Prodajalci Tovarne olja Gea testirajo teren za prodajo

Prodaja Mercatorjeve Pekarne Grosuplje bi bila lahko končana v tednu dni. V Tovarni olja Gea si želijo strateškega partnerja.

Objavljeno
08. april 2015 19.44
Oljarna Gea, 24.2.2015, Slovenska Bistrica
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Odpira se nova sezona prodaj v domači živilsko predelovalni industriji. Prodaja Mercatorjeve Pekarne Grosuplje je v zaključni fazi, prodajalci Pivovarne Laško so v pričakovanju izboljšanja ponudb, včeraj se je uradno začela tudi prodaja največje slovenske oljarice Tovarne olja Gea.

Prodaja Pekarne Grosuplje se bliža koncu, pravijo bolje obveščeni. Kot najverjetnejši kupec se omenja družba Don Don podjetnika Aleša Mozetiča, saj naj bi za nakup Mercatorjeve hišne pekarne ponudila najboljšo ceno in s tem prepričala Mercator oziroma hrvaški Agrokor, da jo je povabil v nadaljnji pogajalski postopek za nakup.

Kot je slišati neuradno, se kupec in prodajalec te dni dogovarjata še okrog zadnjih podrobnosti posla (cena je menda že dogovorjena) in pričakovati je, da bo posel sklenjen v tednu dni oziroma še pred redno sejo nadzornega sveta Mercatorja v drugi polovici aprila, na kateri bodo nadzorniki obravnavali rezultate poslovanja za lani.

Agrokor čisti portfelj

Po neuradnih informacijah naj bi Don Don za grosupeljsko pekarno plačal okrog 30 milijonov evrov, hkrati naj bi se partnerja dogovorila za intenzivnejše poslovno sodelovanje, ki bo pravzaprav ključni del posla: bolj kot nakup same pekarne oziroma pekarskega obrata v Grosupljem je za kupca namreč ključna komercialna pogodba o pogojih nadaljnjega poslovnega sodelovanja z Mercatorjem – torej dogovor o pogojih, s katerim si lahko kupec zagotovi nadaljnje sodelovanje in umestitev na police Mercatorja v regiji v prihodnjih letih. Pekarna Grosuplje je glavni dobavitelj kruha Mercatorju, na njegovih trgovskih policah ustvari tudi večino svojih prihodkov.

Don Don je že zdaj poslovni partner Mercatorja, z nakupom grosupeljske pekarne in sklenitvijo strateškega partnerstva z največjim trgovcem v regiji pa bi še okrepil svoj položaj pri prodaji kruha – ne le v Sloveniji, temveč tudi v Srbiji, kjer ima deset pekarn in dva mlina in ki velja za domicilni trg Don Dona. Na Hrvaškem, kjer je Mercatorjeve trgovine lani prevzel Agrokorjev Konzum, Don Don nima svojih pekarn, je pa že zdaj dobavitelj Mercatorja v njegovi celotni prodajni mreži na Balkanu; tja proda od 5 do 7 odstotkov svoje prodaje. Del posla bo tudi prevzem zaposlenih; kot je razvidno iz javno dostopnih podatkov je grosupeljska pekarna lani zaposlovala 190 ljudi.

Pred prodajo v izločitev nepremičnin

Medtem ko še čakamo na premike v pekarski industriji (na prodaj je tudi ljubljansko Žito), pa se uradno začenja prodaja največje slovenske oljarice Tovarne olja Gea iz Slovenske Bistrice, saj je konzorcij njenih prodajalcev včeraj objavil poziv potencialnim kupcem, naj izkažejo interes za nakup večinskega deleža (60 odstotkov) Gee. Glavno vlogo pri prodaji tovarne z nekaj manj kot sto zaposlenimi bodo odigrale družbe skupine KD Group, ki tako ali drugače obvladuje približno 40 odstotkov kapitala, in Družba za upravljanje terjatev bank (DUTB), ki je poziv za prodajo večinskega deleža Gee včeraj objavila na svoji spletni strani.

Prodajalcem bo pri iskanju kupca svetovala družba KPMG, kmalu pa bo znano tudi, ali bodo lastniki Gee še pred njeno morebitno prodajo oddelili del premoženja družbe. Oddelili naj bi zemljišče nekdanje Tovarne olja Kranj, ki si jo je Gea pripojila leta 2005, kasneje pa celotno proizvodnjo in vse tamkajšnje stroje preselila v Slovensko Bistrico. Približno 24.000 kvadratnih metrov veliko zemljišče v Kranju si prizadevajo lastniki Gee prodati že več let, vendar finančna kriza ni bila naklonjena prodaji nepremičnin, zdaj pa so očitno presodili, da bi prodaja največje slovenske oljarice lažje stekla brez poslovno nepotrebnega premoženja.

V Tovarni olja Gea si želijo strateškega partnerja, ki bi jim zagotavljal sinergije tudi pri nabavi osnovnih surovin. Tovarna olja Gea obvladuje približno polovico slovenskega trga jedilnih olj, prodaja tudi v tujino, zlasti na Hrvaško (kjer je njen pomemben konkurent preko Zvijezde Agrokor), ter na italijanski in nemški trg. Lani je Gea ustvarila več kot 27 milijonov evrov prihodkov od prodaje, pod črto je ostalo za 235 tisoč evrov dobička, družba je nezadolžena.