Od ponedeljka vroče razprodaje tekstila in obutve

Trgovci s tekstilom in obutvijo bodo s ponedeljkom začeli »prazniti« prodajalne z znižanjem cen izdelkov iztekajoče se sezone.

Objavljeno
30. december 2015 14.27
Vanja Tekavec
Vanja Tekavec

Ljubljana - V ponedeljek, 4. januarja, se skladno s pravili Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) začne že tradicionalna sezonska zimska razprodaja. Po stari navadi trgovci v tem času večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve.

Čeprav sezonske razprodaje predstavljajo že utečeno prakso in so trgovci nanje povečini dobro pripravljeni, so na TZS ob tem zapisali nekaj splošnih pravil, ki jih morajo upoštevati trgovci. Eno od teh denimo je, da razprodaje ne smejo trajati dlje kot dva meseca.

»Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, saj gre za njegovo poslovno odločitev, vendar pa v skladu s pravili TZS pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, razprodaje ne smejo trajati dlje kot 60 dni,« so zapisali na TZS.

Na trgovinski zbornici opozarjajo tudi pred morebitnim zavajajočim oglaševanjem v času razprodaj. Kot ugotavljajo, veliko trgovcev čas trajanja sezonske razprodaje izkoristi za to, da v tem obdobju ali pa že pred njim izvajajo tudi druge procese, ki so povezani s pospeševanjem prodaje, kot so različne akcije, popusti, znižanja itn.

»Tako pri sezonskih razprodajah, kot tudi pri drugih oblikah pospeševanja prodaje je treba spoštovati določbe Zakona o varstvu potrošnikov kot tudi Zakona o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami, ki se med drugim nanašajo na zavajajoče oglaševanje in na navidezno znižanje cen ter se uporabljajo ne glede na obliko prodaje,« sporoča TZS.

Iz rednih vsakoletnih poročil pristojnih organov nadzora sicer izhaja, da pri izvajanju sezonskih razprodaj tekstilnega blaga in obutve ni večjih ugotovljenih nepravilnosti  oz. pomanjkljivosti oz. je teh vsako leto manj, kar po mnenju trgovinske zbornice pomeni, da trgovci spoštujejo zakonodajo oziroma se vsako leto na sezonske razprodaje oziroma na druge oblike popustov tudi pravočasno pripravijo.

Znižanja od 30 do 60 odstotkov cene

Čar razprodaj je seveda še vedno v ugodnostih, to je višjih popustih, predvsem na blagu, ki predstavlja dražje izdelke zimske sezone (na primer plašči, bunde, zimska obutev itd..), ki jih potrošniki kupujejo tudi na »zalogo«. Trgovci v tem času zato večinoma še dodatno znižajo cene sezonskih oblačil in obutve, kamor sodijo tudi izdelki za šport (smučarska obutev, smučarske bunde in kombinezoni, vetrovke, kape, rokavice, nogavice ter druge z zimsko sezono povezane artikle), prav tako pa potrošniki ravno v tem času posegajo predvsem po višjem cenovnem blagu, ki je namenjeno za več sezon.

Po mnenju TZS bodo višine popustov različne, glede na izkušnje iz preteklih let pa ocenjujejo, da bodo cene izdelkov, ki bodo na razprodaji, v obdobju trajanja razprodaje znižane najmanj za 30 odstotkov v primeru priznanih blagovnih znamk ter izdelkov višjega cenovnega razreda pa tudi do 50 ali celo 60 odstotkov.

Trgovci pričakujejo tudi dober odziv kupcev iz sosednjih držav oziroma turistov, saj je slovenska ponudba tovrstnega blaga kakovostna in cenovno privlačna, so med drugim zapisali na TZS.