Nemška letalska vojna zaradi skupnih letov z Etihadom

Nemške oblasti preklicujejo skoraj polovico od 63 dogovorov o skupnih letih (codeshare) Air Berlina in Etihada.

Objavljeno
06. januar 2016 17.33
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Potem, ko je spodnjesaško upravno sodišče v Braunschweigu tik pred novim letom potrdilo odločitev nemškega zveznega ministrstva za transport, da po letošnjem 15. januarju kar 29 od 63 dogovorov o skupnih letih med Air Berlin in Etihad Airways ne bo več veljalo, se je prevoznik iz Združenih arabskih emiratov takoj po praznikih pritožil na spodnjesaško višje upravno sodišče v Lüneburgu.

Tako predsednik in izvršni direktor Etihada James Hogan kot izvršni direktor Air Berlin Stefan Pichler zagotavljata, da potniki v tem sporu ne bodo trpeli in da vse rezervacije veljajo. Hogan dodaja, da bo Etihad, ki je 29,21-odstotni (največji posamični) lastnik sedmega največjega evropskega in drugega največjega nemškega letalskega prevoznika Air Berlin, ščitil svojo naložbo in partnerstvo med letalskima družbama ter s tem konkurenco na nemškem trgu, kjer je Air Berlin edini tekmec Lufthansi.

James Hogan poudarja, da sta Air Berlin in Etihad skupaj povečala ponudbo za nemške potnike, po štirih letih vlaganj v nemški trg (in zaposlovanja) pa se pravila spreminjajo. Kot globalno podjetje je Etihad vlagal v svoje naložbe na trgih, ki zagotavljajo dolgoročne donose, bili so spodbujeni, da vlagajo v Air Berlin. Po začetni naložbi so bili pred številnimi izzivi, vključno z rastočimi letališkimi taksami, ki so neposredno znižale dobičkonosnost Air Berlin.

V Nemčiji polena pod noge

V Avstraliji (Virgin Australia), Indiji (Jet Airways), Italiji (Alitalia), Srbiji (Air Serbia, bivši Jat) in na Sejšelskih otokih (Air Seychelles) oblasti pozdravljajo in podpirajo Etihadove naložbe, v Nemčiji pa jim ob lobiranju in zaščitni taktiki Lufthanse mečejo polena pod noge. (Švice in težav tamkajšnjega Etihad Regionala, oziroma Darwin Airline, pri tem ne omenjajo.)

James Hogan opozarja, da je ugled Nemčije kot naložbeno varne države na kocki. Etihad Airways je resda samo en vlagatelj v eni industriji, toda njihova izkušnja je lahko po Hoganovih besedah slabo priporočilo tujim naložbenikom. Protekcionizem bo škodoval predvsem Nemčiji, napoveduje Hogan.

Z odločbo o zavrnitvi soglasja za skupne lete (codeshare) pridobiva samo Lufthansa, poudarja tudi Stefan Pichler in dodaja, da je Air Berlin edini njen tekmec na nemškem domačem trgu. Močna konkurenca koristi potrošnikom, Lufthansin monopol pa bi bil za nemške potnike katastrofa.

Etihad Airways ima sporazume o skupnih letih z 41 letalskimi prevozniki z vsega sveta, Air Berlin pa z 21, vključno z Etihadom. Slednji je najhitreje rastoča letalska družba na svetu, ustanovljena šele leta 2003 (!) in ni članica nobenega od treh velikih svetovnih letalskih združenj – ima pa svoje mini združenje družb, v katerih ima lastniške deleže, Air Berlin pa je član združenja One World (American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Iberia, Japan Airlines, Lan Tam, Malaysia, Qantas, Qatar, Royal Jordanian, S7 Airlines in SriLankian Airlines).

Lufthansa je na drugi strani ustanovna in vodilna članica največjega svetovnega poslovnega letalskega združenja Star Alliance.