Poljski Lot vabi potnike iz Slovenije v Ameriko

Med Ljubljano in Varšavo bo na voljo šest tedenskih letov Lota in trije Adrie Airways.

sre, 10.02.2016, 20:00
V zadnjih dveh letih so bili leti Adrie Airways med Ljubljano in Varšavo profitabilni, na 233 letih v letu 2014 je bila kabina 70,2-odstotno zasedena, na 303 letih lani pa 65,0-odstotno zasedena.

Zgornji Brnik - Po nekajletni odsotnosti se 1. marca, še pred uveljavitvijo poletnega reda letenja 26. marca, na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana s petimi tedenskimi leti med slovensko in poljsko prestolnico tudi fizično vrača poljski nacionalni prevoznik Lot.

Za začetek bo Lot letel vse dni v delovnem tednu razen četrtka, s poletnim voznim redom pa bo dodal tudi nedeljske lete. Če k tem prištejemo še tri tedenske lete Adrie Airways (ponedeljek, sreda in petek v zimskem voznem redu), bo med prestolnicama na voljo devet tedenskih letov. Adrian Kubicki, direktor korporativnega komuniciranja v Lotu se ne boji, da bi bilo potnikov premalo.

Adria Airways in Lot sta tako hkrati tekmeca in partnerja - navsezadnje sta obe letalski družbi članici združenja Star Alliance. Med Varšavo in Ljubljano bodo letala obeh prevoznikov letela večinoma pod skupnimi oznakami (code share) - v AA so pojasnili, da pri letih, ki bodo skoraj vzporedni, ne bo šlo za skupne lete.

V Lotu računajo tako na poslovne potnike kot turiste, na potnike na letih na Poljsko in predvsem na tranzitne potnike, ki bi z njimi nadaljevali lete. Proti Severni Ameriki (Toronto, New York, Chicago), Pekingu, Skandinaviji, baltskim državam, Rusiji, Ukrajini in Belorusiji obljublja Kubacki preprosto in hitro prestopanje, tudi z osebnim asistentom na prenovljenem in ne prevelikem Chopinovem letališču v Varšavi.

Poljski veleposlanik v Sloveniji Paweł Czerwiński je ob predstavitvi povratnika dejal, da je neposredna letalska povezava med državama ključna za odnose med ljudmi in za gospodarsko sodelovanje med državama, ki se krepi, saj je blagovna menjava že presegla 1,3 milijarde evrov. Še vedno pa slovenski turisti po njegovih besedah Poljsko premalo poznajo.

Lot, ki je imel predlani za 25 milijonov evrov operativnega dobička, prepelje letno okrog pet milijonov potnikov. Po prestrukturiranju (in preverjanju dovoljenosti državne pomoči) je Lot začel širiti svojo mrežo, poleg Ljubljane so nove destinacije Luksemburg, Atene, Bejrut in Nica.

V razmeroma novi floti 43 letal ni nobenega airbusa, pač pa šest boeingovih dreamlinerjev B 787, 24 različno velikih embraerjev in deset 80-sedežnih turbopropelerskih bombardierjev Q 400, s katerimi bo letel tudi v Ljubljano.

Na ljubljanskem letališču se je lani število potnikov povečala za desetino, letos načrtujejo 3,5-odstotno rast. S tremi petinami je največji prevoznik domača Adria Airways. Kljub lanski najhitrejši rasti med okoliškimi letališči je Janez Krašnja, vodja službe letaliških storitev v Aerodromu Ljubljana, priznal, da je odliv potnikov na sosednja letališča velik, ugodne Lotove cene in povezave proti Ameriki pa bi to znale spremeniti.

Poleg Lota prihaja na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana sredi junija še en nov prevoznik Aegean Airlines, tudi član Star Alliance, bo dvakrat na teden letel v Atene.

Prijavi sovražni govor