Poslovni »hackaton« o prihodnosti mobilnosti

Tekmovanje idej za nove koncepte v transportu, ki se je odvilo v Berlinu, je bilo uspešno za slovensko podjetje.

Objavljeno
12. junij 2017 21.45
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin

Berlin – Slovensko podjetje Comtrade Digital Services je konec tedna v nemški prestolnici pripravilo poslovni »hackathon« za iskanje novih modelov digitalnega in medsebojno povezanega ekosistema storitev na področju mobilnosti. »Transport je postal zanimiv,« verjame podpredsednik in generalni direktor za mobilnost in turizem pri podjetju Comtrade Digital Services Marko Javornik.

Tekmovanje idej za nove koncepte mobilnosti je bilo uspešno, od sedmih ekip so izbrali tri z najbolj inovativnimi predlogi. »Zmagovalna je predstavila osebni pristop k mobilnostnim storitvam, ki so danes bolj splošne,« je pojasnil Marko Javornik. Druga ekipa je reševala težave logistike v mestih z združevanjem ponudbe in s tem povezano večjo učinkovitostjo, tretja pa je predlagala subvencioniranje javnega prevoza z uporabo podatkov vsaj pri tistih, ki jim je pomembnejše varčevanje.

Pri ponudniku storitev na področju razvoja programske opreme in rešitev v informacijski tehnologiji verjamejo v digitalno in deljeno prihodnost mobilnosti.

»Mobilnost bo osredotočena na uporabnika, ne več na infrastrukturo,« meni Javornik. »V središču mobilnosti večine mest je še vedno avto, za katerega gradimo ceste in parkirišča. Ljudje smo skoraj vsiljivci, mi pa v središču vidimo človeka.« V digitalnem svetu je lahko deliti mobilnost, v enem samem dnevu lahko isti avto uporablja 20 različnih uporabnikov, kar lahko prinaša izjemne prihranke, tako materialne kot ekološke. »Verjamemo v to, a programov ni enostavno sestaviti, zato je smiselno aktivirati ljudi in še posebej mlade, ki imajo veliko energije in ne sprejmejo sveta, kakršen je, ampak hočejo boljšega.«

Za Berlin so se odločili, ker je evropska prestolnica inovativnosti. »Po investicijah v zagonska podjetja Berlin prevzema prvo mesto v Evropi, je tudi zelo dostopen.« Pri Comtradu so želeli vključiti ljudi iz vse Evrope. »Transport je postal zanimiv,« verjame Javornik. »Desetletja se ni spreminjal, avto je bil izumljen že pred stoletjem, koncept transporta se ni bistveno spreminjal. V zadnjih petih letih pa se je veliko spremenilo in se bo v naslednjih petih letih še bolj.«

In kako se pri teh inovacijah odreže Slovenija? Sogovornik verjame, da dobro, pa tudi, da so takšne spremembe izjemna priložnost za majhne države. Izpostavil je slovensko evropsko komisarko Violeto Bulc, ki si po njegovem prepričanju tudi na lokalni ravni prizadeva za premike. Da velike države težko spreminjajo pravila, majhne pa so pri tem gibljivejše, so poudarjali tudi drugi govorniki.

Pri dogodku je s sredstvi gospodarske diplomacije sodelovalo slovensko veleposlaništvo v Berlinu in veleposlanica Marta Kos Marko je poleg Comtrada omenila še nekatere druge slovenske izumitelje na področju mobilnosti, kot so Avantcar, Mahle-Lektrika, Elaphe in univerzitetne raziskovalce, ki sodelujejo pri številnih takšnih projektih. Omenila je Andreja Pečjaka, ki je leta 2014 s 726 kilometri brez napajanja postavil nov svetovni rekord v vožnji z električnim avtomobilom, pa družbo Next Generations Vehicles, ki je proizvedla najhitrejšo električno rolko, in ministrstvo za javno upravo z vizijo Slovenije kot zelene referenčne države v digitalni Evropi.