NKBM Marifarm prodala mednarodni družbi

Nov lastnik vidi priložnosti farmacevtske družbe tudi v širitvi sodelovanja s ključnimi slovenskimi proizvajalci.

Objavljeno
08. avgust 2016 19.35
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA
Maribor − NKBM je farmacevtsko podjetje Marifarm prodala mednarodni družbi Arterium. Banka, ki je vodila prodajni postopek, je ocenila, da Marifarm z novim lastnikom dobiva priložnost za razvoj. Ob tem v NKBM niso navedli vrednosti posla.

Podjetji Arterium in Marifarm bosta skupaj iskali nove priložnosti na razvijajočih se trgih ter nadgrajevali in izmenjevali strokovna znanja in izkušnje, zlasti na področju raziskav in razvoja ter proizvodnje lastnih izdelkov, so v sporočilu za javnost zapisali v NKBM.

Nov lastnik po njihovih navedbah vidi priložnosti za okrevanje in rast družbe tudi v širitvi sodelovanja s ključnimi slovenskimi proizvajalci na različnih trgih.

Marifarm je bil sicer ustanovljen jeseni 2008 z oddelitvijo od hčerinske družbe mariborskih lekarn Farmadent. Že od vsega začetka je posloval z izgubo, predvsem zaradi večmilijonskega kredita za izgradnjo stavbe, po takratnih podatkih vredne 32 milijonov evrov.

V zadnjih dveh letih uspeli stabilizirati poslovanje, ni pa bilo podjetje sposobno odplačevati kreditov, zato so se lani odločili, da gredo v prodajo družbe. Najprej so jo poskušale prodati občine same, a se italijansko-slovensko podjetje Labiofam Europe ni izkazalo za resnega partnerja.

Konec aprila je direktorica razglasila insolventnost podjetja, prodajo pa je tedaj prevzela NKBM, saj so se občine odpovedale svojemu deležu v družbi.

Arterium je ukrajinsko farmacevtsko podjetje, svoje poslovalnice pa ima še v Kazahstanu, Rusiji, Belorusiji, Uzbekistanu, Azerbajdžanu. Ustanovljeno je bilo leta 2005 s strani dveh ukrajinskih farmacevtskih velikanov, in sicer vodilnega proizvajalca antibiotikov Kievmedpreparata in vodilnega proizvajalca zeliščnih zdravil Galychpharma.

Kot piše na spletni strani podjetja, razvijajo, proizvajajo in ponujajo visoko kakovostna in učinkovita zdravila na številnih trgih, s ciljem, da zagotovijo zdravo, dolgo in produktivno življenje uporabnikov. Glede Marifarma menijo, da gre za družbo z resnimi poslovnimi izzivi, a z dobrim potencialom, da na temeljih človeškega kapitala in krepitve razvojno raziskovalne funkcije ter prodaje postane ponovno uspešna.

Konkretne načrte bodo pripravili skupaj z vodstvom družbe in jih najprej predstavili zaposlenim, so še zapisali.