Nujna je naravnanost podjetij k odgovornosti

Omejitve planeta narekujejo odgovornejše poslovanje in z njim inovacije, ki prinašajo koristi družbi in podjetjem.

Objavljeno
12. maj 2015 19.38
mpi-Sadike
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Bled – Tveganje je treba videti kot priložnost, tako nastanejo inovacije, ki so lahko v službi družbene odgovornosti in obratno, so ugotavljali udeleženci konference o trendih v družbeni odgovornosti.

Podjetnica in predavateljica na IEDC-Poslovni šoli Bled Nadya Zhexembayeva je poudarila naraščajoči pomen nenehnega poslovnega inoviranja. »Hiter vrtinec sprememb od podjetij zahteva nenehno inoviranje na področju poslovnega modela – in ravno na tem mestu vstopa družbena odgovornost. Kljub temu je ta tema na poslovnih sestankih še vedno sprejeta z zadržkom,« ugotavlja in dodaja, da bo takšna naravnanost nujna, saj primanjkuje naravnih virov, populacija pa se veča. To navzkrižje spreminja geopolitično sliko sveta kot smo ga vajeni.

Nekaj primerov dobre prakse, ko je družbena odgovornost v službi inovacij, ki hkrati prinaša poslovne koristi, živi tudi pri nas. Tako v Halcomu sistematični zbirajo ideje svojih zaposlenih in tudi zunanjih sodelavcev, iz katerih so lani razvili 10 prototipov. Po besedah menedžerja idej v Halcomu Primoža Zupana iščejo ideje, ki rešujejo probleme, ki jih zaznavajo, in s tem ustvarjajo dodano vrednost zase in družbo. Odločili so se tudi za dolgoročen razvoj mladih, pri čemer sodelujejo s študenti, ki s tem v času študija dobijo potrebne izkušnje, podjetje pa skrbi za razvoj svojih morebitnih zaposlenih.

Transparentnost izdelkov

Ko so v kranjskem Iskraemecu v nekem razpisu naleteli na pogoj, kjer petino končne ocene prinaša trajnostni razvoj produkta, je nastala aplikacija, s katero lahko vsak preveri, od kod prihaja material za njihove števce. Inovativna ideja jim bo prinesla podpis pogodbe, s katero bodo zapolnili 20 odstotkov svojih zmogljivosti.

Kako lahko s tehnologijo, ki je sicer stara že 5000 let, mislimo na prihodnost, dokazujejo glasniki boljše hrane v podjetju Ponnod, ki želijo z akvaponiko v prvi fazi oskrbovati Slovenijo z rezanimi začimbami iz organske pridelave. Potenciali te tehnologije pa so, sploh v luči mest prihodnost, veliki, saj bo rodovitnih površin vse manj.

V prihodnost so usmerjeni tudi v BTC, saj po besedah Jožeta Mermala razvijajo inovativno mesto, v katerem deluje tudi podjetniški pospeševalnik ABC. »To je zgodba, ki povezuje,« pravi vodja pospeševalnika Dejan Roljić in dodaja, da postajajo most med Slovenijo in Šanghajom, kamor bodo prenesli koncept pospeševalnika ABC.