Pod žarometom: Toni Balažič

Mercator mu pomeni največji izziv v njegovi karieri.

Objavljeno
18. maj 2012 22.01
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Marjeta Šoštarič, gospodarstvo
Za skoraj 39-letnega predsednika uprave Žita (rojstni dan bo praznoval 8. avgusta), ki se bo na vroči stol prvega človeka največjega trgovca pri nas presedel 1. junija, pomeni vodenje Mercatorja doslej največji izziv v njegovi karieri.

Je diplomirani ekonomist, s končanim študijem MBA na IEDC Bled. Prve korake v poslovni svet je naredil še kot srednješolec v mariborski komunikacijski skupini Spem, ker ga je zanimalo, kaj je sploh piarovstvo. Že med študijem ekonomije je postal namestnik direktorja Božidarja Novaka. Vrata Petrola, kjer je s 24 leti z diplomo ekonomista leta 1999 postal daleč najmlajši direktor marketinga v Petrolu, so se mu odprla prav s sodelovanjem Spema in Petrola. Na svojem prvem direktorskem položaju je ostal do leta 2006.

V živilsko industrijo je vstopil leta 2007, ko so ga iz svetovalne družbe A. T. Kearny »speljali« laški pivovarji v Fructal. Reševanje družbe, ki se je znašla v rdečih številkah, je bilo uspešno. Bilo je rezultat novega načina vodenja, nove strategije, ki je temeljila na agresivnejšem trženju in inovacijah. Kot direktor Fructala je leta 2009 prejel priznanje za mladega menedžerja leta, ki jo je pospremil z besedami: »Svet je lepši, kot se zdi.«

Iz industrije pijač se je pred dvema letoma preselil k mlinarjem in pekom, v Žito. Izbran je bil kot najprimernejši kandidat na javnem razpisu. Vodenje največje prehranske družbe v Sloveniji je prevzel 18. maja po izteku mandata Iztoku Briclu. Tudi z njegovim prizadevanjem se je lani začelo uspešno povezovanje v slovenski žitnopredelovalni verigi, s katero se povečuje domača pridelava krušnega žita. Natančno dve leti, potem ko je postal prvi in najvplivnejši pek v državi, so ga nadzorniki Mercatorja potrdili za naslednika Žige Debeljaka.