Podjetniške zvezde: Bartec Varnost − protieksplozijske zaščitne električne naprave

Podjetje 90 odstotkov prihodkov ustvari z izvozom, tri odstotke vloži v razvoj. Adamovič Jug: Ključa za rast ni, je samo trdo delo.

Objavljeno
20. december 2013 16.47
Polona Malovrh, Trbovlje
Polona Malovrh, Trbovlje
Zagorje – Zagorski Bartec Varnost bo v poslovnem letu, ki se bo izteklo aprila 2014, med zasavskimi gospodarskimi družbami glede na investicijska vlaganja kotiral najviše: ob načrtovanih 22 milijonih evrov prometa bodo za investicije namenili 880.000 evrov. Od tega bodo pol milijona lastnih sredstev vložili v novo tipsko merilnico za razvoj elektromotorjev.

Nekoč zagorsko Varnost je nemški Bartec prevzel leta 1997. Bartec je eden vodilnih evropskih proizvajalcev protieksplozijske opreme, za Bartec Varnost pa je program elektromotorjev eden ključnih produktov, ki predstavljajo dobro polovico proizvodnega programa. Podjetje se vse bolj uveljavlja tudi s protieksplozijsko opremo za rudarstvo.

V trinajstih letih je Bartec nekajkrat zamenjal lastništvo: po Allianzu in Capvisu so od lani v lasti angleškega finančnega sklada Charterhouse. Za nakup Barteca (celotne skupine) je sklad odštel 600 milijonov evrov. Podjetje Bartec Varnost bo letos v slovensko lokacijo vložilo skoraj milijon evrov, promet je od lani povečalo za deset odstotkov, v razvoj na leto vlaga približno tri odstotke prihodkov in je 90-odstotni izvoznik.

Individualne rešitve so njihov standard

Generalni direktor tega 170-članskega proizvajalca protieksplozijsko zaščitenih električnih naprav Bojan Adamovič Jug je ob »polletju« v končnih napovedih previden: »Plan je sprejet, toda tudi na investicijskem področju se je treba prilagajati enako kot na vseh drugih: odreagirati moramo tako, kot narekujeta trg oziroma povpraševanje.«

Povpraševanje po njihovih izdelkih raste. Če bodo načrt dosegli, bo rast desetodstotna. »Ključa za rast ni,« pravi Adamovič Jug, »so samo trdo delo in predvsem pozitivna naravnanost ter pogled čez naše meje. Naš moto je, da so individualne rešitve naš standard. To pomeni, da pri kupcih iščemo posebnosti, ki jih drugje ne dobijo, mi pa jim jih lahko ponudimo. A v pridobivanje naročil je v teh časih treba vložiti bistveno več energije in tudi pritiski kupcev so večji. Vse se dogaja v zadnjih trenutkih.«

Investicija v tipsko merilnico je del Bartecove strategije, ki za ohranjanje konkurenčnosti zapoveduje nenehno posodabljanje tehnološke opreme. »Projekt naložbe v nov objekt in merilno opremo bo za slovenski trg gotovo dobrodošel. Kot storitev ga bomo ponudili tudi drugim, ki morajo zaradi tega zdaj v tujino, kar je zamudno in tudi drago,« napoveduje Adamovič Jug. Načrtujejo, da bodo za investicije vsako leto namenili od tri do pet odstotkov realizacije.

Bolje več manjših korakov kot en sam, čeprav velik

Uspeh Barteca Adamovič Jug pripisuje predvsem razvejeni prodajni mreži skupine Bartec, po kateri prodajo približno polovico produktov, in razvejeni produktni strukturi: »Zaradi raznolikosti in fleksibilnosti izvoz vsako leto povečujemo.« Letos bo že 90-odstoten. Zaradi razburkanega okolja v gospodarstvu so dolgoročne napovedi nepredvidljive, pravi Adamovič Jug: »Velikokrat se izkaže, da je za razvoj podjetja veliko majhnih korakov bolje kot en sam, čeprav velik.«

Kljub temu da jim »članstvo« v močni Bartecovi tržni mreži omogoča lažji prodor na tuje trge, polovico realizacije ustvarijo z lastno tržno mrežo, pretežno v tujini. »Tudi razvoj imamo lasten in ga sami financiramo. Le da se pri nas stvari ne spreminjajo tako hitro kot v zabavni elektroniki, ko je marsikatera naprava ob nakupu že zastarela. Na področju protieksplozijske zaščite oziroma opreme, ki zagotavlja varnost, se spremembe dogajajo počasi. Naši kupci se težje odločajo za zamenjavo dobavitelja ali produkta,« pravi Adamovič Jug. Tudi dober odziv na takšne razmere je Bartecova prednost.