Podjetniške zvezde:  Skupina P & P − v Luciji iščejo leve, ne gazel

Peter Polič: »Zaposleni v našem podjetju so partnerji, in ne delavci. Zaradi razmer v državi nas je sram potovati po svetu.«

Objavljeno
20. december 2013 17.45
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Lucija – Skupina P & P, d. o. o. (doslej je to bila Pick & Place, d. o. o.), iz Lucije spada med najobetavnejše in najrazvitejše na področju razvoja novih tehnologij v elektroniki v državi. »Leto, ki prihaja, bo za našo skupino nadvse pomembno, saj načrtujemo vstop v lastništvo v dve veliki slovenski podjetji,« napol izda poslovno skrivnost Peter Polič, direktor Skupine P & P.

Lastniki podjetja so trije Poliči: oče Vladimir (dolgoletni uspešni podjetnik in nekdanji lastnik Kanala A) ter sinova Denis in Peter. Vladimir Polič se je še v časih lastništva Kanala A ukvarjal z merjenjem TV-gledanosti, in ker ima v sebi precej inovativne kreativnosti ter elektrotehnične žilice, je že pred 16 leti zasnoval napredno rešitev, s katero je naredil pomemben razvojni korak na tem področju in kmalu postal enakovreden sogovornik največjim korporacijam na področju merjenja gledanosti posameznih TV-programov. Vladimir Polič je odkril način enostavnejšega priključka naprave na TV-sprejemnik, kasneje pa so ga spreminjali in prilagajali hitro razvijajoči se tehnologiji TV-industrije, distribucije signalov in vse bolj zapletenim zahtevam naročnikov merjenja (oglaševalcev).

V Sloveniji ima to napravo vgrajenih približno 500 gospodinjstev, ki so izbrana po posebnem, strogo odmerjenem vzorcu. Ljudje morajo soglašati, predvsem pa morajo sodelovati pri merjenju, saj se morajo prijavljati, da naprave lahko beležijo, kdo iz družine in koliko časa gleda TV ter kateri program. Pred dobrima dvema letoma so se v P & P odpovedali razvoju teh naprav in ga prepustili ameriškemu partnerju (Nielsen), ki obvladuje 40 odstotkov svetovnega trga. Sami so ohranili in celo povečali proizvodnjo »telemetrov«. Z njo ustvarijo približno 60 odstotkov vseh konsolidiranih prihodkov. Naprave za merjenje TV-gledanosti izdelujejo v celoti sami. V Sloveniji imajo od pet do deset kooperantov za plastiko, kovinsko ohišje in embalažo, čipe in procesorje pa kupujejo na trgu. V napravo morajo vgraditi in povezati približno 1800 elementov, nekateri so tako majhni, da niso vidni s prostim očesom. »Telemetre« prodajajo v 38 držav po svetu.

»Takoj po prenosu razvoja naprav za merjenje gledanosti TV-postaj našemu ameriškemu partnerju smo oblikovali nov razvojni oddelek, ker brez razvoja elektronike (tako kaže) ne znamo živeti. Zdaj smo že na dobri poti do novih produktov, vendar še nismo na točki, da bi lahko razkrivali podrobnosti. V letu, ki se izteka, smo zelo povečali razvojne zmogljivosti in bomo ta razvoj še agresivneje povečevali v letu 2014. Velika težava, s katero se srečujemo, je, da je na voljo izredno malo inženirjev elektronike oziroma dobrih razvojnikov. Trudimo se s številnimi oglasi in povezavami, tudi s šolami, ne samo v Sloveniji, ampak tudi v sosednjih državah in državah nekdanje Jugoslavije. Vendar je ta kader težko najti. Upam, da bo ta članek vzbudil zanimanje pri kom. Zato mu priporočamo našo spletno stran (www.pandpgroup.eu). Če lahko ponovim enega od oglasov: Mi iščemo leve, ne gazel,« je dejal Peter Polič.

Zaposleni niso delavci

Holding Skupina P & P, ki ima nekaj več kot sto zaposlenih (od tega več kot 40 inženirjev elektronike in 20 elektrotehnikov in elektronskih tehnikov), v lokalnem okolju spoštujejo po izjemno pozitivnem odnosu do zaposlenih. »Zaposleni v našem podjetju so naši partnerji, in ne delavci. Tisti, ki pridejo k nam iz drugih okolij, kar ne morejo verjeti, da je ozračje v tem podjetju tako sproščeno, umirjeno, skoraj družinsko. Ne vem, s kakšno pravico bi morali imeti lastniki drugačen odnos do tistih, ki z nami prispevajo h končnemu rezultatu podjetja. Zato smo bili trije lastniki tudi več kot zadovoljni, ko so nam zaposleni na nedavnem praznovanju desetletnice hčerinskega podjetja SMT izrazili hvaležnost za tak odnos,« pravi Peter Polič.

Holding se ukvarja tudi z distribucijo in prodajo naravne mineralne vode Radenska na Tajskem in v Združenih arabskih emiratih ter z drugimi naložbami. Majhno hčerinsko družbo, ki se ukvarja z gradbeništvom in kamnoseštvom (šest zaposlenih), bodo še letos prodali. Steber Skupine P & P je podjetje SMT, d. o. o. (njeno ime izvira iz tehnološke kratice Surface Mount Technology). To je tehnologija, v kateri sestavljajo elektronske sklope. Skupina bo letos ustvarila za približno 11 milijonov evrov prometa (to je 15 odstotkov več kot lani) in od tega štiri milijone evrov EBITDA (100 odstotkov več kot lani). V začetku leta je družba vzbudila pozornost zaradi visoke uvrstitve na lestvici najuspešnejših v državi, saj je po dodani vrednosti na zaposlenega lani ustvarila 216.000 evrov in je zasedala 29. mesto. Toda z letošnjimi rezultati se bo najverjetneje povzpela še više.

»Naša skupina danes ni odvisna od razmer v državi, ker smo že od začetka poslovanja skoraj 100-odstotni izvozniki. Zadnja leta nekaj malega poslujemo tudi na domačem trgu, vendar je ta delež zanemarljiv. Zaradi razmer v državi nas je le sram potovati po svetu in vsakič znova pojasnjevati partnerjem in prijateljem, da človeška neumnost žal nima meja,« je še povedal komaj 33-letni menedžer, ki pa ima že 12 let menedžerskih izkušenj.