Ime dneva: Slovenski pametni merilec hitrosti

Po uspešni Kickstarter kampanji ekipo čaka vzpostavitev prodajne mreže v ZDA, širitev v Azijo in Latinsko Ameriko.

Objavljeno
15. januar 2016 18.13
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Prvi pametni merilec hitrosti, ki ga je zasnovala slovenska ekipa, je s kampanjo na platformi Kickstarter požel veliko zanimanja. Naročili so ga kupci od ZDA do Tajvana. Ekipo pa čaka vzpostavitev prodajne mreže v ZDA, sklepanje partnerstev, širitev v Azijo in Latinsko Ameriko.

Scoutee je prvi pametni merilec hitrosti na svetu in se je uspešno predstavil v kampanji na platformi množičnega financiranja Kickstarterju. Za njim stoji slovenska ekipa in kot pravi eden od štirih soustanoviteljev Miha Uhan so se za kampanjo na Kickstarterju odločili iz več razlogov.

»Najbolj pomembno pa je bilo pridobiti prve stranke in preizkusiti ali na trgu obstaja potreba po takšnem izdelku. Uspešna kampanja in odzivi uporabnikov so nam potrdili, da smo na pravi poti,« pravi Uhan. S kampanjo so pritegnili veliko medijske pozornosti, med tistimi, ki so jih opazili, so tudi The Next Web, Engadget, CBS Sports in celo kanadski Discovery Channel.

Zaključujejo razvoj in se pripravljajo na proizvodnjo

Ekipi je v kampanji uspelo prepričati 394 podpornikov in preseči zastavljeni cilj 50.000 dolarjev. Naročila so prejeli iz celega sveta, od ZDA, Kanade, Avstralije do Japonske in Tajvana. Zdaj se predvsem posvečajo dokončanju razvoja produkta in pripravi na proizvodnjo, saj morajo izpolniti obljube podpornikom. Idej za nadaljnji razvoj Scouteeja, tako podjetja kot samega produkta, pa imajo ogromno.

»Že pred in med samo kampanjo smo se zelo veliko pogovarjali z našimi kupci, ki so večinoma izjemni strokovnjaki baseballa, prvega področja, za katerega smo namenili Scoutee. Dobili smo potrditev, da je celovita rešitev, kot jo ponujamo, zelo potrebna in celo nujna na tem področju, in da razmišljamo v pravo smer. Največja potrditev za naše delo pa je bilo gotovo to, da so nas kontaktirali iz kar šestih profesionalnih baseball ekip in iz najvišjih ravni profesionalnega baseballa,« razlaga Uhan.

Uporaben v številnih športih

Čeprav so se usmerili v baseball, je rešitev Scoutee uporabna tudi v številnih drugih športov, kot so denimo drugi najbolj priljubljen šport na svetu kriket, pa nogomet, tenis, golf, hokej, lacrosse, odbojka, rokomet in mnogi drugi, zato je potencial za širitev Scouteeja velik.

V naslednjih mesecih ekipo čaka vzpostavitev prodajne mreže v ZDA, sklepanje partnerstev in širitev v Azijo ter Latinsko Ameriko. Vizija ekipe pa seže dlje od le razvoja pametnega radarja. »Smo podjetje za športno analitiko in v tej smeri bo šel razvoj podjetja. Prvi korak je torej prodaja pametnih radarjev za potrebe različnih športov in nakupi znotraj mobilne aplikacije. Temu pa po našem poslovnem modelu sledi širitev posla na širše področje športne analitike ter posredovanja informacij med mladimi športniki in iskalci talentov - skavti (od tod tudi ime našega podjetja),« o načrtih govori Uhan.

Idejo o merilcu hitrosti so člani Scouteeja pilili v programu bolgarskega pospeševalnika Eleven, kjer so preživeli tri mesece. Kot pravi Uhan pa so poleg začetne investicije od pospeševalnika dobili ogromno v obliki mentorstev. »Ena največjih prednosti udeležbe v tovrstnih pospeševalnikih je gotovo dostop do velike skupnosti ljudi, ki so v preteklosti že prehodili podobno pot, in lahko pomagajo z znanjem, nasveti in podporo na vseh področjih razvoja startupa,« poudarja Uhan.

Delovanje zagonskega podjetja za zdaj še vedno financirajo iz začetne investicije in zbranega denarja iz kampanje množičnega financiranja. Zavedajo pa se, da je iskanje primernih investicijskih partnerjev pogosto zahteven in dolgotrajen proces, zato že aktivno iščejo ustrezne partnerje, predvsem iz Severne Amerike in Zahodne Evrope, kjer je tradicija tveganega kapitala že dobro uveljavljena.

Iz lastne izkušnje

In kako je ravno v Sloveniji nastala ideja za merilec hitrosti žogice v baseballu? »Takšen izdelek se je lahko razvil le nekje, kjer baseball ni med najbolj priljubljenimi športi. Pri nas je skoraj nemogoče dobiti že navadne žogice za baseball, kaj šele radarje in druga orodja, ki jih sicer uporabljajo v baseballu za spremljanje napredka oziroma športno analitiko,« odgovarja Uhan in dodaja:

»Ideja za Scoutee se mi je porodila iz lastne izkušnje, ki sem jo imel, ko sem še aktivno igral baseball za slovensko reprezentanco. Čeprav sem bil v baseballu zelo dober, zaradi nerazvitosti baseballa pri nas nisem imel primernih orodij za analitiko, s katerimi bi lahko spremljal svoj razvoj in te podatke delil s trenerji in skavti ter tako napredoval v tem športu,« razlaga Uhan.

Zato je najpomembnejše poslanstvo Scouteeja, da vsakemu mlademu baseball igralcu po dostopni ceni zagotoviti natančno in »pametno« orodje, s katerim lahko trenira in spremlja svoj razvoj ter te informacije deli z drugimi. »Na takšen način lahko odkrijemo talente v krajih, kamor skavti navadno sploh ne zaidejo,« pravi Uhan.

Poleg štirih soustanoviteljev ekipo Scouteeja sestavlja še šest zunanjih sodelavcev, med katerimi so oblikovalci, industrijski oblikovalci ter strokovnjaki za radarske tehnologije in opreme (hardware). Po lansiranju produkta na trg se bodo potrebe po določenih znanjih in dodatnih članih v ekipi predvidoma drastično povečale, tako da v kratkem načrtujejo širitev ekipe.