Proizvodnja Tomosovih mopedev se seli na vzhod

Razvoj ostaja v Kopru, proizvodnja se seli v eno od vzhodnih držav.

Objavljeno
24. oktober 2012 22.17
*krbavcic* tomos
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Proizvodnja Tomosovih mopedov se dokončno seli iz Kopra. Novico je potrdil Matjaž Kanduč, direktor družbe Tomos motoindustrija, ki je dejal, da blagovna znamka po svetu znanih mopedov ostaja, le da jih bodo prihodnje leto začeli sestavljati v eni od vzhodnih držav, zunaj EU. Kje, natančno, nam Kanduč ni mogel (želel) povedati.

Vse, kar je direktor Tomosa motoindustrije povedal glede novega izvajalca, je, da bo razvoj še naprej potekal v Kopru, izdelava pa pri enem od dosedanjih partnerjev dobaviteljev, ki imajo večje kompetence pri montaži dvokoles. »Gre za kakovostne in priznane proizvajalce z dolgoletnimi izkušnjami. Za prenehanje obstoja družbe Tomos smo se odločili zaradi vse večjega povpraševanja in naraščajočih trendov na trgu ZDA in želje po bolj konkurenčnem položaju na trgu. Tomos je bil namreč edini proizvajalec koles z motorjem, ki je te sestavljal v Evropi. Dejansko smo bili prisiljeni, da svojo proizvodnjo koncentriramo tam, kjer bo to najbolj ugodno za naše kupce. Razvoj želimo zadržati v Sloveniji. Vse raziskave in razvoj na področju dvokoles tako ostajajo v Tehnološkem Parku Koper,« je izjavil Kanduč

Ob likvidaciji družbe bodo delavcem našli nadomestno zaposlitev


Odločili so se za prostovoljno in načrtovano likvidacijo družbe, v kateri bodo vsi upniki poplačani, pa tudi za vse zaposlene bo poskrbljeno. V Tomosu motoindustriji je zaposlenih 59 delavcev, ki so za lastnika družbe (Tomosov lastnik je Tomos Invest, ta pa je hčerinska družba korporacije Hidria) izredno dragoceni zaradi znanj in izkušenj. »Zato bomo vse skušali prezaposliti predvsem znotraj Hidrie. Za dve tretjini zaposlenih smo že poiskali nadomestno zaposlitev v družbah Alutec in Mototec iz Hidrie Rotomatike (ki imata tudi sedež v Kopru). Za približno 20 zaposlenih pa še iščemo rešitev.« Rešitve bodo iskali tudi zunaj Hidrie. Za tiste, ki jim ne bodo dobili nadomestne zaposlitve, ostane odpustitev v skladu z zakonskimi predpisi.

Tomos je bila zadnja tovarna mopedov v EU, vsi drugi tekmeci so svoje proizvodnje in montaže že zdavnaj preselili drugam. Dele za svoje mopede oziroma avtomatike naroča pri različnih dobaviteljih od Indije do Italije, v državah bivše Jugoslavije in Sloveniji. V koprskem Tomos motoindustriji so doslej sestavljali posamezne sklope in na leto izdelali le še 10.000 do 12.000 mopedov. Proizvodnja je v primerjavi z nekdaj rekordnimi 250.000 mopedi (v času Jugoslavije) manjša tudi zato, ker so mopedi vse redkeje iskan dvokolesnik. Sicer pa Tomos sodi med večje proizvajalce tovrstnih dvokoles. Prodajajo v več kot 25 držav po svetu. Lani spomladi so izdelali prvi električni skuter E-LITE, prihodnje leto pa bi radi prišli na trg tudi s prvim električnim mopedom. Razvili so ga v sodelovanju z Letriko in je v celoti plod slovenskega znanja. Prototip je bil že predstavljen, vse je pripravljeno za serijsko proizvodnjo v prihodnjem letu.

Vse, kar ostaja v Kopru, je muzejska zbirka

Novica je prizadela tako zaposlene in razžalostila tudi druge, še zmeraj čustveno povezane s tovarno, ki je nastala leta 1954 na tedaj povsem obubožanih istrskih tleh in je postavila temelje razvoju Kopra. V najboljših letih so izdelali tudi 250.000 mopedov, a tudi izjemno cenjene izvenkrmne motorje, črpalke, kmetijske stroje ... Skupaj so v Kopru izdelali kakih tri do 4 milijone mopedov. Vse, kar ostaja v Kopru, je muzejska zbirka 100 mopedov, ki jih imajo trije ljubitelji zanesenjaki. Razstava teh mopedov je bila do konca septembra v koprskem pokrajinskem muzeju, zdaj pa iščejo možnost, da bi ohranili stalno zbirko, ki bi spominjala na nekdanjega koprskega industrijskega giganta z več kot dva tisoč zaposlenimi.