Padcem dnevni časniki že dolgo ne kljubujejo

Kateri so najbolj prodajani in distribuirani tiskani mediji? Najbolje gre še vedno Slovenskim novicam in Delu.

Objavljeno
22. maj 2015 22.42
dja/casopisi
Klara Škrinjar, notranja politika
Klara Škrinjar, notranja politika
Ljubljana – Kakšni so zadnji podatki o gibanju medijev na slovenskem trgu? Med dnevniki imajo po podatkih za prvo četrtletje 2015 najvišjo prodajo Slovenske novice, sledita jim Delo in Dnevnik, med tedniki pa Nedeljski dnevnik, sledita mu Nedelo in Družina.

Kot kažejo zadnji podatki projekta Revidirane prodane naklade tiskanih medijev, so imele Slovenske novice prvem četrtletju prodano naklado 63.007 izvodov (enako obdobje lani 64.853), Delo 32.364 izvodov (enako obdobje lani 35.089) in Dnevnik 23.792 (enako obdobje lani 26.408). Prodana naklada Večera znaša 22.778 izvodov (enako obdobje lani 25.139), Finance pa imajo prodano naklado 8081 izvodov (enako obdobje lani 8.922).

To pomeni, da se tudi po prvem četrtletju 2015 razmerja med založniki, ki sodelujejo v meritvi, niso spremenila.

Kje sta Delo in Nedelo

Prodana naklada Dela je bila v primerjavi s prvim četrtletjem 2014 nižja za 7,8 odstotka. Padec je bil manjši kot pri Dnevniku (-9,9 odstotka), Financah (-9,4 odstotka; a če upoštevamo še elektronske izvode, je padec veliko nižji in znaša -1,6 odstotka) in Večeru (-9,4 odstotka).

Je pa pozicija nekoliko drugačna glede na primerjavo z zadnjim četrtletjem lanskega leta: prodana naklada Dela je padla za 3,3 odstotka, kar je več, kot je povprečje trga (-1,6 odstotka). Konkurenčni časopisi so imeli manjše padce: Dnevnik (-1,4 odstotka), Večer (-2,1 odstotka) in Finance (-2,7 odstotka).

Nedelu je prodana naklada v primerjavi z enakim obdobjem lani padla za 7,8 odstotka, v primerjavi s prejšnjim kvartalom pa je bila nižja za 2,8 odstotka.

Dolgoročni trend je negativen

Skupna prodana naklada vseh dnevnih časopisov (v projektu manjkata Svet24 in Ekipa24) je bila sicer leta 2014 za 8,2 odstotka manjša kot leto poprej. Ta padec je primerljiv s padcem leta 2012, hkrati pa je nižji, kot je bil leta 2013 (v primerjavi z letom 2012).

Rezultati še kažejo, da se dolgoročni trend upadanja števila prodanih in distribuiranih naklad nadaljuje. Višjo distribuirano naklado v primerjavi s predhodnim četrtletjem pa imajo vseeno priloge Dnevnika, Nedeljskega Dnevnika in Pomurskega Vestnika, Pilot in Večerova priloga TV Večer, zadnji za največ, več kot šest odstotkov. Najvišjo distribuirano naklado med prilogami imata Vikend in Pilot, sledi pa Ona.

Elektronske naročnine počasi navzgor

Finance so daleč najuspešnejši založnik pri prodaji elektronskih izvodov. Prodajo namreč 2,8-krat več elektronskih izvodov (1943) kot vsi ostali založniki skupaj (698). Prodani elektronski izvodi Financ dosegajo skoraj četrtino, natančno 24 odstotkov celotne prodane naklade tiskanih izvodov. Delo je v prvem letošnjem četrtletju povečalo število prodanih elektronskih izvodov za 24 odstotkov (300 mesečnih naročnin) in prehitelo Večer (224), kjer je trend upadanja; Dnevnik pa je prodal polovico manj elektronskih izvodov kot Delo (161).

Meritve revidiranih prodanih naklad potekajo pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, kjer so objavili podatke o prodani in drugih nakladah slovenskih tiskanih medijev. V projektu sodeluje in ga v celoti financira osem pristopnikov: Časnik Finance, ČZP Večer, Delo, Dnevnik, Družina, Mladina, Mladinska knjiga založba in Zavod Vzajemnost.