Pokemon Go ali kako v 14 dneh osvojiti svet

Vrtoglavi uspeh: japonski Nintendo, ki ga sicer pesti precej težav, je z novo igro v dveh tednih podvojil vrednost delnic.

Objavljeno
22. julij 2016 17.49
A man tries to catch a Pikachu, a Pokemon character, while he plays "Pokemon Go" in front of Kaminarimon, or Thunder Gate, at the Sensoji temple in Tokyo's Asakusa shopping and tourist district, Friday, July 22, 2016. Users began tweeting it was
Miran Varga
Miran Varga
Za igro, ki »tehnično« sploh ni v lasti Nintenda, ima pokémon go neverjetno blagodejen učinek na njegovo poslovanje. V manj kot dveh tednih, odkar so jo »splavili« na prvih trgih po svetu, se je tržna kapitalizacija podjetja Nintendo več kot podvojila – v torek ob zaključku borz je bilo podjetje vredno naravnost fantastičnih 42,5 milijarde ameriških dolarjev.

S tem je zadal veliko bolečino drugemu japonskemu velikanu iz sveta potrošniške elektronike: okoli 40 milijard dolarjev vredni Sony si do prejšnjega tedna ni mislil, da bo kdaj v senci »igračk«. Apetiti po Nintendovih delnicah podirajo vse rekorde – na tokijski borzi je v petek padel celo dnevni rekord tega stoletja – za kar 4,5 milijarde dolarjev Nintendovih delnic je dobilo nove lastnike.

Zakaj sploh takšen uspeh Nintenda? Omenjeno podjetje ni založnik igre pokémon go, niti ni njen razvijalec, še več, igra ni (bila) del Nintendovega načrta, kako napasti segment mobilnih iger, ki ga je japonski igričarski gigant začel uresničevati na začetku leta z družabno aplikacijo miitomo. A tržni strokovnjaki so v tej situaciji zavohali priložnost. Nintendo namreč lahko pošteno zasluži z uspehom pokémon go – tako posredno kot neposredno.

Od kod se je torej vzela igra pokémon go? Razvilo jo je podjetje Niantic, specializirano za nadgrajene resničnosti (in nekdanji interni start-up družbe Google). Založnik igre je podjetje The Pokémon Company, ki že od leta 1998 skrbi za licenciranje in marketing blagovne znamke Pokémon. Zakaj torej ne rastejo delnice podjetja The Pokémon Company? Ker jih na trgu ni. Gre za podjetje v zasebnem lastništvu, tretjinski lastnik pa je prav Nintendo.

Dva milijona dolarjev na dan

Podjetje The Pokémon Company je bilo ustanovljeno kot skupno podjetje (»joint venture« podjetje) treh lastnikov avtorskih pravic blagovne znamke Pokémon: Nintenda kot glavnega založnika (igre pokémon so bile najprej na voljo na njegovih platformah), podjetja Game Freak, ki je razvijalo Pokémon videoigre, ter podjetja Creatures, ki skrbi za prodajo igralnih kart in igrač.

Naložbeni strokovnjaki torej niso imeli težkega dela, ko so iskali priložnosti, kako zaslužiti s pokémon manijo. Kot delni lastnik The Pokémon Company bo Nintendo neposredno deležen učinka od prodaje tako imenovanih žetonov pokécoins. Prodaja vsebin v igri na dan že presega promet dva milijona ameriških dolarjev! Ker sta tudi podjetji Game Freak in Creatures v zasebni lasti, je bil za investitorje Nintendo edina možnost.

Analitiki si sicer še niso čisto edini, koliko bo pravzaprav Nintendo pridobil z uspehom igre pokémon go, a trenutni rezultati podirajo vse rekorde. Takšnega »pospeška« Nintendo ni doživel že vse od avgusta 1989, ko je splavil fantazijsko igro dragon quest in se je njegova vrednost povečala za skoraj 35 odstotkov. Tokratni skok je bil še višji, v tednu dni so se delnice podražile za kar 70 odstotkov in nič ni videti, da bi se rast v kratkem ustavila.

Investitorjev hitra rast očitno ne skrbi. Nintendo je z igro pokémon go povezan bolj, kot je videti na prvi pogled, pravzaprav je njegove »prstne odtise« mogoče najti skoraj povsod. Novembra lani je izvršni direktor The Pokémon Company Tsunekazu Ishihara družbo Nintendo označil za partnerja v zdaj tako uspešnem projektu. Petindvajset milijonov ameriških dolarjev težka naložba v pokémon go se bo torej podjetjem Nintendo, The Pokémon Company in Google očitno bogato povrnila.

Pokémon Go kot vlečni konj

Japonski igričarski gigant je v preteklih desetletjih že večkrat dokazal, da zna kovati železo, dokler je vroče. Kar se da hitro je splavil mini igričarsko konzolo mini NES (očitno so v Nintendu samo čakali na pravi trenutek), ki je prav tako doživela izjemen sprejem. Zdi se, da Nintendo trenutno ne more povleči napačne poteze, saj vse, česar se loti, še bolj razveseli javnost in podraži ceno delnice.

Veteran s področja videoiger bo gotovo dodatno odebelil svoje prihodke še z izdajo iger pokémon sun ter moon, ki v prihodnjih mesecih prihajata na žepne igralne konzole. To pa je vrhunski obet tudi za prihodnja Nintendova stebra – novi različici iger Mario in Zelda.

Meteorski vzpon igre pokémon go uspešno izkoriščajo tudi druga podjetja. Na Japonskem je ameriška veriga trgovin s hitro prehrano McDonald’s začela prodajo pokémon obarvanih menijev Happy Meal nekaj dni, preden je bila igra sploh uradno na voljo v državi, in zadela v polno. Omenjeni meniji se prodajajo za med, delnica podjetja je že naslednji dan poskočila za 23 odstotkov. Tudi izvršni direktor Microsofta Satya Nadella je navdušen nad igro pokémon go. Kako tudi ne bi bil, saj verjame, da bo ta v prihodnje močno povečala zanimanje (in povpraševanje) po očalih za nadgrajeno resničnost HoloLens.

Več kot očitno je, da gre denar tja, kamor gredo pokémoni.