Ohranili bomo nizke cene in zvišali kakovost

Direktor Telemacha Marko Šter o načrtih po prevzemu Tušmobila in nadaljnji konsolidaciji telekomunikacijskega trga.

Objavljeno
02. april 2015 19.43
NK Telemach, Marko Šter
Matjaž Ropret, Infoteh
Matjaž Ropret, Infoteh
Z združevanjem Telemacha in Tušmobila nastaja telekomunikacijski operater z več kot 160 milijoni evrov letnih prihodkov. Poleg Telekoma Slovenije bo okrepljeni Telemach edini, ki bo skoraj povsod v državi lahko ponudil celotno paleto storitev na lastni infrastrukturi. Vendar ga čaka še precej dela in vlaganj v omrežje.

V Telemachu napovedujejo nadgradnjo Tušmobilovega omrežja z novimi baznimi postajami, ki bodo omogočale vse tehnologije od osnovnega gsm, prek umts/hspa do lte na vseh frekvenčnih pasovih, za katere imajo licence.

Letos naj bi zamenjali opremo na obstoječih približno 650 lokacijah, v prihodnjih letih pa nameravajo postaviti še približno 200 novih baznih postaj. Direktor Telemacha (in po novem tudi Tušmobila) Marko Šter napoveduje, da bodo v prihodnjih letih vsako leto v omrežje vložili več deset milijonov evrov. Komercialno uvedbo omrežja lte pa prvega junija letos, ko naj bi s tem signalom pokrili 25 odstotkov prebivalstva, kar je tudi obveznost iz odločbe o uporabi radijskih frekvenc. Junija bo lte na voljo v Ljubljani in na Primorskem, do konca leta pa tudi drugod.

Ob tem upajo, da jim bo mobilno omrežje uspevalo razbremenjevati s svojimi brezžičnimi dostopnimi točkami (wi-fi), ki jim imajo po Sloveniji, v Bosni in Hercegovini, Srbiji in Makedoniji že 1800, in v katere se bodo telefoni uporabnikov Telemacha samodejno prijavljali na osnovi avtentikacije s kartico sim. Nekatere ostale načrte Telemacha po prevzemu Tušmobila je Šter razgrnil v ekskluzivnem pogovoru za Delo.

So zadnje marketinške akcije Tušmobila, ki je precej agresivno tekmoval z ostalima dvema operaterjema, predstavljal nove cenejše pakete in ponujal polletno brezplačno uporabo storitev, že imele vaš blagoslov ali so jih izvajali na lastno pest in kakšen namen so imele, glede na to, da je bilo podjetje v bistvu že prodano?

Bili smo obveščeni, kaj počnejo. Nikakor pa jim nismo ničesar naročili. Imeli so svoje vodstvo in svoje načrte. Po mojem mnenju so vse to izvajali zato, da bi dosegali številke, ki so jih imeli v svojih načrtih. Mi pa bomo tako ali tako postavili nove skupne načrte.

Tušmobil je (bil) operater z verjetno največ drobnega tiska in institucije so reševale največ primerov, ko so uporabniki, predvsem zaradi netransparentnih stroškov gostovanja v Telekomovem omrežju, plačali bistveno več, kot so pričakovali.

Tega ne bi komentiral, bomo pa vsekakor delali drugače. Nameravamo predstaviti ponudbo, ki ima zelo malo drobnega tiska. Želimo si, da bo ponudba enostavna, transparentna, da ne bo skritih stroškov. Telemach doslej ni zaračunaval klicev v nacionalnem gostovanju, Tušmobil jih je v nekaterih paketih. Zadevo bomo verjetno poenotili tako, da bo za naročnike bolj sprejemljivo, predvsem pa bolj transparentno.

Se boste pri mobilni telefoniji bolj osredotočali na to, da je ta storitev samostojna? Ali bolj na model, ki ste ga pri Telemachu imeli doslej, da je to komplementarna storitev vašemu fiksnemu dostopu do interneta in televiziji?

