Novi lastnik Tomosa za večjo proizvodnjo

Prihodnje leto želijo podvojiti, morda celo potrojiti proizvodnjo mopedov.

Objavljeno
25. november 2015 21.35
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Novi lastnik Tomosa, celjski podjetnik Iztok Pikl, direktor družbe MPO Kabel, namerava že prihodnje leto podvojiti, morda celo potrojiti proizvodnjo mopedov; Tomos zdaj proizvaja po 5000 do 6000 mopedov na leto. »Prejšnjim lastnikom to ni bila strateška usmeritev, nam pa je strateška usmeritev razvoj Tomosa,« je včeraj napovedal Pikl.

Za koliko je podjetje MPO Kabel kupilo Tomos, za zdaj ni znano. »Kar se plačila tiče, je še poslovna skrivnost,« je Pikl odgovoril na novinarski konferenci v Kopru. O ceni ne govori niti prejšnja lastnica, Skupina Hidria, iz katere so sporočili, da so se odločili za dezinvestiranje nestrateških naložb zato, ker je njihov cilj osredotočenje na razvoj avtomobilskih tehnologij. »Tomos je dobra blagovna znamka, ki jo je treba obuditi, saj se z njo nihče ni aktivno ukvarjal. Prepoznali smo biser, ki ga lahko vrnemo predvsem na trge, kjer je že prisoten. Načrti za prihodnost kažejo zelo dobro, saj je bil znan od ZDA do Evrope.

Z nekaterimi kupci smo se že začeli pogovarjati in prvi odzivi so nam zelo naklonjeni,« je dejal Pikl in dodal, da bo Tomos ostal v Kopru. Njegova družba je kupila samo Tomos kot podjetje, ne pa tudi prostorov, ki ostajajo Hidrijini; Tomos bo v njih najemnik na malo manjši površini kot doslej, a na 3000 kvadratnih metrih, z istim vhodom in za zdaj enakim številom delavcev. »Tomosa ne nameravamo seliti. Skladno z načrti, ki naj bi podvojili proizvodnjo, bomo tudi videli, koliko dodatnih delavcev bomo potrebovali leta 2016. Moramo se prešteti in videti, kje smo,« pravi Pikl. Poleg 25 redno zaposlenih so že doslej zaposlovali po nekaj dodatnih delavcev in tako bo tudi zdaj. Toda očitno je, da se bodo morali veliko več ukvarjati tudi s trgovino, ne samo s proizvodnjo. »O dodatnih vlaganjih ne moremo govoriti. Prizadevati si moramo za razvoj, predvsem agregata euro 4, na področju okoljevarstvenih zahtev do leta 2018. Poleg tega bomo posvečali več pozornosti razvoju in kakovosti,« je dejal Pikl, ki je napovedal dodatna kapitalska vlaganja za doseganje novih ciljev. MPO Kabel nastopa kot lastnik, sicer pa bo Tomos samostojno podjetje, v katerem ne namerava zamenjati vodstva. Na čelu ostaja dosedanji direktor Matjaž Kanduč.

MPO Kabel se ukvarja predvsem s trgovino na debelo z elektronskimi in telekomunikacijskimi napravami. Leta 2013 je imelo malo manj kot dva milijona evrov prihodkov, lani že 8,3 milijona in 67.700 evrov dobička. Po drugi strani je Tomos zadnja leta posloval z izgubo, česar pa se Pikl ne boji. Matjaž Kanduč je potrdil, da je dosedanji poslovni model omejeval večjo proizvodnjo mopedov. Tomos je prisoten samo na nekaterih trgih v omejenih količinah. Zdaj pa se nameravajo okrepiti na trgih Beneluksa, v ZDA in novih evropskih trgih. Igrali bodo predvsem na karto, da je Tomos edini proizvajalec manjših, 50-kubičnih dvokoles z motorjem (mopedov) v Evropi, na to, da takšen moped stane približno 1000 evrov, njegova prednost pa je ravno to, kar so dokazali Tomosovi oldtajmerji, da so lahko »večni«, medtem ko je treba večino konkurentov z Daljnega vzhoda zamenjati v sorazmerno kratkem času. Kapacitete koprske tovarne pa je mogoče tudi desetkratno povečati, je še dejal direktor Matjaž Kanduč.