Niti za stečaj ni dovolj denarja

Stečajna upraviteljica koprskega ladjarja Euroshipping pa je začudena, ker upniki ne dovolijo prodati ladje Istra.

Objavljeno
25. marec 2014 23.42
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper – Vse kaže, da bo morala stečajna upraviteljica propadlega koprskega ladjarja Euroshipping predlagati konec začetega stečajnega postopka, saj podjetje nima niti toliko denarja, da bi lahko poplačali stroške stečaja ladjarja.

Upniki, ki so doslej potegnili kratko, očitno nočejo imeti več posla z zapletenim in za Slovenijo nevsakdanjim primerom stečaja.

Stečajna upraviteljica Euroshippinga Andreja Terpotec je upnike v ponedeljek pozvala, naj plačajo vsaj 122.000 evrov, s čimer bi preprečili razlastninjenje ladje Istra, ki je ostalo edino premoženje koprskega podjetja Euroshipping.

Ladja je že pol leta v španskem pristanišču Valencia. Zdaj grozi, da jo bo španska država 22. aprila razlastninila, ker je njen lastnik v stečaju (Euroshipping, katerega edini lastnik je Bogdan Glavina iz Kopra) dopustil, da je posadka zapustila ladjo. Če razlastitev bo, lahko slovenski upniki pozabijo na kakršno koli poravnavo terjatev.

Največji upnik je NLB, ki je ladjarju pred časom posodila 1,3 milijona evrov. Na NLB so pojasnili, da je njena terjatev prenesena na DUTB. In tukaj se začenja ves zaplet.

Neuradno smo izvedeli, da je DUTB že obiskal potencialni kupec ladje, ki bi plačal upniku določeno kupnino in s prevzemom lastništva ladje prevzel tudi vse njene obveznosti.

Andreja Terpotec je potrdila, da so ti pogovori na DUTB že bili, vendar dogovora ni bilo. Hkrati je tudi sodišče zavrnilo njen predlog, da bi tovorno ladjo Istra prevzela NLB.

Če torej upniki ne prevzamejo ladje in je ne prodajo morebitnim kupcem, potem iz stečajnega postopka ni mogoče nič pričakovati in bo stečajna upraviteljica čez dober teden lahko predlagala sodišču le še konec stečajnega postopka. Seveda se zdi Andreji Terpotec to nesmiselno, saj je teoretična možnost za vsaj delno poravnavo terjatve.

Uradno nihče ne ve, koliko je ladja vredna na trgu. Brez posla, poškodovana in brez posadke rjavi in hitro propada v španskem pristanišču. Po podatkih stečajne upraviteljice terja posadka 164.000 ameriških dolarjev, skoraj 73.000 dolarjev terja podjetje, ki je ladji dobavilo gorivo, stroški priveza in varovanja ladje znašajo 82.000 evrov... Kupec bi imel kar nekaj stroškov, če bi hotel ladjo poplačati.