Projekt Mravlja: kriza od podjetij zahteva povezovanje in delitev znanja

S projektom Mravlja želijo v dveh letih obiskati vse slovenske občine in lokalnim podjetnikom predstaviti razvojne možnosti.

Objavljeno
27. oktober 2014 19.02
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice
Jesenice – Vsaka podjetniška ideja mora imeti v ozadju zgodbo, za uresničitev ideje pa je treba najti tudi prave ljudi, pravi Ivan Vučetić, vodja projekta Mravlja, v okviru katerega so danes na Jesenicah 12 podjetjem predstavili možnosti za uresničitev novih poslovnih zamisli.

Rešitev za podjetniške zamisli podjetniki ne bodo dobili na pladnju, niti je ne bodo našli hitro, je podjetnikom danes povedal Ivan Vučetić, soustanovitelj podjetja MBA Holding, ki se ukvarja s poslovnim svetovanjem. Gospodarska kriza je podjetjem pokazala, da se morajo za preživetje in razvoj povezovati, torej mrežiti in deliti znanje. Še največ časa se pri snovanju in uresničevanju novih podjetniških zamisli porabi za iskanje ustreznih kontaktov in s tem poti na nove trge, pravi Vučetić.

Samostojni podjetnik Boštjan Jevnik se ukvarja s konstruiranjem laboratorijske opreme za elektroindustrijo, med drugim je razvil tudi pisalo iz titana. Za neuničljivo pisalo Jevnik ocenjuje, da bi lahko kljub zasičenosti na trgu pisalo poslovno priložnost. »Ključna je oseba, ki deluje v svetu pisal in vam lahko pomaga najti poti do kupcev,« je Jevniku, ki se z zamislijo ukvarja sam, svetoval Vučetić.

Podjetje Enos proizvaja energijo (toplota, elektrika) in jo prodaja na Jesenicah, zdaj pa razmišljajo, da bi (za zdaj manjši) del inženirske in instalaterske dejavnosti razširili še v sosednjo Avstrijo. Z isto ekipo bodo v Avstriji težje uspeli, saj gre za drugo okolje, temu pa je treba prilagoditi pristop, je ocenil Vučetić in direktorju Andreju Stušku predlagal, da bi namesto o širitvi v Avstrijo razmislil o zvišanju ciljev v Sloveniji.

Podjetje L-plan je specializirano za preglede in servis naprav in opreme pod tlakom. Martina Sega iz podjetja L-plan je poudarila, da so že večkrat poskušali pridobiti denar iz različnih razpisov, vendar pri tem niso bili uspešni. »Prijave na razpise je treba načrtovati na dolgi rok,« je dejal Vučetić in podjetnikom svetoval, da bi prijave na (evropske, državne in druge) razpise v majhnih podjetjih z omejenimi kadrovskimi viri zaupali specializiranim podjetjem, s čimer bi si povečali možnosti za uspeh.

»Kakovostna voda ni dovolj, saj sama po sebi dobička ne prinaša,« je na zamisel Petra Boškina iz podjetja Grins o črpanju in prodaji vode odgovoril Vučetić. Hkrati opozarja, da je kupce vode v tujini težko najti. Zdravilna voda je bolj prodajljiva, priložnosti bi lahko iskali tudi v vodi z različnimi okusi, je še ocenil.

Podjetje Plastkom predeluje odpadne sveče, predelano plastiko prodajajo tudi v tujini, kjer vidijo nove poslovne priložnosti, je dejala Mojca Korbar. Vučetić je ob tem poudaril pomen poslovnih spletnih omrežij, prek katerih se da vzpostaviti kontakte s potencialnimi partnerji. Stik se lahko vzpostavi razmeroma hitro, zaupanje med partnerji pa se gradi na dolgi rok.

S projektom Mravlja želijo po Vučetićevih besedah v dveh letih obiskati vse slovenske občine in lokalnim podjetnikom predstaviti razvojne možnosti. V prvem koraku na skupinskih delavnicah, kakršna je bila na Jesenicah, podjetjem ponudijo brezplačno pomoč. V drugem koraku pa se lahko podjetje odloči za posamično svetovanje, ob podpori mentorja pa jim v sklopu projekta Mravlja naredijo hitro analizo podjetja in pripravijo poročilo s konkretnimi smernicami za nadaljnje ukrepe in kontakte.

»Od vas je odvisno, koliko dela in energije boste vložili v uresničitev zamisli«, je podjetnikom ob koncu delavnice še dejal Ivan Vučetić in ocenil, da bodo zadovoljni, če se bo za njihovo pomoč odločila desetina podjetij.