Pekarna Grosuplje v roke Don dona

Prodaja: Mercatorjeva hišna pekarna se vrača v domače lastništvo.

Objavljeno
15. april 2015 19.35
Peka velikonočnega kruha v Pekarni Grospulje, 26. marca 2015
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Belokranjski pek Don don, ki je poslovni imperij začel s prodajo krofov, je vse bliže nakupu Mercatorjeve Pekarne Grosuplje. Po neuradnih informacijah bo posel med Mercatorjem in družbo Don don sklenjen danes.

Pekarna Grosuplje je prva od hčerinskih družb, za katere bo Mercator poiskal novega kupca, kot se je zavezal v strategiji osredotočanja na osnovno dejavnost. Iskanje kupca se je začelo lansko jesen – v skoraj isti sapi, ko so državni prodajalci sprožili postopek za prodajo ljubljanskega Žita – in je trajalo razmeroma kratek čas. Spomnimo: za nakup Mercatorjeve hišne pekarne so ponudbe oddali trije interesenti, že marca pa se je po koluarjih omenjalo, da je Don don glavni favorit za nakup.

Nakup Pekarne Grosuplje je velika priložnost za Don don, saj bo še poglobil strateško sodelovanje z Mercatorjem in se dodatno širil v regiji ter utrdil svoj položaj največjega slovenskega peka na Balkanu. Don don je zdaj močan igralec zlasti na srbskem trgu, ki velja tudi za njegov domicilni trg (v Srbiji ima družba deset pekarn in dva mlina), z nakupom Mercatorjeve Pekarne Grosuplje pa bo pridobil še dodatne kapacitete v regiji, predvsem v Sloveniji oziroma se mu obetajo sinergije na vseh trgih, kjer je prisoten Mercator. Bolj kot nakup same pekarne oziroma pekarskega obrata v Grosupljem je za kupca namreč pomembna komercialna pogodba o pogojih nadaljnjega poslovnega sodelovanja z Mercatorjem – torej dogovor o pogojih, s katerim si lahko kupec zagotovi nadaljnje sodelovanje in umestitev na police Mercatorja v regiji v prihodnjih letih. Pekarna Grosuplje je glavni dobavitelj kruha Mercatorju, na njegovih trgovskih policah ustvari tudi večino svojih prihodkov, zato je dogovor o poslovnem sodelovanju pravzaprav ključni del posla. Na Hrvaškem, kjer je Mercatorjeve trgovine lani prevzel Agrokorjev Konzum, Don Don nima svojih pekarn, je pa že zdaj dobavitelj Mercatorja v njegovi celotni prodajni mreži na Balkanu; tja proda od 5 do 7 odstotkov svoje prodaje. Kot smo že poročali, bo Don don prevzel tudi zaposlene (lani je družba zaposlovala 190 ljudi), kupec bo moral pridobiti tudi soglasje varuha konkurence.

Ob tem velja spomniti, da je belokranjska družba sprva vrgla oko tudi na ljubljansko Žito, kjer pa iskanje kupca še poteka. Tudi Žito je pritegnilo več interesentov, vendar se zdaj prodajalci pogajajo še z dvema kupcema, hrvaško Podravko in skladom PME Capital iz Litve, pravijo neuradni viri. Pogajanja s potencialnima kupcema še niso končana, naj pa bi se bližala koncu, dodajajo viri.