Prihodnost zagotavljajo le še visokotehnološki razvojni projekti

Združevanje slovenske avtomobilske industrije že prinaša rezultate in s tem donosne pogodbe.

Objavljeno
10. junij 2015 20.31
hanc*Marjan Pogačnik
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin

Tolmin - »Ne bodo preživeli najmočnejši ali najpametnejši, temveč tisti, ki so najbolj odzivni na spremembe,« je ob robu jubilejnega 20. srečanja gospodarstvenikov Primorske povedal minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. V Tolminu si je najprej ogledal proizvodne prostore in inštitut Hidrie AET, ki s tehnološko prebojno svečko s senzorjem tlaka podpisuje multimilijonske pogodbe.

Minister je poudaril, da Slovenija živi od izvozno usmerjenega gospodarstva, ki ustvarja tri četrtine celotne gospodarske rasti. »Hidriin visokotehnološki izdelek je fascinanten in plod domačega znanja. Kar je še bolj pomembno, tudi strojne linije so lastni proizvod. Verjamem, da je k temu uspehu prispevala svoj kanček tudi država,« se je nadejal.

Gospodarsko ministrstvo je namreč pred štirimi leti podprlo združevanje devetih slovenskih podjetij avtomobilske industrije SiEVA (Hidria AET, Hidria Rotomatika, Cimos, Iskra Mehanizmi, Kolektor, Mariborska livarna, Polycom in TPV) s sedežem na Severnem Primorskem in svoj vložek oplemenitilo še z evropskim denarjem. Konzorcij si je medtem nabral za 42 milijonov evrov razvojnih projektov, med katerimi je največji prav Hidriina dizelska svečka s senzorjem tlaka. V ta namen bo tolminska družba dobila 5,6 milijona evrov, večino za vrhunsko razvojno opremo.

Hidria je sicer v procesu dezinvestiranja

»Glavni namen je prepoznavanje sofinanciranja visokotehnoloških razvojnih projektov, s čimer bomo dosegli tudi prebojne rešitve. Ukvarjamo se s proizvodnimi procesi za zagotavljanje ničnih napak v avtomobilih. Delamo avtomobile, ki se ne bodo kvarili,« je poudaril direktor SiEVE Miloš Šturm.

Hidria je sicer v procesu dezinvestiranja zaradi prezadolženosti v preteklih mesecih vseeno podpisala za 320 milijonov evrov strateških pogodb. Skoraj polovico teh odpade prav na AET, kjer je 110 milijonov vezanih na prej omenjeno dizelsko svečko. »Po naši oceni je to ena najbolj priznanih tržnih inovacij v samostojnosti Slovenije in obenem največja posamična naložba Hidrie v zgodovini, saj bomo skupaj vložili 25 milijonov evrov,« je zatrdil predsednik poslovodnega odbora Hidrie Iztok Seljak.

Čeprav so podobne rešitve konkurence že vgrajene med drugim v volkswagnove avtomobile, Hidriina svečka za generacijo dizelskih motorjev po letu 2017 konkurenco prehiteva. Največja prednost sta do tretjino manjša poraba in onesnaževanje okolja. S trenutnimi posli bodo oskrbeli tretjino avtomobilske industrije, iz proizvodnje pa bodo svečke oddali čez dve leti. »Opremili bomo milijon in pol dizelskih motorjev, z izdelkom pa bomo podvojili prodajo, ki bo leta 2020 presegla 60 milijonov evrov,« je povedal direktor razvoja in prodaje Hidrie AET Rudi Kragelj.