Pomembna je dobra ekipa, ne moreš krmariti sam

Illy: Podjetništva in uspeha ni brez znanja in izkušenj. Pleško: Po znanju se Slovenci lahko merimo z drugimi.

Objavljeno
23. februar 2016 21.13
Italijanski poslovni forum 23.februarja 2016 [forumi,Italija,poslovneži]
Vanja Tekavec
Vanja Tekavec
Ljubljana – »Slovenija si želi boljše sodelovanje med izobraževanjem, znanostjo in podjetji,« je na četrtem Italijanskem poslovnem forumu, ki je danes potekal na Inštitutu Jožef Stefan, poudarila ministrica za izobraževanje, znanost in šport Maja Makovec Brenčič.

Medtem ko so se na predlanskem in lanskem Italijanskem poslovnem forumu dotaknili vprašanj privatizacije in naložb v raziskave in razvoj za rast, so na letošnjem forumu obravnavali podjetništvo s posebej občutljivega kota; kot pomemben, a pogosto manjkajoč člen med inovacijskimi sposobnostmi, ki jih premorejo številna jedra znanja v Italiji, Sloveniji in v drugih državah stare celine, in voljo do ustvarjanja podjetja, ki je sposobna ohraniti dolgoročno rast na notranjem evropskem trgu.

Talente je treba prepoznati zgodaj

»V Italiji smo to vrzel v zadnjih letih poskušali zapolniti s povezavo šol in delovnih mest,« je uvodoma dejal veleposlanik Italije Paolo Trichilo in dodal, da danes bolj kot kdaj prej potrebujemo močno vez med izobraževalnim sistemom in podjetji. Pomen dobrega izobraževalnega sistema za razvoj podjetništva je izpostavila tudi ministrica Maja Makovec Brenčič. Eden pomembnih strateških ciljev Slovenije je ustvariti novo poslovno odličnost, te pa ni, če ne podpiramo inovacij oziroma če ne prepoznamo, kako lahko inovacije pripomorejo k splošnemu družbenemu razvoju in ekonomski rasti.

Posebej je poudarila tudi vlogo mladih talentov. Te je treba odkrivati zgodaj, jih spremljati in jim omogočiti karierno pot. Izobraževalni sistem mora znati prepoznati in izpostaviti talente posameznikov, in sicer že vse od vrtcev navzgor, je med drugim poudarila ministrica.

Uspeh ne pride čez noč

Italijanski podjetnik Riccardo Illy, predsednik skupine Illy, je poleg znanja izpostavil kakovost in jasno strategijo. »Naša strategija je, da z znanostjo in inovacijami ustvarimo najboljšo kakovost naših izdelkov, ki je naša glavna konkurenčna prednost,« je poudaril. Seveda pa podjetništva in uspeha ni brez znanja in izkušenj. Vsi člani družine Illy so študirali menedžment, marketing, trženje, organizacijo itd., je našteval Riccardo Illy in dodal, da trenutno študira že četrta generacija tega tržaškega podjetja.

Za skupino Illy, ki je danes že skoraj globalni igralec, je bila pomembna tudi odločitev za diverzifikacijo in internacionalizacijo poslovanja. V lanskem letu je skupina ustvarila skoraj 480 milijonov evrov prihodkov od prodaje, večji del s kavo, samo v tovarni v Trstu imajo že skoraj 700 zaposlenih.

Nekdanji dolgoletni predsednik uprave Kolektorja Stojan Petrič pa je kot ključ do uspeha izpostavil zaposlene in dobro ekipo. »Ne moreš krmariti sam,« je poudaril in spomnil, da je Kolektor na začetku svoje poti leta 1994 imel 900 zaposlenih, danes pa skupina s 3000 zaposlenimi ustvari 500 milijonov evrov prodaje na leto.

Da uspeh ne pride čez noč in da so zanj pomembne izkušnje, je poudaril tudi Mark Pleško iz uspešnega slovenskega podjetja Cosylab, ki je v dobrem desetletju postal vodilni svetovni razvijalec programske opreme za krmilne sisteme jedrskih pospeševalnikov. Podjetje ima danes 120 zaposlenih, med njimi je sto razvojnikov, matematikov, inženirjev. Za uspeh je seveda potrebno tudi nekaj sreče, a Pleško meni, da smo Slovenci enako podjetni kot drugi, le da nas je malo manj. Tudi po znanju se lahko merimo z drugimi. »Slovenija je majhna država, nismo pametnejši od drugih, a tudi ne manj pametni kot drugi. Naše šole in tehnične univerze so zelo dobre in Slovenci lahko vedno tekmujemo z Američani,« je med drugim poudaril Pleško.