Podjetniške zvezde: Aventa+ s Peeksterjem že na britanskem medijskem trgu

Koroški mladi računalničarji z mobilno aplikacijo peekster uspešno rastejo. Naslednji cilj je ameriški trg.

Objavljeno
19. december 2013 12.36
reu BOSNIA/
Mateja Celin, dopisi
Mateja Celin, dopisi

Slovenj Gradec - Ena od zgodb, ki stopajo po poti uspeha, je podjetje Aventa+ treh mladih računalnikarjev Tineta Hamlerja, Tomaža Orterja in Smilijana Kerenčiča. Z idejo za mobilno aplikacijo peekster je bilo izmed 3444 podjetij z vsega sveta letos izbrano za vstop v londonski podjetniški pospeševalnik Wayra. Pred tem so zmagali že na slovenskem tekmovanju TStartup, v Londonu pa so se jim po besedah Tineta Hamlerja odprle številne nove priložnosti. »Pravkar smo v Wayri izpeljali predstavitveni dan (demo day), v živo in na medmrežju je našo prestavitev slišalo več tisoč potencialnih vlagateljev. Dobili smo tudi veliko povabil na pogovore z njimi.«

Zanimivo za oglaševalce

Mobilna aplikacija peekster, ki jo je trojica podjetnikov razvila, povezuje tiskane medije in digitalne vsebine. Med prebiranjem tiskanega časopisa peekster omogoča zajem fotografije članka s telefonom, nato pa omogoča uporabniku, da tako zajet članek deli na spletu, na socialnih omrežjih, zanj na mobilni napravi pridobi fotografije, videoposnetke, sorodne članke in druge vsebine ali pa članek shrani za poznejše branje. Z deljenjem na socialnih omrežjih medij pridobi več ogledov, zaradi česar je tudi bolj zanimiv za oglaševalce. V povezane vsebine, ki jih peekster ponudi, lahko vključijo tudi plačljive, pojasnjuje Hamler.

V prvem tednu 7000 uporabnikov

Aplikacijo že uporabljajo v povezavi s tremi največjimi londonskimi brezplačniki Metro, London Evening Standard in City A.M., kot je povedal Hamler, pa so se priključili tudi časniki The Times, Independent in The Guardian. Omenjeni časopisi imajo skupaj okrog šest milijonov bralcev na dan. »Ko smo pred dvema tednoma na spletu v Applovem App Storu ponudili prvo različico peeksterja, je bil že naslednji dan razglašen za najboljšo aplikacijo. Prvi teden smo pridobili več kot 7000 uporabnikov in rastemo še naprej.«

Merijo še na ameriški trg

Februarja se jim gostovanje v Wayri izteče, zdaj nameravajo pridobiti investitorja za peekster, s katerim poleg britanskega merijo tudi na ameriški trg. »Naš končni cilj je postati globalno podjetje, če bo le mogoče, pa bi njegov razvojni del preselili nazaj v Slovenijo, v tujini pa bi obdržali marketinški del,« je dejal Hamler. Slovenija je za peekster premajhna, pravi, »nekaj založnikov, s katerimi smo se pogovarjali, meni, da je koncept sicer dober, a se v tej zgodbi še ne vidijo. Tudi presek ljudi, ki berejo dnevne časopise, imajo mobilni telefon in članke objavljajo na socialnih omrežjih, je doma premajhen. Kljub temu bi z veseljem sodelovali tudi s katerim od domačih založnikov.«