Podjetniške zvezde: TKK Srpenica – gradbena »kemija« je razvojno zahtevna

Krizna leta so sicer zmanjšala prodajo, a je v zadnjih treh letih poslovanje najboljše doslej.

Objavljeno
19. december 2014 15.24
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin
Skupina TKK Srpenica je eno najuspešnejših primorskih in slovenskih podjetij. Proizvajalec dodatkov za beton in sanacijskih materialov, poliuretanske montažne pene ter tesnilnih mas je skorajda strogi izvoznik, razpršena mreža trgov v 60 državah pa mu omogoča dobro poslovanje v gradbeni industriji, ki je na trgih nekdanje skupne države še vedno v nezavidljivem položaju.

TKK je v rokah belgijske konkurence zgolj na papirju, v prihodnjih letih pa vodilni napovedujejo nadaljnjo rast skupine. Čeprav so najbolj krizna leta zmanjšala prihodek in za nekaj časa tudi proizvodnjo, je v zadnjih treh letih poslovanje najboljše doslej. Potem ko je lani družba presegla 47 milijonov evrov, je bilo poslovanje tudi letos na tej ravni.

»Poleg primarnih aktivnosti pri prodaji smo letos naredili­ ogromno za zmanjševanje poslovnih tveganj in izpostavljenosti do kupcev ter se kot podjetje popolnoma razdolžili. Omenjene aktivnosti ter disciplinirano in poglobljeno ukvarjanje s stroškovnim vidikom poslovanja nam bodo omogočili, da bomo kljub verjetno enakim poslovnim rezultatom kot lani realizirali za tretjino višji neto dobiček – več kakor dva milijona evrov,« je razkril vodja marketinga v družbi Mitja ­Costantini.

Izvažajo v več kot 60 držav

Srpeniška družba ni več daleč od mejnika 70-letnega poslovanja. Tradicijo poleg dobrih zaposlenih, več enakovrednih stebrov v prodajnem programu, razvejene prodajne mreže in strateške razpršitve ciljnih trgov v TKK izpostavljajo kot ključne člene poslovnega mozaika. Kar 90 odstotkov pro­izvodov izvozi na trge več kakor 60 držav. Od teh je vsaj 15 takšnih, pri katerih družba doseže več kakor milijon evrov letne prodaje. Med pomembnejšimi tujimi trgi so poleg držav nekdanje Jugoslavije še Nemčija, Italija, Rusija, Španija, Bolgarija, Romunija, Avstrija, Severna in Južna Amerika in nekatere države severne ­Afrike.

»Velik vpliv na to, da podjetje v zadnjih letih ni poslovno zanihalo zaradi negativnih vplivov gradbenega trga, nosi tudi konstantna finančna stabilnost podjetja,« je priznal ­Costantini.

Upad prodaje izdelkov slovenskemu gradbenemu sektorju in v nekdanji državi v podjetju nadomeščajo z večjo usmerjenostjo v razvoj in prodajo segmenta tesnilnih mas in poliuretanske pene ter še z intenzivnejšo usmerjenostjo na tuje trge. »Zaradi upada gradbene aktivnosti na Balkanu in zatona večjih gradbenih projektov se je prodaja programa dodatkov za betone in malte v zadnjih letih zmanjšala. Trenutno ta znaša le še desetino prihodkov. Podjetje ta upad nadomešča s prodajo drugih programov, predvsem tesnilnih mas ter poliuretanske pene. Kljub temu v programu dodatkov za betone in malte vidimo še ogromen potencial in tudi za prihodnje leto za ta program načrtujemo več kot 12-odstotno letno rast.«

Gradbena kemija je sicer veja ogromne gradbene industrije, v kateri je edino razvoj pravi ključ do uspeha. Zato je v TKK več kakor tretjina zaposlenih z vsaj univerzitetno izobrazbo, med njimi tudi doktorji znanosti. Skupaj je zaposlenih 244 ljudi, od tega slabih 200 v matični družbi na Srpenici, ostali pa v hčerinskih družbah v Bosni, Srbiji, Bolgariji in Rusiji. Trenutna proizvodnja zadostuje za dve oziroma tri izmene, vendar ima proizvodna zmogljivost še dovolj rezerve za povečanje ­obsega dela.

»Podjetje si je za leto 2015 zadalo ambiciozne cilje, za realizacijo katerih pa bodo za zdaj še zadostovale trenutne proizvodne zmogljivosti. Kljub temu načrtujemo večjo naložbo v nove plinske cisterne, ki nam bodo omogočile podvojitev proizvodnje na segmentu poliuretanske pene. Podjetje je nenehno v številnih razvojnih ciklih ter neprestano išče nove razvojne rešitve za vsakodnevno reševanje težav potrošnikov. To mu omogoča, da letno v povprečju realizira vsaj pet produktnih novosti, kar je podlaga za konkurenčnost na zahtevnem trgu gradbene kemije,« napoveduje vodja ­marketinga.

Balkan kot priložnost za rast

TKK srednjeročno načrtuje rast na trgih nekdanje Jugoslavije in njim sosednjih trgih, vlaganje v razvoj novih trgov v Severni Afriki in na Bližnjem vzhodu ter intenziviranje aktivnosti in posledično rast na področju programa dodatkov za betone in malte. Srednjeročno bo velika pozornost namenjena optimizaciji oskrbovalne verige znotraj skupine Soudal in širjenju lastnih proizvodnih zmogljivosti.

Kljub temu da je od lanskega junija TKK v rokah belgijskega holdinga Soudal, ki zaposluje več kakor 1700 ljudi v 30 družbah po svetu, imajo na Srpenici vzvode poslovanja v svojih rokah, ohranili so lastne blagovne znamke, vse poslovne funkcije, zadržali hčerinske družbe in povečali lasten razvoj. »TKK kot ena od družb v omenjenem holdingu seveda uživa vse sinergije, ki jih ponuja tako velik sistem. Kljub omenjeni poslovni samostojnosti ima podjetje prednost predvsem pri nabavni strani, logistiki in zavarovalniških storitvah.«