Prodaja Heliosa je uspešna zgodba, sledi Telekom

Matej Runjak, SOD: Prodajno pogodbo za Telekom Slovenije lahko podpišemo pred poletjem

Objavljeno
17. oktober 2013 19.25
vidic telekom
N. G., gospodarstvo
N. G., gospodarstvo

Ljubljana – Prodajno pogodbo za Telekom Slovenije lahko podpišemo pred poletjem prihodnje leto, je napovedal član uprave Slovenske odškodninske družbe (SOD) Matej Runjak. To bo pozitivna zgodba, tako kot je tudi prodaja Heliosa, je dodal.

Runjak je bil eden od govorcev na okrogli mizi o privatizaciji, ki jo je Ameriška gospodarska zbornica v Sloveniji organizirala v sklopu investicijsko-razvojne konference U.S. - Slovenia Business Bridge.

Tudi član uprave NLB Archibald Kremser je izrazil zadovoljstvo s prodajo Heliosa, ki je eno od 15 podjetij, ki jih je vlada uvrstila na seznam za prodajo. Kremser je poudaril, da je domžalski premaznik zelo dober primer restrukturiranja in privatizacije podjetja. Po njegovih besedah bodo v Slovenijo s tujim kapitalom prišli tudi novo znanje, nov menedžment, v Sloveniji pa bo ostala večina delovnih mest ter raziskave in razvoj.

Robert Irving iz mednarodne odvetniške družbe White&Case, ki v Sloveniji zastopa tako prodajalce kot kupce podjetij - sodelovali so pri prodaji Droge Kolinske in pri vlaganjih v Studio Moderna, pri prodaji Mercatorja pa so obupali –, je Runjaku in Kremserju čestital za prodajo Heliosa, a opozoril, da najtrši orehi za privatizacijo šele prihajajo. »Prodaja Heliosa je pomemben signal tujim vlagateljem, da je Slovenija resna pri svojih namerah za privatizacijo. Preden začnemo slaviti pa je treba reči, da je bila prodaja Heliosa relativno enostavna in najtežji primeri iz seznama 15 podjetij šele prihajajo,« je rekel Irving.

Ta je naštel, da ima Slovenija dobra podjetja, tehnologije, zaposlene in blagovne znamke, a so se potencialni kupci v preteklosti prevečkrat spotaknili ob ovire, prodaje niso bile transparentne, pričakovanja pa večkrat nerealistična: »Za državo bi bilo velikokrat bolje prodati zadolženo podjetje za en evro, namesto da se je pričakovala velika kupnina.«

Zato je svetoval, naj Slovenija po eni strani vlagatelje prepriča, da je glede privatizacije resna, po drugi strani pa naj pomiri javnost: »Čeprav bodo nekateri na kratek rok izgubili službo, bo na dolgi rok rast zagotovila le privatizacija.«