Pokémon go – uspešen posebnež

Ustvarjanje igričarske magije je precej težje, kot se zdi, zato sledilcev najbrž ne bo.

Objavljeno
22. julij 2016 17.56
INDONESIA-LIFESTYLE-INTERNET-GAMES-POKEMON
Miran Varga
Miran Varga

V svetu mobilnih iger je recept takojšnjega in celo agresivnega kopiranja dobrih idej že postal stalnica, v industriji imajo celo blag naziv zanj: hitro sledenje. Toda igra pokémon go je poskrbela za tako velik preskok, da jo bo presneto težko posnemati (ali ponoviti).

Tehnologija, ki jo uporablja, namreč precej presega kompleksnost, ki jo obvladajo tipične mobilne igre. Že res, da zahteva mobilnost, lokacijske podatke (GPS) ter uporabo kamere, kar se niti ne zdi velik zalogaj za resnega založnika z vojsko programerjev. A kombinacija realnočasovnega prikaza zemljevidov, analize okolja in posrečene igričarske izkušnje, ki ustvarijo magijo in viralnost igre pokémon go, je trenutno tako kompleksna, da morebitnih posnemovalcev sploh ni na obzorju.

Del fenomena igre je v tem, da je igri uspelo ljudi pripraviti do tega, da se aktivno udeležijo lova virtualnih figuric v realnem okolju. Kaj takega ni uspelo še nobeni igri do zdaj, čeprav prvi resni primeri iger, ki temeljijo na trenutni lokaciji igralca, segajo že v leto 2009 (igra MyTown).

Sledilci oziroma posnemovalci hitro lahko naletijo na veliko resnih ovir. Obdelava celega kupa lokacijskih podatkov v realnem času ni niti poceni niti hitra. Je pa vsekakor draga, zato lahko že takoj odpišemo vsa zagonska (in druga) podjetja brez sedem- ali osemmestne številke v postavki kapitala. Potem pride na vrsto skaliranje. Svet je velik, takšna igra zahteva veliko občinstvo, da začne vračati vložek v tehnologijo. Pokémon go ima že več kot 20 milijonov dnevno aktivnih uporabnikov, ki se v igri srečujejo, in to jo naredi le še bolj privlačno – tekmovanje pa bolj napeto.

Za povečavo kliknite na grafiko. Infografika: Delo

Razvijalec igre, podjetje Niantic, je imel nekaj očitnih prednosti. Obvladal je tehnologijo zemljevidov in lokacijskih storitev, investitorji, predvsem The Pokémon Company, pa so s pokémoni že v preteklosti prepričali številno občinstvo – priljubljenosti torej ni bilo treba šele zgraditi. Tako hitrega uspeha mobilne igre pokémon go seveda ne bi bilo brez predhodne priljubljenosti blagovne znamke Pokémon.

Vsi našteti dejavniki so že vsak zase dovolj dober razlog, zakaj ne gre pričakovati klonov omenjene igre, pa tudi če bi se pojavili, bo njihov uspeh zelo negotov. Bo pa zato gotovo sledilo (vsaj eno) nadaljevanje igre pokémon go, ko bodo avtorji zaznali večji dlje časa trajajoči upad zanimanja – kdaj se bo to zgodilo, ne upa napovedati nihče. Vsekakor pa se je pokémon go že z velikimi črkami zapisal v igričarsko zgodovino, čeprav »na sceni« ni še niti tri tedne.