Pri Volkswagnu najavljajo nove katalizatorje

Predsednik uprave nemškega avtomobilskega velikana se je v ZDA opravičil za vse, kar je šlo narobe v njegovem podjetju.

Objavljeno
11. januar 2016 17.37
Barbara Kramžar
Barbara Kramžar

Berlin – Predsednik uprave nemškega avtomobilskega velikana Volkswagen Matthias Müller se je v ZDA opravičil za vse, kar je šlo narobe v njegovem podjetju.

»Popravil niso potrebni le naši avtomobili, ampak tudi naša verodostojnost,« je povedal v ameriškem Detroitu, pri spodnjesaškem podjetju pa napovedujejo tudi nove katalizatorje za dizelske motorje v nekaterih ameriških modelih.

Ne preseneča, da se novi predsednik uprave največjega nemškega in evropskega avtomobilskega podjetja opravičuje prav v tradicionalnem središču ameriške avtomobilske industrije. Afero s programsko opremo, ki med testnimi vožnjami kaže veliko nižje izpuhe dizelskih motorjev, so lani razkrili prav v ZDA.

Zaradi stroge zakonodaje in razširjenosti zasebnih tožb pa se mora največji nemški in evropski proizvajalec motornih vozil na drugi strani Atlantskega oceana tudi bati najvišjih kazni in odškodnin. V Wolfsburgu, kjer je sedež podjetja, že računajo na odkup več kot sto tisoč vozil od razočaranih strank, kršenje zakonodaje o čistem zraku in zasebne tožbe pa jim lahko prinesejo še veliko bolj astronomske izgube.

Milijonske investicije v nov model

V dokaz, da bodo obrnili novi list, predsednik uprave Müller napoveduje 900 milijonov dolarjev vredne investicije za nov model SUV v Tennesseeju, na sejmu elektronike v Las Vegasu pa so predstavili kombi Budd-e, ki spominja na legendarni hipijski kombi, a bo tekel popolnoma na električni pogon.

Pohvali se lahko tudi z vrsto drugih futurističnih funkcij, med drugim z zmogljivo in relativno hitro polnjeno baterijo. Nemški mediji so poročali tudi o novih katalizatorjih, s katerimi naj bi Volkswagnovi inženirji v 430 tisoč ameriških avtomobilih vendarle dosegli zakonsko določene omejitve za izpuhe škodljivih plinov.

Ni še znano, ali bodo ti katalizatorji primerni tudi za Volkswagnove evropske dizelske avtomobile, pa tudi, ali jih bodo ameriške oblasti sploh dovolile. Pri nemškem avtomobilskem velikanu pa so očitno odločeni popraviti katastrofalni vtis, potem ko so morali po začetku preiskav po vsem svetu priznati goljufivo programsko opremo v enajst milijonih avtomobilih.

Prodajo prizadelo tudi kitajsko nazadovanje

V prvi polovici lanskega leta so že slavili približevanje položaju največjega proizvajalca avtomobilov na svetu, a je škandal v drugi polovici pošteno zmanjšal prodajo njihovih avtomobilov in vrednost delnic. Poznavalci pa domnevajo, da je prodajo prizadelo tudi kitajsko gospodarsko nazadovanje, saj v tej državi prodajajo v večini avtomobile z bencinskim motorjem in zato za nazadovanje vsaj tam najbrž ni najbolj kriva dizelska afera.