pogodbo naj bi pogodba med družbama Emmani in Gorenje postala nična. A Gorenje je 15. oktobra 2014 kljub temu Emmani nakazal dogovorjeno vsoto, v pridobljenih dokumentih pa so priloženi tudi računi, ki kažejo, da je poleg tega Algoritm Gorenju decembra 2104 in januarja 2015 izdal še za skupaj tri milijone evrov računov, ki naj bili tudi plačani. Poleg tega zanimivo tega posla niso razkrili revizijski komisiji nadzornega sveta, čeprav je ta zahtevala podatke o vseh sponzorstvih od leta 2014 naprej.

Gorenje zanika nepravilnosti

V Gorenju priznavajo, da so ruski klub finančno podprli, vendar po njihovih pojasnilih z 1,5 milijona evrov, saj da je šlo le za eno izplačilo, pri čemer je sredstva namesto Emmani nato prejel Algoritm Company. Pojasnili so, da je Gorenje nogometne klube v Rusiji začelo sponzorirati, da bi povečalo prepoznavnost blagovne znamke Gorenje na območju Rusije in drugih držav bivše Sovjetske zveze, saj gre za zelo pomembne trge skupine. Gorenje je sicer doslej sponzoriralo štiri tuje nogometne klube, poleg Torpeda še Spartak, Nice in NG.
Dodajajo, da sponzorstvo Torpeda revizijski komisiji ni bilo predstavljeno, ker da so se do leta 2014 se tovrstne sponzorske aktivnosti beležile kot del marketinških stroškov blagovne znamke Gorenje in šele od maja 2015 naprej kot sponzorstva.

V tem obdobju je Gorenje za slovenske športne klube - denimo rokomet - namenilo občutno manjše vsote, zakaj torej toliko za Ruse? Ker Gorenje tam ustvari bistveno več prihodkov in dobička kot v Sloveniji odgovarja Bobinac.