Do zdaj smo res ponujali mobilno telefonijo samo tistim, ki so pri nas že imeli naročeno vsaj eno drugo storitev, kar bomo počeli še naprej. In pri tem poskušali biti še bolj ugodni. Se pa zavedamo, da imamo omejen doseg, s svojim fiksnim omrežjem namreč nismo prisotni na območju cele Slovenije. Zato je samostojen mobilni posel prav tako pomemben. Vsekakor pa je cilj naše storitve ponujati enakovredno na vseh infrastrukturah.

Kakšna bo vaša cenovna politika, glede na to, da se je Tušmobil ves čas pozicioniral kot najcenejši ponudnik na trgu, medtem ko v Telemachu to nikoli niste želeli biti.

Pri mobilni telefoniji ne bomo delali nikakršne revolucije. Daleč od tega, da bi cene višali, nižali pa jih tudi ne bomo. Ker mobilna telefonija v pomembni meri še vedno ostaja samostojen posel, bo cenovno ponudba ostala na zdajšnjih ravneh. Iskali pa bomo rešitve, ki jih stranke želijo. Primarno želimo pri enakih cenah ponujati višjo kakovost. V kar smo pripravljeni tudi veliko vlagati. Samostojna mobilna storitev bo, o tem sem prepričan, boljša od nekaterih drugih operaterjev. Pri pokritosti resda nima smisla loviti Telekomove, bo pa na ravni Simobila. Medtem ko bodo kapacitete pri nas večje, saj imamo veliko lastnih optičnih vlaken, na katere bodo povezane bazne postaje.

V Sloveniji boste v bistvu ostali le še trije resni ponudniki mobilne telefonije. Torej konkurence, od katere ste lahko boljši, ni tako zelo veliko.

Mislim tudi, da slovenski trg ne prenese več kot treh operaterjev. Na dolgi rok pa se mi zdi, da se bo konsolidacija nadaljevala in da bi bila dva operaterja optimalno število tako glede na velikost države kot glede na potrebna vlaganja v razvoj in sodobne storitve.

Primeri po svetu in tudi študije kažejo, da je za uporabnike vendarle bolje, če so na trgu trije operaterji, ker to prinaša večjo konkurenco in ostrejši boj med operaterji. Dva ustvarita duopol in si lahko razdelita interesna področja ter vzdržujeta dokaj visoke cene in nižjo raven storitev.

S tem se ne strinjam popolnoma. Na slovenskem trgu imata prva dva operaterja 80 odstotkov tržnega deleža, kar je še vedno duopol, čeprav smo imeli tudi tretjega in četrtega operaterja.

Ki pa sta prinesla kar precej sprememb, zaradi njiju sta morala prva dva postati agilnejša in tudi precej poceniti svoje storitve.

Vendar to ni bilo vzdržno. Zaradi tega je trpela kakovost. Tekma mora potekati v pravih okvirih, vedno se operaterji borijo za tržne deleže, kar znižuje cene.

Se bosta podjetji Telemach in Tušmobil združili? Boste 200 novih zaposlenih prestavili na isto lokacijo, kot je že zdaj Telemach?

Podjetji bosta združeni, integrirani, o lokaciji pa še ni končne odločitve. Osnovna ideja vsekakor je, da ljudje delajo skupaj, da se kulturi pomešata. Moja želja je, da se čez eno leto ne bi več delili na Telemachovce, Tušmobilovce, Voljatelovce in Vegovce. Vzpostavljamo integriranega operaterja in si želimo ustvariti prvo uspešno tovrstno zgodbo na svetu. Na novo bomo vzpostavili enotno obračunavanje, načrtovanje tehnologij in storitev, odnose z uporabniki. Ne bomo združevali obstoječih, ampak bomo implementirali integrirane rešitve. Imeli bomo skupni marketing, skupno prodajo, finance, IT in skupno tehniko. In zato ne govorimo več o fiksnem in mobilnem delu.

Kaj boste storili z znamko Tušmobil?

Za zdaj nič, nekaj časa bo zagotovo še ostala. Moramo še raziskati, kaj ta znamka prinaša, kako bi jo morda lahko obdržali. Vendar dolgoročno ne vidimo smisla v vzdrževanju dveh blagovnih znamk in nameravamo večino storitev ponujati pod znamko Telemach.