Pivovarna Laško začela skrbni pregled Radenske

V Radenski hočejo kupca iz pijačarske panoge, ki bo skrbel za razvoj.

Objavljeno
29. julij 2013 17.45
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo

Ljubljana – Napovedi prvega moža Pivovarne Laško Dušana Zorka, da se bo najpozneje na začetku septembra začel postopek prodaje Radenske, se uresničujejo, saj Laško za namene prodaje že izvaja skrbni pregled v največjem slovenskem proizvajalcu mineralnih in izvirskih voda.

V naslednji fazi bodo to najverjetneje storili tudi potencialni kupci; interes za nakup Radenske so že potrdili v češki pijačarski skupini Kofola, vendar šef skupine Laško trdi, da je interesentov več. Več bo najverjetneje znano na začetku septembra, ko bo izbrani svetovalec – to je banka Unicredit – pripravil mednarodni razpis za prodajo in potencialne kupce povabil k oddaji nezavezujočih ponudb.

Po mnenju poznavalcev Radenske ne bo težko prodati, tudi zato, ker gre za eno manj zadolženih družb znotraj skupine Laško. »Radenska ima svoje obveznosti do bank, ki jih servisiramo in vračamo. Ne bom rekel, da jih pokrivamo zlahka, jih pa obvladujemo. V primerjavi z drugimi družbami v skupini so naši dolgovi precej nižji,« je pojasnil direktor Radenske Milan Hojnik.

Napoved začetka prodajnega postopka Milana Hojnika ni presenetila, saj pravi, da so težnje bank upnic po odprodaji premoženja skupine Laško ves čas v zraku. »Prodajaš pa takrat, ko imaš interesenta za nakup,« je ugotovil Hojnik. Prodajnega postopka ni želel komentirati, saj je le ta v domeni prodajalcev, spomnil pa je, da bodo pomemben del skrbnega pregleda tudi še nerešeni pravni postopki, povezani z denacionalizacijskimi zahtevami nekdanjih lastnikov za vračilo dela premoženja Radenske.

»Želimo si kupca, ki bo še naprej skrbel za nadaljnji razvoj in obstoj Radenske,« je še poudaril Milan Hojnik. V vsem lanskem letu so v Radenski napolnili in prodali malo manj kot sto milijonov litrov mineralnih vod in drugih pijač, ustvarili so dobrih 30 milijonov evrov prihodkov in 1,7 milijona evrov dobička iz poslovanja. Dobiček iz poslovanja je bil tako lani 40 odstotkov večji od predlanskega. Radenska je s svojimi izdelki navzoča na vseh petih celinah, tudi na vseh nekdanjih trgih nekdanje Jugoslavije.

Vodilna blagovna znamka na Hrvaškem je sicer Jamnica, vendar bodo z vstopom Hrvaške v EU za prodajalce pijač odpadle nekatere administrativne ovire, zato v Radenski pričakujejo rast prodaje na hrvaškem trgu.